کد خبر: 943100
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان عنوان کرد:
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون 17 هزار و 733 زوج در استان سمنان از هم جدا شدند.

قندالی با اعلام این خبر اظهار کرد: استان سمنان از نظر فراوانی طلاق‌ها به نسبت جمعیت در سطح کشور، رتبه بیستم کشور را دارد.

وی بااشاره به رتبه استان سمنان از نظر تعداد عمومی ازدواج‌ها خاطرنشان کرد: استان سمنان از نظر این شاخص در بین 31 استان در جایگاه 31 کشور قرار دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان به آمار ازدواج‌های ثبت شده در دفاتر این استان در 40 سال گذشته اشاره و تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون 180 هزار و 373 واقعه ازدواج در استان ثبت رسمی شده است.

این مدیر مسوول با بیان اینکه استان سمنان در بین 31 استان کشور از نظر میزان عمومی ولادت ها رتبه 27 کشور را دارد اضافه کرد: استان از نظر میزان عمومی وفات ها نیز دارای رتبه 15 کشور قرار دارد.

وی از ثبت بالغ بر 425 هزار واقعه تولد در این استان در چهار دهه اخیر خبر داد و گفت: در همین بازه زمانی کمی کمتر از 240 هزار واقعه وفات در استان ثبت شده که 130 هزار واقعه آن مربوط به اسناد فوتی‌های ضربتی بوده است.

قندالی از ثبت وقایع چهارگانه تولد، مرگ، ازدواج و طلاق در ثبت احوال استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 11 اداره و یک نمایندگی ثبت احوال در سراسر استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: هر خدمتی که در مرکز استان ارائه می‌شود در دورافتاده‌ترین ادارات و نمایندگی‌های ثبت‌احوال نیز ارائه می‌شود.

مدیر کل ثبت احوال استان سمنان از درخواست 77.6 درصد مردم این استان برای صدور کارت هوشمند خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 417 هزار نفر در استان درخواست صدور کارت هوشمند داشتند که برای ۳۹۱ هزار نفر از آنها کارت هوشمند ملی صادر شد که تاکنون بیش از 388 هزار نفر از آنها توانستند کارت هوشمند ملی خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی برای افراد بالای 15 سال صادر می‌شود ادامه داد: در استان سمنان بیش از 538 هزار نفر از جمعیت بیش از 702 هزار نفری استان بالای 15 سال ، سن دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر