کد خبر: 955315
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۶
دکتر محمدحسین رجبی‌دوانی:
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: استاد برجسته دانشگاه و پژوهشگر دینی با بیان اینکه صداوسیما در دوران روزمرگی فکر می‌کند با حذف صحنه‌های مستهجن، فرهنگ امریکایی تبلیغ نمی‌شود، گفت: پرچم منحوس امریکا را در فیلم‌های امریکایی حذف کرده‌اند تا مثلاً مخاطب متوجه نشود حال اینکه از طرق دیگر فرهنگ امریکایی را ترویج می‌کنند.
دکتر محمدحسین رجبی‌دوانی در گفت‌و‌گو با تسنیم ضمن تأکید بر این نکته که متأسفانه صداوسیما با آن نقطه مطلوب فاصله قابل توجهی دارد، افزود: به‌رغم حضور مدیران مؤمن و انقلابی در سال‌های اخیر ولی به‌نظر می‌رسد بدون برنامه‌ریزی دقیق و با هدف جذب مخاطب بیشتر به تقلید از شبکه‌های خارجی، برنامه‌هایی ساخته می‌شود و روی آنتن می‌رود که در تراز انقلاب اسلامی و اهداف انقلاب نیست.

وی با ابراز اینکه صداوسیمای ما باید کاملاً متفاوت از تلویزیون‌های سایر کشور‌ها باشد، تصریح کرد: اگر صدا و سیمای جمهوری اسلامی برنامه مناسبتی و حتی غیرمناسبتی می‌سازد باید کاملاً متفاوت با رادیو و تلویزیون‌های سایر کشورها، حتی کشور‌های مثلاً اسلامی دیگر باشد، زیرا ما انقلابی کردیم که این انقلاب فرهنگی است، این انقلاب ادعای ساختن تمدن نوین اسلامی را دارد، لذا باید تمام برنامه‌های صداوسیما حتی فیلم‌هایی که نمایش می‌دهد دارای هدف باشد، نه صرفاً پُرکردن وقت مردم و سرگرم کردن آنها! در این صورت دیگر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیست.

رجبی‌دوانی در پاسخ به این سؤال که چرا این‌قدر بی‌حساب و کتاب مجری به تلویزیون می‌آید خصوصاً اینکه برخی از آن‌ها با مناسبت‌هایی، چون رمضان سنخیت ندارند، تصریح کرد: بسیاری اعتقاد دارند این روز‌ها تلویزیون برای استفاده از مجری، یک رویه بی‌حساب و کتاب دارد، این انتقاد به شدت بر صداوسیما وارد است چراکه به واسطه این نوع رفتارها و برخورد‌های غیرحرفه‌ای، برخی مجریان باسابقه مذهبی و انقلابی کنار گذاشته شدند و بازیگران سینما را به عنوان مجری آوردند، بعضاً این‌ها نه رنگ و روی انقلابی دارند و نه مذهبی!

وی اضافه کرد: صرف اینکه برنامه را با یک «به نام خدا» شروع کنند ظاهراً برای صداوسیما کافی است و اینکه محتوا چیست، چه کسانی هستند و از طریق صداوسیما این افراد چه به خورد جامعه می‌دهند ظاهراً مهم نیست، کما اینکه یکی از این بازیگران سینما که با وقاحت در فضای مجازی به سگ‌بازی خودش اعتراف و افتخار کرده مجری یک برنامه مناسبتی ماه رمضان می‌شود که این اتفاق، فاجعه است. به طور کلی تا وقتی که فضای سینمای ما پاک و سینماگران ما در تراز انقلاب اسلامی نباشند، به نظر من یک چنین میدان دادن‌هایی به برخی بازیگران سینما، خیانت به آرمان‌های انقلاب و خلاف انتظاری است که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب از صداوسیما داشته و دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار