کد خبر: 942867
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
10 تصویر از مدزدگی و مدشدگی این روزهای‌مان
مد شده است ماشین‌ها اکو چنگ داشته باشند تا صدای موسیقی که در حقیقت فالش‌ترین موسیقی دنیاست را همه بشنوند، حالا شب باشد یا روز فرقی ندارد
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین- مجید محمد: ۱- کار از کار جوری گذشته که پدرش، مادرش، هرکه او را نصیحت کند که: افراط نکن، این رنگ ننگ است، این لباس تنگ است، عکس روی پیراهنت مربوط به یک آدم خنگ است که در تیمارستان فلان کشور ست؛ انگار منگ است و حرفت را به پشیزی قابل نمی‌داند. دست آخر هم می‌گوید پدر من تو متحجری، از مد افتادی.
 
۲- هنوز یک سال نشده، اما چون دیگر از مد افتاده است باید به هر قیمتی تا عید نشده فرش، موکت، مبل، کمد و هر چه تیر و تخته در خانه است رنگ سال (پوست اسبی) بشود. اصلاً زشت ست، خواهرش می‌گوید: «وا، شما هنوز رو این مبل دمده‌ها می‌شینین؟» تا حرف هم می‌زنی به نقل از دکتر هستی جان از شبکه تقلبی آن طرف آبی هزار اراجیف می‌گویند که اقتضای هر دوره‌ای ست و مد خودش را دارد. اصلاً به شما چه مربوطه؟ مگه ما تو کار شما دخالت می‌کنیم؟ این روز‌ها هم که مد شده است، به کسی چه مربوط است هر کس آزاد است هر غلطی (منظورمان کار غلط است) دلش می‌خواهد بکند. آن‌ها به دین خود، شما هم به کیش خود.

۳- تکه‌تکه از آسمان برف می‌آید. هوا بس ناجوانمردانه سرد است. همه کار و زندگی خود را ول کرده‌اند، باید با برف عکس گرفته و پروفایل خود را به‌روز کنند. مد شده است با هر مناسبت و رخدادی واکنشی سریع‌تر نشان بدهیم. هر که در این راه عجله کند موفق است و عجله کار شیطان نیست! این نصیحت هم از مد افتاده است.

۴- تصادف، ازدحام جمعیت، خون، یک نفر در جاده دارد می‌سپارد جان. هیچ کس به اورژانس خبر نمی‌دهد. آن که این خبر داغ را در فضای مجازی اول پخش کند، می‌دانید چه می‌شود؟ هیچی اول می‌شود! این که چیزی نیست مد شده است همه از پرواز مگس تا لحظه استارت زدن پسر خواهر عموی فلان بازیگر که منسوب به فلان کارمند ساده بیچاره وزارت ارشاد است فیلم گرفته و در تمام فضای مجازی پخش کنند. چرا؟ چون مهم است. کافی است رویت را برگردانی از خودت که هیچ از پشت صحنه‌های زندگی‌ات فیلم گرفته آبرویت را دست به دست می‌کنند. بعد استاد در دانشگاه هم می‌گوید این اقتضای مدگرایی در این دوره است، ایرادش چیست؟ چون طرفداری از این‌ها هم مد شده است.

۵- مد شده است دفاع از حقوق سگ! نمی‌دانید چه وقت‌هایی تلف می‌کنند و چه هزینه‌هایی می‌کنند می‌روند کمپین راه می‌اندازند به گربه‌ها گوشت می‌دهند عکس سلفی می‌اندازند و جوری لذت می‌برند که انگار با یک نابغه عکس گرفته‌اند. من نمی‌گویم سمندر باش یا پروانه باش گر به فکر سوختن افتاده‌ای مردانه باش. می‌دانی چند نفر در همسایگی‌ات گرسنه می‌خوابند؟ چرا در راز بقای حیوانات دستکاری می‌کنید؟ می‌دانید اگر به گربه غذا بدهید دیگر موش نمی‌خورد؟ این چه مد و هنجاری است راه انداخته‌اید. دفاع از حقوق حیوانات؟ در جامعه مدنی؟ مگر ما در جنگل هستیم؟ مد شده است هر که پارک می‌رود سگ خود را هم می‌برد، از محیط زیست را خراب کردن و ترس بعضی‌ها از سگ و... که بگذریم، جالب است بدانید این‌ها در خدمت سگ‌شان هستند، افسار آن را گرفته هرجا برود می‌روند، سگ جلوتر از صاحب خود می‌رود، بی‌خود نیست می‌گویند اسب حیوان نجیبی است افسارش را تکان ندهی نمی‌رود.

۶- چند نفر از فرانسه با خودشان کلاه آوردند سر کردند. عده‌ای خوش‌شان آمد برای خود به طریق مختلف جور کرده و لذت بردند، حالا سال‌هاست تولید می‌کنند، می‌فروشند و مد شده است. همه دوست دارند بی‌آنکه بدانند این کلاه پوشش شغلی رانندگان تاکسی در فرانسه است.

۷- مد شده است مانتو‌ها کوتاه‌تر از پیراهن مردانه باشد، دکمه نداشته باشد، آستینش هم کوتاه باشد، اصلاً شبیه شنل باشد. شلوار‌ها پاره پاره باشد برای پسر‌ها بدون کمربند. برای خانم‌ها کوتاه باشد به گونه‌ای که انگار آب رفته باشد. آقایان مد شده است علاوه بر محاسن نداشتن ابروهایشان را کم پشت کرده، مو‌ها را رنگ کرده و شال زنانه گردن بیندازند. یک زمانی از خواب بیدار می‌شدیم می‌گفتند: برو موهاتو شونه کن، این چه ریختیه؟ اما حالا موی به‌هم ریخته گران‌ترین مد شده است. یک زمانی لباست از شلوارت بیرون می‌زد زشت بود و می‌گفتند: «درستش کن شنبه، یک‌شنبه شده»، اما حالا یک مد است. خانم‌ها در یک گوش پنج سوراخ و گوشواره‌های متعدد می‌کنند و گوش خود را از روسری بیرون می‌گذارند. زمستان چکمه هیتلر پا می‌کنند. مو‌های خود را سبز، آبی، صورتی اصلاً رنگین‌کمانی می‌کنند و انگار این گونه تندروی در مد روز بودن واجب اندر واجب است.

۸- و، اما اوقات خوش تشکیل زندگی: خب در ابتدا، چون دیگر این حرف‌ها از مد افتاده است خودمان انتخاب می‌کنیم. می‌بریم و می‌دوزیم و، چون باید همدیگر را بشناسیم سال‌ها با هم رفاقت می‌کنیم کلی دوستت دارم مفت خرج هم می‌کنیم. کلی برای هم کادو می‌خریم تا سلایق هم را بدانیم. تمام خیابان‌های شهر را قدم می‌زنیم حرف می‌زنیم. بعد چیزی برای نگفتن و نشان ندادن که باقی نماند به خانواده می‌گوییم. حالا وقت خواستگاری است. خب عروس و داماد که یکدیگر را دیده و ارزیابی کردند، پس مد نیست عروس برود قایم بشود. چای بریزد بیاورد و داماد یک نظر او را ببیند. بله‌برون هم که از مد افتاده، حرف‌های‌مان را هم که زده‌ایم، حنابندان و نامزدی و ... هم که دمده شده، توی این دوره زمونه مردم را زابراه نکنیم. یک شب عقد و عروسی و ختم کلام. این به اینجای کار ختم نمی‌شود. مثلاً دو، سه جور غذا که اصلاً مد نیست باید حتماً ۱۰ جور باشد، چراکه دختر خاله مینو هشت نوع غذا در عروسی‌اش داشت! امسال مد نیست. مد شده لباس عروس مدل یونان باستان باشد! حدوداً هم درمی‌آید ۲۷ میلیون تومان. بعد زندگی شروع می‌شود و سر شش ماه فردیت مد می‌شود. طلاق عاطفی مد می‌شود. تو برای خودت و من برای خودم زندگی کنیم مد می‌شود. دست آخر هم...

۹- مد شده است ماشین‌ها اکو چنگ داشته باشند تا صدای موسیقی که در حقیقت فالش‌ترین موسیقی دنیاست را همه بشنوند، حالا شب باشد یا روز فرقی ندارد. مد شده است غیر از لامپ‌های استاندارد ماشین برای آزار دیگران پروژکتور‌های مختلفی به نام های‌هدلایت و زنون نصب کنند تا چشم هر کس که روبه‌رویشان بود را کور کنند.

۱۰- به طرز فجیعی مد شده است نام فرزندمان جدید باشد حتی اگر در ثبت احوال قبول نکنند. بدون اینکه حتی ذره‌ای فکر کنیم این نام را چگونه صدا خواهند کرد مانند شرلاندا... ایزنتان و... یا مد شده است نام مرد و زن نداریم انگار نه انگار حضرت مسیح مرد بوده است، نام وی را بر زنان هم بگذاریم. مد شده است کلیه مشاورین املاک نام مستعار دارند. چه نام‌هایی هم مثلاً نام اصلی وی بوده بایرامعلی قره‌گوزلوزاده نام مستعارش در املاک: کامبیز. آن‌قدر مرموزند که مهم‌ترین سرویس‌های اطلاعاتی دنیا این‌گونه نیست. اصلاً خود همین کارشان ما را به شک وامی‌دارد.

۱۱- کاش فردای بعد از این: لباس عافیت و عاقبت به خیری مد زمانه‌مان باشد...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار