کد خبر: 955663
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت: یقین داریم آنطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند، جنگی در نخواهد گرفت، چون نه ما خواهان جنگ هستیم و نه کسی این تصور یا توهم را دارد که بتواند در منطقه با ایران مقابله کند، اما لازم است حرکت‌های خطرناک داخل امریکا برای مردم این کشور روشن شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: محمدجواد ظریف روز شنبه و پیش از ترک پکن در پاسخ به سؤال خبرگزاری ایرنا گفت: «واقعیت این است که ترامپ رسماً گفته و مجدداً به‌تازگی هم تأکید کرده است که خواهان جنگ نیست، اما افرادی اطراف وی نشسته‌اند و به بهانه اینکه می‌خواهند امریکا را در برابر ایران قدرتمندتر کنند او را به سمت جنگ سوق می‌دهند.
وی اظهارداشت: «آنچه که در سفر نیویورک درباره تیم ب. مطرح کردم یک واقعیت است و همه مردم هم از آن خبر داشتند، اما به خاطر فضای روانی حاکم بر جامعه امریکا کمتر کسی جرئت طرح این موضوع را داشت».
وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: «آنچه که به عنوان سیاست «اول امریکا» در این کشور مطرح شده است در حال تبدیل به یک سیاست «اسرائیل اول» یا برخی «حکام مرتجع منطقه اول» است و منافع این‌ها هم از طریق قدرت مالی و تبلیغات به دولت امریکا تحمیل شده است و آن‌ها در حال حاکمیت پیدا کردن هستند».
ظریف همچنین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آینده برجام در اختیار جامعه بین‌المللی است، تصریح کرد: «جامعه جهانی تاکنون از برجام حمایت کرده است، اما حمایت‌ها بیشتر به صورت بیانیه و اعلام مواضع سیاسی بوده، اما لازم است این اعلام مواضع سیاسی به اقدامات عملی اقتصادی که مردم ایران بتوانند از برجام منافع‌شان را برداشت کنند. تبدیل شود».
وی گفت: «ما چهار دور از کمیسیون مشترک برجام برای اقداماتی که باید انجام دهند تعهد گرفتیم و فکر می‌کنم اکنون وقت آن رسیده است که کمیسیون مشترک هم به تعهداتش عمل کند». وزیر امور خارجه در ادامه این گفت‌وگو به تشریح دستاورد‌های سفرش به کشور‌های آسیایی پرداخت و تأکید کرد: «در سفر به ترکمنستان با رئیس‌جمهور این کشور گفت‌وگو‌های بسیار خوبی انجام شد که باعث توسعه روابط خواهد شد». ظریف خاطرنشان کرد: «هند از شرکای بسیار مهم ایران است و ارتباط تجاری و ساز و کار مالی خوبی با دولت این کشور داریم.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
0
0
اگه همه جا به رهنمودهای رهبری توجه میکردید الان اینقدر ذلیل نمیشدید و برجام خسارت محض رو هم تحمیل کشور نکرده بودید و خسارات فراوان،،،
حمیدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
0
0
ما میدونیم دیپلماسی برجامی چنان کشور رو زمینگیر کرده که آمریکا دیگه نیازی به حمله نظامی نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
0
0
وزیر دولت لیبرال مطمئن باش جنگ میشود،
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
0
0
جنگ نمی شود. آمریکا بدون جنگ میخواد به اقتصاد ضربه بزنه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار