کد خبر: 942930
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان:
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: 22 هزار دانش آموز استان تاکنون برای شرکت در جشنواره دانایی و توانایی نام نویسی کردند.

محمد دستورانی با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری دانایی و توانایی در استان سمنان گفت: 12 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی، 6 هزار دانش آموز دوره متوسطه اول و چهار هزار دانش آموز دوره متوسطه دوم، برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کردند.
وی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی از اهداف مهم این جشنواره عنوان کرد و گفت: محوری ترین نیاز امروز جامعه، کتاب، کتابخوانی و انس با کتاب است و با اجرای این جشنواره تلاش می شود فرهنگ مطالعه و تحقیق در بین جامعه دانش آموزی تقویت شود.
دستورانی با بیان اینکه این جشنواره همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی ازاوایل بهمن 97 تا تابستان 98 برنامه ریزی شده است، افزود: جشنواره دانایی و توانایی در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برای مقاطع تحصیلی ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه برگزار می شود و در هر مرحله یک کتاب برای جشنواره در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: کتاب های این جشنواره با هدف آشنایی دانش آموزان با اصول اعتقادی، انقلابی، معرفتی و همچنین مهارت آموزی انتخاب شده و در پایان نیز دانش آموزان برداشت خود را از کتاب به صورت تحلیلی بیان می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با اشاره به برخی برنامه های این نهاد برای افزایش سرانه مطالعه و همچنین ترویج فرهنگ آشنایی با کتاب در بین دانش آموزان استان، ابراز داشت: یکی از راه های افزایش سرانه مطالعه و ترغیب دانش آموزان به استفاده از کتاب، آشنایی با شیوه های تندخوانی است و طرح تندخوانی کتاب در مدارس استان سمنان با هدف آموزش اصول مطالعه و افزایش مهارت های مطالعه تمام دانش آموزان آغاز شده است.
بیش از 120 هزار دانش آموز در یک هزار و 100 مدرسه استان سمنان تحصیل می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر