کد خبر: 943094
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۳
فریدون حسن
یک بار دیگر ۱۰ دقیقه ابتدایی بازی تیم ملی مقابل عمان را نگاه کنید. تیم ملی در برابر عمان تیم برتر میدان بود و نتیجه هم رضایتمندانه بود، اما ۱۰ دقیقه اول این بازی را دوباره نگاه کنید.
۱۰ دقیقه پراسترس که تمام ایران را تا مرز سکته پیش برد، ۱۰ دقیقه‌ای که پر از اشتباه و سردرگمی بود. تیم ملی بعد از این ۱۰ دقیقه بر بازی مسلط شد و کار خودش را به بهترین شکل ممکن پیش برد و به سرانجام هم رساند تا مقتدرانه راهی یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شود، اما حرف ما روی آن ۱۰ دقیقه ابتدایی بازی است.
حالا تیم صعود کرده و آماده بازی بزرگ با چین و صعود به نیمه‌نهایی می‌شود، اما سؤال این است که چرا مدافعان تیم ملی در ۱۰ دقیقه ابتدایی بازی با عمان مرتکب پنالتی شدند و بار‌ها از مهاجمان عمان جا ماندند؟ چرا خط هافبک تیم فقط نظاره‌گر این اتفاقات بود و مهاجمان هم عقب بازی می‌کردند؟ تیم ملی در بازی با عمان به جز این ۱۰ دقیقه بسیار خوب بود. دوندگی، حفظ توپ، ایجاد موقعیت و ندادن فضا به حریف از شاخصه‌های بازی یک‌شنبه شب تیم ملی بود، اما آن ۱۰ دقیقه داستانی متفاوت دارد. به راحتی می‌شد استرس و حاشیه را در تیم دید، استرسی که یکی، دو روز قبل از بازی به تیم منتقل شده بود، اما هوشمندی بازیکنان در کنترل اعصاب خود مانع از ضربه خوردن تیم شد. به ۱۰ دقیقه اول این بازی نگاه کنید و تصور کنید حریفی قدرتر و حرفه‌ای‌تر از عمان مقابل ایران قرار می‌گرفت آیا می‌توانستیم جان سالم به‌در ببریم؟
تیم ملی امروز چندین برابر روز‌های گذشته به آرامش نیاز دارد. اگر برای رویارویی با عمان صددرصد محتاج آرامش و حمایت بود، حالا برای مقابله با چین نیازمند ۲۰۰ درصد آرامش و حمایت است. این یعنی اینکه صحبت‌های پراکنده ممنوع! حرف‌های حاشیه‌ای ممنوع! چه اینجا در داخل و چه آنجا در امارات کسی حق ندارد آرامش این تیم امیدوار را به هم بریزد.
وزیر ورزش دیروز به حفظ آرامش و پرهیز از حاشیه تأکید کرد تا تکلیف همه روشن شود و دیگر کسی جو تیم را به هم نریزد. آن دقایق وحشتناک دیگر نباید تکرار شود، چراکه از این به بعد حریفان به سطح خودمان نزدیک می‌شوند و طبیعی است که از کوچک‌ترین اشتباه ما به بهترین شکل ممکن استفاده کنند، بنابراین جایی برای اشتباه نیست.
تیم ملی روند خوبی دارد که این روند نباید دچار ایست شود. ترس آسیایی‌ها از تیم ملی هم به این روند خوب اضافه شده تا این امید وجود داشته باشد که این‌بار قهرمانی به نام ایران زده شود، پس همه چیز دست خودمان است. این خودمان هستیم که به خودمان ضربه می‌زنیم، آن هم با اظهارات غیرمنطقی و به راه انداختن حاشیه. این تیم خوب و امیدوار امروز بیشتر از هر زمان دیگری محتاج آرامش و حمایت است.
۱۰ دقیقه اول بازی با عمان دیگر نباید تکرار شود. تیم اول آسیا با عملکردی قابل قبول و حمایت همه‌جانبه مردم نباید به راحتی اسیر حاشیه‌های خودساخته شود. این تیم شایسته کسب عنوان قهرمانی است و می‌تواند به راحتی با به دست آوردن جام قهرمانی باعث شادی مردم، یعنی حامیان اصلی خود شود.
باید به هوش بود، هنوز راه زیاد و سختی باقی مانده و نباید همه چیز را تمام شده تلقی کرد. پس بیایید تا حصول موفقیت جز به کسب پیروزی و موفقیت فکر نکنیم و اسیر جوسازی‌های بیهوده نشویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار