کد خبر: 943186
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
در سالجاری:
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال با تلاش فعالان اقتصادی رکورد تاریخ صادرات استان شکست، گفت: امسال تاکنون بالغ بر یک میلیارد دلار صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور در استان شاهد بودیم.

جعفرصادق اسکندری امروز در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و واحدهای نمونه کیفی استاندارد استان که در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه روند 10 ساله صادرات استان ثابت بوده است، اظهارداشت: از سال گذشته با توجه به بحران اقتصادی در کشور و بر مبنای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به حوزه صادرات کالاهای غیرنفتی توجه ویژه شد و امسال برنامه راهبردی استان نیز صادرات بالغ بر 1.2 میلیارد دلار بوده که تاکنون بالغ بر یک میلیارد دلار آن تحقق یافته است.

وی، برنامه راهبردی صادرات خدمات فنی و مهندسی استان در سال جاری را بالغ بر 130 میلیون دلار ذکر کرد و افزود: این برنامه راهبردی به صورت کامل محقق شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه 818 میلیون دلار از کالاهای صادراتی از طریق مرزهای استان صادر شده است، اضافه کرد: امسال 1.3 میلیون تن کالا از طریق مرزهای استان صادر شده است.

اسکندری، با بیان اینکه صادرات کالایی از استان از نظر وزنی بالغ بر 78 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، اذعان کرد: همچنین کالاهای صادراتی استان از نظر دلاری نیز بالغ بر 129 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی، کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، گرجستان و آذربایجان را عمده کشورهای مقصد کالاهای صادراتی از استان عنوان و خاطر نشان کرد: کالا و خدمات تولیدی استان به 50 کشور جهان صادر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر