کد خبر: 955276
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
گفت وگوی "جوان آنلاین" با کارشناس مسائل فوتبال
در چند روز گذشته نام‌های بسیاری به عنوان گزینه سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران مطرح ‍شد تا اینکه بالاخره قرعه به نام مارک ویلموتس بلژیکی در آمد. او که دیروز کشورش را به مقصد تهران ترک کرد امروز از میراث کی روش سرمربی سابق کشورمان بازدید کرد تا در نهایت قراردادش را به مدت ۳ سال امضا کند. مربی ۵۰ ساله‌ای که روزمه خوبی دارد و سابقه حضور روی نیمکت تیم ملی بلژیک و ساحل عاج را داشته است.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: بیژن ذوالفقارنسب کارشناس مسائل فوتبالی درگفت وگو با " جوان آنلاین" درباره این مربی بلژیکی گفت:: مارک ویلموتس را خوب می‌شناسم. این مربی رزومه خیلی خوبی دارد و در دنیا شناخته شده است. البته او زمانی هم که بازی میکرد بازیکن خوبی بود. البته به نظر من این یک طرف قضیه است چرا که بهترین مربی از بهترین کشور‌های صاحب نام وقتی مدیریت نشود نمیتواند عملکرد خوبی داشته باشد.
ذوالفقارنسب: برای مارک ویلموتس نباید اشتباهات گذشته را تکرار کردوی افزود: مهمترین مقوله ورزش امروز ما بحث نوع مدیریتی است که باید توجه ویژه به آن داشت ما باید در نوع قرارداد با این نوع مربیان طوری با برنامه پیش برویم که فردا بتوانیم در صورت عدم نتیجه گیری آن‌ها را بازخواست کنیم نه اینکه مثل مربی قبلی حرفی برای گفتن نداشته باشیم. نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم. ما در قراردادی که با کی روش داشتیم متحمل ضرر‌های زیادی شدیم، اما باید از گذشته درس بگیریم و با این مربی نام آشنا که با فوتبال صاحب سبکی هم آشناست اشتباهات قبل را تکرار نکنیم.
ذوالفقارنسب: برای مارک ویلموتس نباید اشتباهات گذشته را تکرار کرد
 
ذوالفقارنسب: برای مارک ویلموتس اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم
 
کارشناس مسائل فوتبالی درباره هفته آخر و قهرمانی تیم پرسولیس گفت: بر خلاف انتظار تکلیف قهرمانی به هفته پایانی رسید و پرسپولیس در چهار هفته پایانی نتوانست امتیاز لازم را کسب کنند. آنچه مشخص است بازی‌های فردا در صدر و انتهای جدول بسیار حساس است. دو تیم برای قهرمانی می‌جنگند و دو تیم هم برای فرار از سقوط. البته معتقدم که شانس پرسپولیس ۹۵ درصد است و سپاهان ۵ درصد، اما به هر حال فوتبال است و امکان دارد در طول بازی شرایط غیر منتظره‌ای پیش آید. جام قهرمانی به ایستگاه آخر رسیده و فردا تکلیف قهرمانی را دو تیم پرسپولیس و سپاهان مشخص می‌کنند.
ذوالفقارنسب در ادامه افزود: آنچه مشخص است دربازی فردا حساسیت بازی‌ها فقط معطوف به قهرمانی نیست. چرا که استقلال و پدیده هم برای کسب سهمیه پا به میدان خواهند گذاشت و همه این مسائل باعث می‌شود تا حسایت بیشتر بازی‌ها در روز آخر بیشتر و بیشتر شود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: همان طور که گفتم پرسپولیس همچنان گزینه اول قهرمانی است. در واقع پرسپولیس تعیین می‌کند چه کسی قهرمان شود. هر چند که نباید فراموش کرد که شرایط بازی سپاهان در بازی فردا به مراتب بهتر از پرسپولیسی است، چون سپاهان میزبان بازی است و با تیمی بازی می‌کند که سقوطش به دسته پائین‌تر قطعی شده و عملا انگیزه‌ای برای بازی ندارد.
ذوالفقارنسب در ادامه اظهار داشت: پارس جنوبی تیم خوب و پرمهره‌ای است که که با توجه به زیرساخت خوبی که داشته توانسته درلیگ خوب بدرخشد. بی شک بازی فردا پرسپولیس برابر پارس جنوبی سخت خواهد بود.
وی درباره شرایط پائین جدول هم گفت: در انتهای جدول دو تیم سپید رود و نفت مسجد سلیمان هر دو کاندیدای سقوط به دسته پائین‌تر هستند. هر دو در هفته قبل این شانس را داشتند تا بتوانند از انتهای جدول کمی فاصله بگیرد، اما باخت هر دو تیم باعث شد تا تیم سقوط کننده با دسته پائین‌تر در بازی فردا مشخص شود. هر دو تیم فردا بازی سختی پیش رو دارند. نفت مسجدسلیمان باید به مصاف شاگردان منصوریان برود. تیمی که علاوه بر لیگ در آسیا هم خوش درخشیده و به مرحله بعد راه یافته است. سپید رود هم که در این فصل چند مربی را عوض کرده در نهایت با نادر دست نشان فردا باید در آزادی با استقلال بازی کند استقلالی که اصلا دوست ندارد سهمیه آسیا را از دست بدهد.
کارشناس فوتبال ادامه داد: البته در دیگر بازی‌های فردا دیدار ماسین سازی و پدیده هم بسیار برای گل محمدی تاثیر گذار است چرا که در صورت برد این احتمال وجود دارد که بتواند سهمیه آسیا را در آینده کسب کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار