کد خبر: 942928
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
معاون حمل و نقل و پایانه های استان:
سرپرست معاونت ایمنی و فنی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت: ساخت 20 مجتمع خدماتی رفاهی میان راهی به منظور افزایش امکان توقف مسافران برای کاهش سوانح رانندگی و توسعه گردشگری استان اکنون در مرحله استعلام مجوزهای لازم است.

محسن لشکری افزود: استعلام مجوز ساخت 10 اقامتگاه بین راهی در استان سمنان درحال انجام است و بر اساس زمانبندی های انجام شده عملیات ساخت این طرح ها در آینده نزدیک اجرایی می شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون 28 اقامتگاه بین راهی در استان سمنان وجود دارد که برای کاهش سوانح رانندگی این اقامتگاه ها باید به چند برابر افزایش یابد.
سرپرست معاونت ایمنی و فنی اداره کل حمل و نقل و پانه های استان سمنان ادامه داد: ساخت اقامتگاه بین راهی در بخش جاده سمنان در محور ارتباطی تهران- مشهد در دستور کار است و واگذاری بناهای تاریخی مانند کاروانسراها برای کاهش تلفات جاده به صورت جدی در استان انجام شود.
لشکری اضافه کرد: در گذرگاه جنوبی تهران- مشهد به ازای هر 35 کیلومتر یک مجتمع بین راهی وجود دارد که این رقم در گذرگاه شمالی هر 70 کیلومتر یک اقامتگاه است.
وی تصریح کرد: اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه راه استقبال می کند و فعالان اقتصادی برای کاهش سوانح رانندگی در جاده های استان با ساخت اقامتگاه بین راهی تلاش کنند.
سرپرست معاونت ایمنی و فنی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت: کاهش سوانح رانندگی و افزایش اقامت مسافران در استان سمنان با توسعه اقامتگاه های بین راهی عملیاتی می شود.
در هر 30 دقیقه حدود 200 تا 600 خودرو از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می کند که این میزان تردد، عبور سالانه 20 میلیون نفر از هموطنان از جاده های استان را رقم زده است.
استان سمنان بیش از هشت هزار و 612 کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد و بیش از 600 کیلومتر از مسیر 900 کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌ کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر