کد خبر: 943254
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
دومین اجلاسیه سراسری استادان شبکه تربیتی صالحین بسیج امروز در مشهد مقدس آغاز به کار می‌کند. قرار است در این اجلاسیه استادان و قشر‌های مختلف بسیج درخصوص مسائل مختلف با هم به تبادل‌نظر بپردازند.
حجت‌الاسلام سید محمدجواد امام‌پور، رئیس ستاد اجرایی این اجلاسیه به «جوان» گفت: این طرح از سال ۱۳۸۷ با ابلاغیه سردار جعفری شروع شد و تمام استان‌ها موظف شدند که سازوکار و مقدمات تشکیل حلقه‌های صالحین را آماده کنند. تربیت نیروی انسانی مهم‌ترین بخش کار بود که شامل سرگروه و مربی می‌شد. کار شروع و به مرور کادریابی‌ها انجام شد و پس از برگزاری دوره‌های آموزشی مفصل در چند مقطع حلقه‌های صالحین شکل گرفت و شروع به جذب نیرو کرد. حلقه‌های صالحین به صورت شبکه است. حلقه‌های متربیان را سرگروه‌ها در مساجد، محلات و پایگاه‌ها اداره می‌کنند و یک لایه بالاتر از حلقه سرگروه‌ها را مربی اداره می‌کند و باز یک لایه بالاتر حلقه مربیان را هم سرمربی اداره می‌کند. در لایه بالایی حلقه سرمربی‌ها را استادیار اداره می‌کند و یک لایه بالاتر را که شامل حلقه استادیاران می‌شود، استاد اداره می‌کند. این شبکه تربیتی از استان‌ها شروع می‌شود و به پایگاه‌ها می‌آید. وی درمورد اهداف دومین اجلاسیه گفت: مهم‌ترین اهداف و محور‌های این اجلاسیه شامل هم‌اندیشی، همگرایی و همفکری در خصوص راهکار‌های تعالی و اعتلای شبکه تربیتی است. دومین هدف‌مان هم‌افزایی استادان شبکه تربیتی صالحین در استان‌ها و اقشار بسیج است. سومین هدف ایجاد همگرایی و همفکری بین شبکه تربیتی و شبکه فرماندهی و شبکه مدیریتی است. هدف چهارم انسجام‌بخشی به فعالیت‌های کیفی شبکه تربیتی و پنجمین هدف تبادل‌نظر در خصوص نقش‌آفرینی شبکه تربیتی صالحین در شرایط کنونی را شامل می‌شود.
وی افزود: از هر استان یک استاد و از هر قشر بسیج یک استاد داریم. ۳۲ استاد از استان‌ها هستند. ۱۸ استاد هم از اقشار بسیج می‌آیند. در اجلاسیه روی شش محور صحبت می‌کنیم که اولین محور شامل مؤلفه‌ها و شاخص‌های مؤمن ولایتمدار و انقلابی پای‌کار می‌شود. محور دوم درباره راهکار‌های تحقق مؤلفه‌های مؤمن ولایتمدار و انقلابی پای‌کار و محور سوم در خصوص سازوکار نیازسنجی در شبکه تربیتی است. محور چهارم درباره سازوکار تولید محتوا در شبکه تربیتی و محور پنجم درباره سازوکار انتقال پیام در شبکه تربیتی است. ششمین محور درباره آسیب‌های گذشته، سیاست‌ها، راهکاری اصلاحی و تکمیلی پیش‌رو در شبکه تربیتی است که هر کدام بحث مفصل دارند.
اگر این طرح می‌خواهد به اهداف عالیه خودش برسد یک عزم ملی می‌طلبد، چون سه لایه بالایی ما باید طلبه باشند از علما و استادان حوزه‌های علیه دعوت کرده‌ایم که کمک‌مان کنند. در لایه‌های پایین‌تر الزامی به طلبه بودن نیست ولی اگر کسی طلبه باشد اولویت با او خواهد بود. سعی کرده‌ایم از ظرفیت‌های حوز‌های علمیه استفاده کنیم و ارکان شبکه تربیتی صالحین را شکل دهیم. شبکه فرماندهی را هم در سازمان بسیج و سپاه پاسداران داریم که شامل یک شبکه می‌شود. یک شبکه مدیریتی هم از طرف معاونت تعلیم و تربیت در هر استانی داریم. این سه شبکه باید دست به دست هم بدهند و تعامل و هدف‌گذار‌ی‌های خوبی داشته باشند و باید مقید و ملتزم به انجام وظایف‌شان باشند چراکه این کار یک حرکت عمومی و جمعی است و هرکس باید وظیفه‌اش را انجام دهد تا به نقطه مطلوب برسیم. ظرفیت‌های بیرونی مثل مدارس و دانشگاه‌ها هم می‌توانند به صالحین کمک کنند. در محلات که حلقه‌های صالحین تشکیل می‌شود، ارتباط سرگروه و مربی با خانواده‌ها خیلی مهم است. اضلاع این کار مسجد، پایگاه بسیج، خانواده و مدرسه هستند و اگر این اضلاع با هم تعامل داشته باشند افرادی که وارد حلقه‌ها می‌شوند، از رشد خوبی برخوردار می‌شوند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
ممنون از شماها
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار