کد خبر: 943099
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
رئیس سازمان صنعت، معدن استان خبر داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از آغاز اجرای طرح نظارتی و پایش بازار ویژه نوروز 98 در استان خبر داد و گفت: در این طرح بازدید های روزانه از واحد‌های صنفی و سطح عرضه انجام می‌شود .

بهروز اسودی با اعلام این خبر افزود: در این طرح که از اول بهمن ماه آغاز می شود و تا پایان فروردین ماه سال آتی ادامه خواهد داشت وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت دار در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت مورد کنترل و نظارت قرار خواهد گرفت .

وی تصریح کرد این بازرسی ها نظر به اقتضای شرایط حساس ایام پایانی سال و با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در این ایام و تعطیلات نوروز در دو بخش کالایی و خدماتی و بصورت شبانه روزی توسط کارشناسان نظارت و بازرسی این سازمان و بازرسان و ناظران افتخاری از واحد‌های صنفی استان سمنان انجام می‌شود .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: بالغ بر 55 نفر در استان سمنان به عنوان بازرس و کارشناس نظارت و بازرسی فعالیت دارند که وضعیت نرخ کالا وخدمات موجود ، کمبود و فراوانی کالا و خدمات ضروری اولویت دار در سطح عرضه را بصورت ویژه و شبانه روز رصد می نمایند و عملکرد واحد‌های صنفی استان سمنان در ایام نوروز را زیر ذره بین دارند .

اسودی افزود: در این ایام در حدود 195 ناظر افتخاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان به صورت نامحسوس وضعیت بازار و فعالیت واحدهای صنفی و خدماتی را رصد می کنند و در صورت مشاهده تخلفی از سوی واحدهای صنفی مراتب را به ستاد خبری سازمان گزارش می نمایند .

وی اظهار داشت: کشیک های نوروزی و گشت‌های نظارت و بازرسی در ایام نوروز، مانند سایر روزها فعال هستند و با هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی، سطح عرضه و... برخورد می شود .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: نظارت ویژه بر نحوه تأمین، جذب، توزیع و قیمت میوه و مرکبات ، نظارت بر مراکز نگهداری کالا (سردخانه­ ها ، انبارها) و بررسی میزان موجودی کالا در اول و پایان دوره ، نظارت بر رعایت ضرایب سود قانونی، نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور ، لحاظ مواد 70 و 84 قانون نظام صنفی و آئین نامه های مربوطه برای برگزاری فروش فوق العاده و حراج در واحد های صنفی استقرار گروه های بازرسی سیار و ثابت در مراکز عمده عرضه کالا، میادین میوه و تره­ بار، پایانه­ های مسافربری بین شهری ، نمایشگاه­های عرضه مستقیم کالا و سطح شهر به منظور سهولت در دسترسی مصرف کنندگان به مراجع نظارتی و رسیدگی سریع و مؤثر به تخلفات از مهمترین موارد نظارتی در این طرح می باشد .

اسودی در پایان تأکید کرد: هم استانی های عزیز نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی ، کم فروشی ، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم صدور صورتحساب و .... از سوی واحد های صنفی، با شماره تلفن گویا 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر