کد خبر: 952858
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت:خریداران محصولات شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از خدمات لیزینگ صندوق نوآوری بهره‌مند شوند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، چهارمین دور از سلسله نشست‌های صندوق نوآوری و شکوفایی با شرکت‌های بزرگ دانش بنیان با حضور نمایندگانی از شرکت‌های دانش بنیان حوزه نفت و گاز برگزار شد.
در این نشست دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی دلیل برگزاری این نشست‌ها را حل مستقیم مشکلات مالی شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه نفت طی دو تا سه ماه گذشته رایزنی‌های خوبی را با بازیگران این عرصه داشت و تلاش کرد تا امکان تلفیق منابع و هدایت بودجه‌های پژوهشی به سمت شرکت‌های دانش‌بنیانی این بخش را فراهم کند.
وحدت با اشاره به اینکه رسالت صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: در همین ارتباط برای رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان کوچک، ظرفیت صندوق‌های پژوهش و فناوری در کشور فعال شده است، به طوری که حدود هزار میلیارد تومان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق‌های پژوهش و فناوری اعتبار تخصیص داده شده است.
وی با بیان اینکه تحریم‌ها به رغم تمامی مشکلاتی که برای کشور ایجاد کرده، فرصت خوبی را برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم آورده است، افزود: تحریم شرایط خوبی را برای شرکت‌های داخلی ایجاد کرده است و در این شرایط شرکت‌های دانش‌بنیان باید خود را به صنایع داخلی تحمیل کنند. در این میان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تلاش می‌کند تا مشکل تأمین مالی شرکت‌ها را حل کند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: هدف از برقراری ارتباط با شرکت‌های بزرگ دانش بنیان این است که به صورت موردی مسائل آن‌ها را بررسی و همکاری بین این شرکت‌ها و اکوسیستم را توسعه دهیم. اگرچه حل تمامی مشکلات شاید امکان پذیر نباشد، اما به صورت موردی در تلاش برای برقراری تعامل با شرکت‌های بزرگ دانش بنیان هستیم تا مشکلات آن‌ها را رفع کنیم.
به گفته وحدت عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی طی چند ماه گذشته نشان از رشد قابل ملاحظه در پذیرش و ارزیابی طرح‌ها دارد و در همین راستا بانک‌های بزرگ با هدف حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش بنیان همکاری خوبی با صندوق دارند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری درباره اقدامات این صندوق در راستای رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: بسیاری از قوانین دست و پاگیر در این حوزه به صورت موردی در حال برطرف شدن است. به علاوه در بحث سرمایه‌گذاری، ابزار بیمه سرمایه‌گذاری و پوشش ریسک در حال ایجاد است.

وی ادامه داد: همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی، بسته‌های ویژه‌ای را برای شتاب دهنده‌ها در سراسر کشور در نظر گرفته است و در این راستا شرکت‌های بزرگی که تمایل به راه‌اندازی شتاب دهنده‌ها دارند، می‌توانند از این بسته‌های حمایتی استفاده کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بازار سازی برای محصولات دانش بنیان یک مشکل جدی است که صندوق نوآوری و شکوفایی برای رفع آن برنامه‌هایی را در دستور کار دارد، تصریح کرد: در این زمینه به دنبال آن هستیم که شرکت‌های خریدار محصولات دانش بنیان بتوانند از خدمات لیزینگ صندوق نوآوری استفاده کنند و شرکت‌های دانش بنیان در هنگام مذاکره، بسته‌های مالی به خریدار ارائه دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر