کد خبر: 942797
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامی استان اصفهان :
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان شورای معتمد پلیس را بهترین ابزار برای محلی کردن امنیت و احقاق حقوق شهروندان در حوزه نظم و امنیت با مشارکت خود مردم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،سرهنگ جهانگیر کریمی  در جلسه گردهمایی شوراهای معتمد پلیس اصفهان اظهار کرد: دستورالعمل تشکیل شوراهای معتمد پلیس با هدف تحقق مفهوم جامعه محوری نیروی انتظامی از سال 92 ابلاغ و از آن همان زمان این شوراها در استان اصفهان شکل گرفتند .
وی در خصوص نحوه شکل گیری این شوراها گفت: بیش از 2 هزار نفر طی فراخوانی که در مساجد محلات انجام شد به پلیس مراجعه کرده که در نهایت پس از گزینش صورت گرفته تعداد هزار و 500 نفر آنها به عنوان اعضای شورای معتمد محل در سطح کلانتری های استان انتخاب شدند.
وی شورای معتمد هر محل را متشکل از 15 نفر که عمدتاً روحانی محل ، ریش سفیدها ، بازنشستگان و متنفذان محل هستند عنوان کرد و گفت: جلسات این شوراها به صورت ماهانه در کلانتری ها محل برگزار و هر ماه نیز یک نفر از بین اعضاء به عنوان رئیس شورا انتخاب می شود.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان وظیفه این شوراها را تهیه لیستی از مشکلات هر محل در حوزه نظم و امنیت و ارائه آن به رئیس کلانتری و همچنین همکاری با کلانتری محل در طرح ها و عملیات ها عنوان کرد.
وی اظهار داشت: شناسایی محل های توزیع و مصرف مواد مخدر در محلات، کمک به پلیس در رفع مشکلات امنیتی محلات، کمک به ماموران راهور در نظم بخشی محلات، همکاری با ماموران پلیس در اجرای طرح های امنیت محله محور ، هماهنگی جهت حضور کارشناسان آموزش همگانی پلیس در مساجد و ارجاع افراد آسیب پذیر به مراکز مشاوره پلیس را از جمله مهمترین اقدامات شوراهای معتمد پلیس در سال جاری عنوان کرد.
سرهنگ کریمی ادامه داد: تشکیل شوراهای معتمد پلیس با توجه به ظرفیت های قانونی موجود باعث شده بسیاری از آسیب ها و مشکلات محلات به صورت ریشه ای و با حمایت و مشارکت مردم رفع شوند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان یادآور شد: شوراهای معتمد پلیس، بهترین ابزار برای محلی کردن امنیت و احقاق حقوق شهروندان در حوزه نظم و امنیت است.
سرهنگ کریمی با اشاره به نا آشنا بودن برخی از افراد از خدمات کلانتری ها و پاسگاه ها اعلام داشت: مردم برای آَشنایی با خدمات پاسگاه ها و کلانتری ها نیازمند آموزش هستند و شورای معتمد پلیس در مساله آموزش مردم نیز بسیار اثرگذار ظاهر شده است.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر