کد خبر: 943177
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
بازداشت مرضیه هاشمی بدون هرگونه اتهام شخصی بار دیگر نشان داد که جریان آزاد اطلاعات، آزادی بیان و حقوق بشر و واژه‌هایی از این قبیل تنها زمانی خوب است که برای امریکا منفعت داشته باشد.
سرویس حقوق جوان آنلاین: امریکایی بود، اما شیفته امریکا نبود! امریکایی‌الاصل، ساکن در ایران و خبرنگار پرس‌تی‌وی. برای دیدن برادر بیمارش به امریکا سفر کرده است، اما سفری که پرده از حقوق بشر امریکایی برداشت! در بدو ورود وی را دستگیر و زندانی می‌کنند، ضمن محرومیت از ابتدایی‌ترین حقوق دینی، حجاب از سرش برداشتند و مقابل وی گوشت خوک گذاشتند. این نتیجه رفتار کشوری است که مجسمه آزادی را در کشورش نماد کرده است و از ابتدا تا انتها یکصدا بر آزادی بشر تأکید می‌کند، خود را پیشگام و مدافع حقوق بشریت معرفی می‌کند در حالی که هویت این کشور چیزی نیست جز زورگویی، نقض حقوق ملت‌ها و یک کلام بربریت و بازگشت به قرون وسطایی که اکنون نظام لیبرال دموکراسی غرب در آن قرار دارد.

بازداشت مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین) باعث شد تا دم خروس حقوق بشر امریکایی بیرون بزند. کشور مدعی آزادی که از یک طرف نگران اتباع مجرم خود در سایر نقاط دنیاست و در نقطه مقابل اتباع کشور خود را که البته همراه عقاید آن‌ها نیست به شکل قرون وسطایی در نظام لیبرال دموکراسی خود مورد آزار قرار می‌دهند. مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی است. وی که برای دیدار خانوادگی به این کشور سفر کرده است در همان بدو ورود توسط پلیس امریکا دستگیر می‌شود و هم اکنون نیز در واشنگتن به سر می‌برد. به رغم برگزاری دادگاه، هیچ اتهام رسمی علیه او مطرح نشده است و در سند رسمی جرمی متوجه وی نیست. این در حالی بوده که بدون توضیح وی را دستگیر کرده‌اند، به دست و پای وی مثل یک جنایتکار غل و زنجیر زده‌اند، حجاب از سرش برداشته‌اند و جلوی وی تنها غذای خوک گذاشته‌اند.

این بازداشت و این نحوه برخورد سنگ محک خوبی برای سنجش صداقت برخی رسانه‌های داخلی و نیز ژورنالیست‌های خارجی است، اما اگر این خبر بازداشت بی‌دلیل مربوط به یکی از کشور‌های در تقابل با امریکا بود، نتیجه به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد و در بوق و کرنا آوازه خوش حقوق بشر سر داده می‌شد.
این نشان می‌دهد که جریان آزاد اطلاعات، آزادی بیان و حقوق بشر و واژه‌هایی از این قبیل تنها زمانی خوب است که برای امریکا خطری نداشته باشد، اما هر زمان احساس خطر صورت بگیرد تمامی این‌ها مشتی واژه بدون کاربرد می‌شوند که در نهایت خوی وحشی‌گری این کشور را نمایان‌تر می‌کنند.

امریکا مدت‌هاست که از اعلامیه حقوق بشر به عنوان سلاحی برای عرض‌اندام گزینشی علیه دیگر کشور‌ها استفاده می‌کند و نمونه‌های نقض حقوق بشر این کشور حتی نسبت به شهروندان خود نیز در اذهان عمومی مردم دنیا وجود دارد و موضوعی نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت. کشوری که مدعی حفظ کرامت انسانی زن است، با توهین به وی و کشف حجاب این بانوی مسلمان، منزلت او را تحت‌الشعاع قرار داده و کرامت انسانی وی را از بین برده است.
باید برای او نوشت که اکنون در خط مقدم نبرد با استکبار جهانی قرار دارد یک بار دیگر به جهانیان ثابت کرد آزادی مورد ادعای غرب، دروغی بیش نیست!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار