کد خبر: 942942
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اینکه سرانه مصرف آبزیان در استان نسبت به میانگین کشوری و جهانی پایین‌تر است، از این رو اعمال سیاست‌های مدیریتی برای افزایش سرانه مصرف الزامی است.

محمد صمدزاده  در جشنواره فرهنگی، هنری آبزی مصرفی کودکان در تبریز اظهار داشت: در سال‌های گذشته سرانه مصرف آبزیان در استان بسیار پایین بوده و با فعالیت‌های مدیریت امور شیلات و آبزیان در راستای ترویج فرهنگ مصرف آبزیان در استان اکنون سرانه مصرف آبزیان به 6.6 کیلوگرم رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه سرانه مصرف آبزیان در استان نسبت به میانگین کشوری و جهانی پایین‌تر است، از این رو اعمال سیاست‌های مدیریتی برای افزایش سرانه مصرف الزامی است.

صمدزاده با بیان اینکه آبزیان تاثیر مهمی بر سلامت انسان‌ها و پیشگیری از بروز انواع بیماری‌ها دارند و تغذیه سالم یکی از ابعاد زندگی سالم است، گفت: طبق تحقیقات معتبر جهانی ضریب هوشی کودکان با مصرف منظم آبزیان به‌طور متوسط 6 واحد بالاتر از دیگر کودکان است و افراد مصرف‌کننده گوشت ماهی 36 درصد کمتر از سایر افراد به امراض قلبی مبتلا می‌شوند.

وی اظهار داشت: عرضه محصولات آبزی تازه با بسته‌بندی و قیمت مناسب در بازار، ایجاد بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های دوره‌ای عرضه محصولات آبزی در سطح استان و نیز ترویج فرهنگ مصرف آبزیان در قالب کلاس‌های آموزشی طبخ و برگزاری جشنواره‌های طبخ آبزیان و ... می‌تواند در افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان موثر باشند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان ضمن تاکید بر فرهنگ‌سازی در نوع تغذیه و تغییر عادات غذایی و اینکه باید این فرهنگ‌سازی را از سنین کودکی شروع کرد، ادامه داد: کودکان اگر در یک فرآیند تاثیرپذیر، شاد و هیجانی قرار بگیرند پیام‌های آموزشی و ترویجی را تا آخر عمر به‌خاطر خواهند سپرد و ما در این جشنواره کاری کردیم که هم کودکان با هنرهایی مثل نقاشی، شعر و داستان‌نویسی بیشتر همراه شوند و هم پیام‌های فرهنگی و هنری مصرف آبزیان را در یک فضای شاد و مناسب از طریق نمایش، داستان، سرود و... به زبان ساده بهتر دریافت کنند.

صمدزاده گفت: از تعداد بیش از 170 نسخه آثار فرهنگی و هنری کودکان از استان که دبیرخانه جشنواره دریافت کرده بود، با گزینش کارشناسان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعداد 25 اثر جزو آثار برگزیده معرفی شدند که به صورت نمادین به تعداد پنج مورد از آثار لوح تقدیر و جوایزی در روز جشنواره اهدا شد و سایر جوایز در ایام‌الله دهه فجر اهدا خواهد شد.

این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ مصرف آبزیان در بین کودکان و با حضور بیش از 250 نفر از کودکان مهدکودک‌ها و دبستان‌ها توسط مدیریت امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی و با همکاری سازمان بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در محل سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر