کد خبر: 955807
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
کوروش زارعی:
خانه سینما حرکتی مخالف سیاست‌های فرهنگی کشور دارد و با انتخاب معتمد‌آریا فقط مشکلات را پیچیده‌تر می‌کند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش «جوان» کوروش زارعی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص انتخاب فاطمه معتمد‌آریا، به عنوان رئیس انجمن صنفی بازیگران خانه سینما و با توجه به حواشی پیش آمده از سخنرانی او در جشنواره فجر عنوان کرد: خانه سینما هیچ گاه موضع انقلابی نداشته است که برای انتخاب مدیریت آن رویکرد انقلابی را پیش بگیرد و همواره با جهت‌گیری اپوزیسیون خود مدعی است که این مسیر رافع تمام مشکلات است. همچنین این انجمن از زمان تاسیس خود تاکنون اقدام مثبت و مؤثری برای رفع مشکلات هنرمندان صورت نداده است که در حال حاضر انتظار مثبتی را از آن داشته باشیم چراکه این نهاد حرکتی مخالف سیاست‌های فرهنگی کشور دارد و مشکلات را فقط پیچیده‌تر می‌کند.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا برای مدیریت انجمن‌های صنفی سینما از چهره‌های سرشناس که عیاری در سینمای انقلاب دارند، استفاده نمی‌شود، گفت: متأسفانه تاکنون کسی در این حوزه تلاش و فکری را انجام نداده است چراکه اگر تلاشی برای بهره‌گیری از افراد دارای صلاحیت صورت گرفته بود، با دگرگونی و تحولات اساسی روبه رو می‌شدیم. همچنین در کشور ما پرداختن به سینما و هنر انقلاب به شوخی گرفته شده است.
زارعی با بیان اینکه در اغلب مواقع افراد دارای موقعیت اجتماعی و سلبریتی‌ها سکاندار انجمن‌ها و تشکل‌ها به ویژه در حوزه هنر می‌شوند، گفت: متأسفانه افرادی مانند فاطمه معتمد‌آریا به دلیل نداشتن مشکلات معیشتی و درآمدی نمی‌توانند اقدام راهگشایی را برای حل مشکلات صنف خود انجام دهند. این بازیگر تئاتر و سینما عنوان کرد: این نهاد هیچ اقدام و عملکرد مثبتی را تاکنون نداشته است و تا زمانی که رویکرد و ماهیت این انجمن و تشکل تغییر نکند، با معضلات و مشکلات بسیاری مواجه هستیم. برای مثال متأسفانه شاهد این ماجرا هستیم که برخی از هنرمندان در مورد تمام مسائل جامعه به اظهارنظر می‌پردازند که این موضوع به امری فراگیر تبدیل شده است که می‌تواند بسیار آسیب‌رسان باشد، مانند اظهارنظر یک بازیگر درباره یک روحانی که منجر به قتل یک روحانی مظلوم شد و جنجال‌هایی در جامعه به وجود آورد.
وی در خصوص تاثیرات حواشی پیش آمده در انتخابات انجمن صنفی سینما بر مسیر پیشرفت هنر فیلم و سینمای کشور اظهار کرد: تا زمانی که عرصه سینمای کشور با ادعای روشنفکری و نبود جلوه‌های هنری از مردم فاصله بگیرند، هیچ تاثیر مثبتی را بر سیر تحول و پیشرفت این صنعت نخواهیم داشت، به گونه‌ای که باید شاهد کاهش سطح کیفی فیلم‌ها و تولید آثار مبتذل باشیم.

توضیح خانه سینما درباره حضور معتمدآریا در هیئت مدیره
خانه سینما در پی انتخاب فاطمه معتمدآریا به عنوان رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران و حضور همزمانش در هیئت مدیره خانه سینما توضیحاتی داد. در متن ارسالی روابط عمومی خانه سینما آمده است: دوره دو ساله قانونی هیئت مدیره خانه سینما در تاریخ اسفند ۹۷ به پایان رسیده، تمدید این مأموریت به مدت سه ماه و برگزاری مجمع عمومی در دهه سوم خرداد ماه صرفاً از جهت تطبیق گزارش مالی هیئت مدیره با حسابرسی مالی سال ۹۷ صورت گرفته، این افزایش زمان با موافقت رؤسای صنوف سی‌ودوگانه خانه و تأیید وکیل خانه سینما بوده است.
مجمع عمومی انجمن بازیگران در زمان از قبل پیش‌بینی شده و موعد قانونی برگزار و انتخاب اعضای شورای مرکزی انجمن با حضور نماینده وزارت کار انجام گرفته، بدیهی است شورای مرکزی منتخب که دوره‌های دو ساله را پیش رو دارد نمی‌تواند بابت یک ماه باقیمانده از زمان اضافه شده بر عمر هیئت مدیره فعلی خانه سینما امور جاری خود و انتخاب رئیس و نایب رئیس و... درون شورای مرکزی را معطل بگذارد، لذا پس از هماهنگی با هیئت مدیره خانه سینما و نماینده وزارت کار و با توجه به اینک فاطمه معتمدآریا قصد کاندیداتوری مجدد برای هیئت مدیره بعدی خانه سینما را ندارند، ایشان به عنوان شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران انتخاب شده‌اند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار