کد خبر: 943202
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
گفت وگوی "جوان آنلاین" با عضو شورای فنی کشتی فرنگی
سی و نهمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در حالی  از ۴ بهمن در سالن شهید سروندی شهر اندیمشک استان خوزستان برگزار می شود که بر خلاف انتظار استقبال خوبی از مسابقات نشد و فقط ۱۰ کشور نچندان مطرح برای حضور اعلام آمادگی کردند.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : رحیم علی آبادی عضوشواری فنی کشتی فرنگی در گفت وگو با "جوان آنلاین"درباره مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی گفت: همیشه مسابقات جام فجر از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و امسال هم همان طور که می دانید ۱۰ کشور چین، کوبا، آذربایجان، صربستان، کرواسی، سیرالئون، قزاقستان، ارمنستان، فلسطین و گرجستان با ۶۰ کشتی گیر در این مسابقات حضور پیدا می کنند تا رقابتی جذاب و دیدنی را به نمایش بگذارند.

وی افزود:در این دوره پس از جلساتی که در فدراسیون ، با مربیان و کادر فنی و اعضای شورای فنی برگزار شد در نهایت تصمیم بر این گرفته شد که تلفیقی از تیم جوانان و امید در این دوره بجای بزرگسالان در رقابتها حضور یابند . ما از همین حالا باید برای مسابقات المپیک خودمان را آماده کنیم .پس اگر می خواهیم در المپیک حضوری قدرتمندانه داشته باشیم باید از امروز در تورنمنتهای مختلف به جوانان بها دهیم تا با تجربه اندوزی ، پشتوانه سازی خوبی را انجام دهیم.زمان زیادی تا رقابتهای جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان و بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو باقی نمانده و حرفه ای آن است که جوانان را برای آن مسابقات آماده کنیم.

علی آبادی: امیدوارم اندیمشک میزبان خوبی برای مسابقات بین المللی جام تختی باشدعضوشواری فنی کشتی فرنگی در پاسخ به "جوان آنلاین" مبنی برا ینکه چرا استقبال خوبی از مسابقات نشده اظهار داشت:برخی تصمیمات شخصی است شاید کشورها بنابر مصلحی در این مسابقات حضور نیافتند و اعلام آمادگی نکردند.البته پاداش در نظر گرفته در مسابقات هم از عوامل تاثیر گذار برای حضور درتورنمنت ها به شمار می رود. اما معتقدم حضور ۱۰ کشور یعنی اینکه استقبال خوبی صورت گرفته مثلا کوبا از آن سر دنیا برای این مسابقات به ایران می آید چرا که می خواهد کشتی گیرانش را برای المپیک آماده کند.پس اینکه می گوید استقبال خوبی صورت گرفته را قبول ندارم.امیدوارم مسابقات از سطح کیفی بالایی برخودار باشد و اندیمشک میزبان خوبی برای مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی باشد.

رحیم اآبادی درباره اینکه آیا کشتی فرنکی می تواند قهرمان جام فجر شود افزود: صحبت از قهرمانی زود است. تا زمانی که ندانیم چه کشتی گیرانی پا به میدان می گذارنند گمانه زنی در این بازه اشتباه است ضمن اینکه همان طور که عرض کردم ما در این مسابقات که در اندیمشک برگزار می شود کشتی گرانی تلفیق از جوانان و امید را روی تشک خواهیم فرستاد تا برای شان تجربه اندوزی شود.

وی با اشاره به اینکه باید هر چه زودتر انتخاب و معرفی شود خاطر نشان کرد: متاسفانه به رغم این همه تاکید و اصرار از سوی اهالی کشتی مبنی بر برگزاری فوری انتخابات، هنوز هیچ اقدام جدی و مشخصی از سوی وزارت ورزش صورت نگرفته است. اهالی کشتی پافشاری احساسی بر انتخاب گزینه خاصی ندارند و آنچه بیش از هر چیز از نگاه آنها مهم و حیاتی اعلام شده، تعیین تکلیف فوری رئیس فدراسیون کشتی است. اینکه زمان باقی مانده تا المپیک به این سادگی در حال سپری شدن است و هیچکدام از عوامل اجرایی تیم های ملی از ماندن یا رفتن خود مطمئن نیستند به هیچ عنوان منطقی نیست.نکته مهم این است که فعلا سرپرسا در قامت رئیس ، تمامی برنامه ها و رویدادها طبق تقویم سالانه اجرایی و چندین حکم مختلف برای سرمربیان و مربیان تیم های ملی صادر کرده ، اما اطمینایی هست که با حضور رئیس بعدی، این احکام باطل و تیم های ملی دوباره با نوعی بلاتکلیفی همراه شوند.پس معتدم که  وزارت ورزش باید هر چه سریعتر تکلیف مجمع عمومی فدراسیون را روشن کند تا رئیس جدید بتواند در یک بازه زمانی کافی و مطلوب، برنامه های خود را تدوین و اجرا کند.

اعلام برنامه مسابقات

چهارشنبه 3 بهمن:
ساعت 17 تا 18: کلینیک داوری
ساعت 18 تا 19: قرعه کشی و کنفرانس فنی تمامی تیم ها

پنج شنبه 4 بهمن:
ساعت 7:30 تا 8: وزن کشی روز اول – تمامی اوزان (2 کیلوگرم ارفاق وزن)
ساعت 9:30 تا 12:30: رقابت های مقدماتی
ساعت 14تا 16: رقابت های مقدماتی
ساعت 16تا 16:30: مراسم افتتاحیه
ساعت 16:30 تا 21: مرحله مقدماتی

جمعه 5 بهمن:
ساعت 7:30 تا 8: وزن کشی تمامی اوزان (2 کیلوگرم ارفاق وزن)
ساعت 10: مرحله مقدماتی و شانس مجدد
ساعت 14: مسابقات رده بندی و فینال

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار