کد خبر: 943119
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
علیرضابیگی در واکنش به عدم راه‌اندازی SPV :
عضو کمیسیون امور داخلی مجلس معتقد است کانال مالی راه خیرخواهانه‌ای برای برقراری مراودات مالی با ایران نبود و اگر اروپا نسبت به ما حسن نیت داشت، باید یک بانک را با ایران مرتبط می‌کرد.

احمد علیرضابیگی، با تأکید براینکه SPV هیچ‌گاه راه‌اندازی نخواهد شد، اظهار داشت: ایجاد این سازوکار یک بازی از سوی اروپایی‌ها علیه ایران بود و اگر آنها حسن نیت داشتند، باید به جای راه‌اندازی کانال مالی اقدام به استفاده یا تأسیس یک بانک برای مراودات مالی با ایران می‌کردند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اگر کانال مالی ایران و اروپا راه‌اندازی می‌شد حجم تبادل میان ایران و اتحادیه 6 میلیارد دلار بود اما اروپایی‌ها لزوما حتی حاضر نیستند یک بانک در این خصوص به ایران معرفی کنند و به دنبال راه‌اندازی کانال مالی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه تصور تعارض منافع میان اروپا و آمریکا آدرس اشتباه است، اظهار کرد: باید در حوزه تجارت بین‌المللی با کشورهایی که در معرض تهدید دلار قرار گرفته‌اند، طرف مذاکره شویم و در نهایت به یک پول آسیایی مشترک در قاره خود برسیم تا معاملات میان کشورهایی همچون ایران، ترکیه، پاکستان، هندوستان، روسیه و ترکیه را میسر کند.

علیرضابیگی ادامه داد: امروز بهترین بستر برای تجارت میان ایران و ترکیه فراهم شده که به واسطه مشترکات زیاد از جمله مرز و منافع مشترک، فواید بسیاری دارد همچنین از آنجایی که هر دو کشور به خاطر تغییر نرخ دلار دچار آسیب‌هایی شده‌ایم، باید با آغاز نوع دیگری از تجارت میان خود و با همراهی روسیه، شیوه نویی را برای اقتصاد بین المللی خود برگزینیم.

وی اضافه کرد: امروز این باور قوی در تعیین‌کنندگان خط مشی در کشورهای آسیب دیده از سیاست‌های آمریکا به وجود آمده و صرفا نیاز به تأمین زیرساخت‌ها است تا بتوانیم روی پای خود بایستیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در پایان با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی اخیرا در حوزه SPV به درستی عمل نکرد، خاطرنشان کرد: حتی اگر ساز و کار SPV راه‌اندازی شود به گفته اروپا در چند ماه ابتدایی خود کارآیی نخواهد داشت، از این رو قبری که الان بالای سر آن گریه می‌کنیم در واقع مرده‌ای ندارد و اروپایی‌ها وقت ما را تلف کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر