کد خبر: 954844
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰
کبری فرشچی
سرويس زنان جوان آنلاين: در حالی که طی سال‌های اخیر بخش فروش محصولات حجاب یکی از بخش‌های جانبی نمایشگاه قرآن بود، اما نمایشگاه قرآن امسال فروشگاهی بزرگ را در کنار خود تجربه می‌کند و دیگر بنا نیست با فعالیت‌هایی همچون نذر حجاب یا دوخت رایگان چادر تلاشی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه صورت گیرد. این در شرایطی است که استقبال مردم از این نمایشگاه در سال‌های گذشته به واسطه اجرای چنین طرح‌هایی بود و در غیر این‌صورت نمایشگاه قرآن هم به یک نمایشگاه فصلی برای فروش کالا تبدیل می‌شود و این مسئله از شأن چنین نمایشگاهی به دور است. اما با تمام این‌ها تصمیم برگزارکنندگان این نمایشگاه این بوده که امسال بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن از بخش فروش جدا شود و دیگر از نذر حجاب یا دوخت رایگان چادر خبری نباشد.

محمدتقی حق‌بین، مسئول بخش فروش نمایشگاه بین‌المللی قرآن در اینباره به «جوان» می‌گوید: «بخش عفاف و حجاب، کتاب یا محصولات فرهنگی و بخش‌هایی با فعالیت‌های ترویجی از بخش فروش نمایشگاه جدا شده است.» به گفته وی بخش‌های فروش از بخش‌های ترویجی در حوزه کتاب و محصولات فرهنگی سال‌های قبل هم جدا شده بود، اما بخش عفاف و حجاب امسال جدا شده است؛ لذا بخش‌های ترویجی همچون نذر حجاب و دوخت رایگان چادر امسال در نمایشگاه قرآن وجود ندارد!

حق‌بین درباره برنامه امسال نمایشگاه قرآن در بخش عفاف و حجاب می‌افزاید: «بخش عفاف و حجاب امسال شامل تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و فروشندگان است که در هر بخش هم تفکیک موضوعی داریم. در بخش تولیدکنندگان، تولیدکنندگان چادر در اولویت اول هستند، اولویت بعدی شال و روسری است و اولویت سوم هم ملزومات حجاب است.»‌وی تأکید می‌کند: «نگاه اصلی این بخش به تولید است.»
وقتی فعالیت‌های نمایشگاه قرآن تنها با نگاه اقتصادی و به بخش فروش محدود شود اصلی‌ترین سؤال این است که چه کسی بناست بر لباس‌های عرضه شده در این بخش نظارت کند. حق‌بین در اینباره با اشاره به اینکه از بنیاد ملی مد و لباس در این حوزه کمک خواسته‌اند، می‌افزاید: «آن‌ها برای کارشان شرایطی داشتند که به تفاهم نرسیدیم، اما برای بخش‌های نظارتی و کارشناسی از همان انجمن تولیدکنندگان پوشاک اسلامی استفاده کردیم که همه نیرو‌های معتقد و با دغدغه‌های فرهنگی هستند.»

مسئول بخش فروش نمایشگاه بین‌المللی قرآن معتقد است امسال هم به دلیل حضور تولیدکننده و حذف واسطه‌ها قیمت‌ها نسبت به بیرون مناسب‌تر است و استقبال مردم در سال‌های گذشته نشانه‌ای از این تفاوت قیمت‌هاست. این در حالی است که شاید یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال مردم از بخش فروش نمایشگاه قرآن در حوزه عفاف و حجاب به واسطه طرح‌های ترویجی همچون طرح فردوس و نذر حجاب یا دوخت رایگان چادر بود. با تمام این‌ها حق‌بین اشاره می‌کند در این طرح‌ها اتفاق ویژه‌ای نیفتاده است بلکه تولیدکننده با حاشیه سود کمتر فروش بیشتری را تجربه می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر