کد خبر: 955473
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۵
وزیر راه به خراسان جنوبی می‌رود
این هفته خراسان جنوبی‌ها منتظر اتفاقات ویژه‌ای هستند. آنطور که استاندار خبر داده است، قرار است وزرای راه و شهرسازی، نیرو و ارتباطات به این استان سفر کنند و کلنگ قطعه اول پروژه ریلی اتصال مرکز استان به گناباد به زمین زده شود.
محمدرضا هادیلو
سرویس ایران جوان آنلاین: این هفته خراسان جنوبی‌ها منتظر اتفاقات ویژه‌ای هستند. آنطور که استاندار خبر داده است، قرار است وزرای راه و شهرسازی، نیرو و ارتباطات به این استان سفر کنند و کلنگ قطعه اول پروژه ریلی اتصال مرکز استان به گناباد به زمین زده شود.

۲۰ سال خشکسالی پیاپی در استان خراسان جنوبی مشکلات اساسی زیادی برای مردم به وجود آورده است. هر چند طی سنوات گذشته پروژه‌های بلندمدت، کوتاه‌مدت و میان‌مدتی در حوزه مطالبات مردم در خصوص تأمین آب در دستور کار دولت قرار گرفته است، اما هنوز نتایج خوبی به همراه نداشته است. حالا یک بار دیگر قرار است چند تن از وزرای دولت به این استان سفر کنند و به همین خاطر بار دیگر مردم چشم دوخته‌اند تا ببینند حاصل این سفر چه خواهد بود.

روز گذشته استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد که وزرای راه و شهرسازی، نیرو و ارتباطات به استان می‌آیند.
محمدصادق معتمدیان با اشاره به اینکه با حضور وزرای دولت، کلنگ قطعه اول پروژه ریلی اتصال مرکز استان به گناباد هم به زمین زده خواهد شد، گفت: «بر اساس شرایط اقلیمی استان خراسان جنوبی بهترین گزینه جهت اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری بوده که در بارندگی‌های اخیر نیز تأثیرات خوبی داشته است. طی سال‌های گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ بند خاکی توسط منابع طبیعی استان ایجاد شده است که ۸۰ میلیون مترمکعب حجم ذخیره آبی دارد.»
وی با بیان اینکه طی سنوات گذشته هفت سد با ذخیره حداکثری ۷۰ میلیون متر مکعب در سطح استان خراسان جنوبی ساخته شده است، عنوان کرد: «در بارش‌های اخیر حدود ۱۲ /۵ میلیون متر مکعب ذخیره سد‌های استان بوده است.»

راه‌های خراسان جنوبی منتظر وزیر راه

یکی از اولویت‌های دولت در بحث زیرساخت‌ها رسیدگی به وضعیت راه‌ها و جاده‌های استان است و حالا خراسان جنوبی‌ها با رایزنی‌ها و جلساتی که با آقای نوبخت انجام داده‌اند، وزیر راه و شهرسازی را به همراه چند تن از معاونانش به این استان می‌کشانند تا تنور داغ است، نان را بچسبانند. استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه افتتاح پروژه‌های در حال اجرا، کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید و باند‌های دوم در منطقه دیهوک به فردوس، نهبندان به شوسف و همچنین راه‌آهن از برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان جنوبی خواهد بود، افزود: «کلنگ زنی احداث پروژه اتصال فردوس از طریق خط آنتنی از دیگر برنامه‌های مهم و بزرگ سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خواهد بود.»

معتمدیان با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی استان اتصال بیرجند به شبکه ریلی است که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارتخانه در این خصوص قول مساعد داده شده و در مراحل مناقصه است، گفت: «در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قطعه اول شبکه ریلی مرکز استان به گناباد به طول ۳۰ کیلومتر کلنگ‌زنی خواهد شد.» وی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته ایستگاه راه‌آهن در بیرجند جانمایی شده و تا چند روز آینده نهایی خواهد شد، عنوان کرد: «استان خراسان جنوبی به عنوان چهارمین استان در کشور جشن اختتامیه پروژه‌های مسکن مهر را با حضور وزیر راه و شهرسازی و افتتاح ۷۹۸ واحد مسکن مهر برگزار خواهد کرد.» وی با اشاره به اینکه حضور وزیر ارتباطات را نیز پس از ماه مبارک رمضان به استان خواهیم داشت، بیان کرد: «اوایل تیرماه سال جاری نیز وزیر نیرو در استان حضور پیدا خواهد کرد و سند جامع استان که در برگیرنده نیاز‌های آبی استان است، نهایی خواهد شد.» معتمدیان با بیان اینکه ۷۰۰ میلیون متر مکعب رواناب را در استان داریم که برنامه میان مدت مهار بخش قابل توجه این رواناب‌ها است، اظهار کرد: «با توجه به آثار ملی و فاخری که در استان وجود دارد رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز استان خراسان جنوبی را جزو سفر‌های اولویتدار خود جهت تقویت زیرساخت‌های گردشگری در نظر گرفته‌اند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار