کد خبر: 955829
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۲
جو بایدن، تنها نامزد دموکرات‌ها که شانس پیروزی مقابل دونالد ترامپ را دارد، کمپین زودهنگام انتخاباتی خود را شروع کرد؛ پروسه‌ای که نه فقط نشان‌دهنده قطبی شدن سابقه سیاست در امریکا است بلکه بیان‌کننده وضعیت نه چندان متعادل دموکرات‌ها مقابل رئیس‌جمهور امریکا است. در روز نامزدی بایدن، یک جمهوریخواه خواستار شروع روند استیضاح ترامپ شده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: جو بایدن، معاون باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق امریکا کارزار انتخاباتی خود را از فیلادلفیا شروع کرد، جایی که کانون تولد «دموکراسی امریکایی» شناخته می‌شود. بایدن با این اقدام نمادین، این‌طور وانمود کرد که در پی نجات دموکراسی امریکا از دست دونالد ترامپ است. جو بایدن ۷۶ ساله که بعد از ناکامی در جریان رقابت‌های انتخاباتی دموکرات‌ها در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸، برای سومین بار نامزد شده، در مراسم آغاز رسمی کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ در فیلادلفیا تأکید کرد مهم‌ترین هدفی که باید تکمیل شود «شکست دونالد ترامپ» است. بایدن کمپین خود را با این ادعا که ترامپ اتحاد امریکا را از بین برده، شروع کرد و همچنین خواستار اتحاد در سراسر کشورش شد: «اگر مردم امریکا رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به تفرقه میان ما دامن بزند، با یک مشت گره کرده، دست بسته و قلب سخت رهبری کند، مخالفان را اهریمنی به تصویر بکشد و تنفرپراکنی کند، به من احتیاجی ندارند. من در انتخابات شرکت می‌کنم تا به کشورم - دموکرات‌ها، جمهوریخواهان و مردم غیرحزبی- مسیر متفاوتی را پیشنهاد دهم.» او استدلال کرد: «آن‌ها می‌گویند که دموکرات‌ها خیلی خشمگین هستند، هرچه یک نامزد خشمگین‌تر باشد، او شانس بهتری برای گرفتن نامزدی دموکرات‌ها دارد. خب من چنین چیزی را باور ندارم... من باور دارم دموکرات‌ها این کشور را متحد می‌خواهند. حزب ما همیشه همین بوده است.»
حدود ۶ هزار نفر از هواداران جو بایدن در گردهمایی انتخاباتی او در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا شرکت کردند. به گزارش سی‌بی‌اس، بایدن، در خیابانی مملو از پرچم‌های کشور‌های خارجی در کنار مجسمه‌ای از جورج واشنگتن، اولین رئیس‌جمهور امریکا سخنرانی و تأکید کرد: «اولین و مهم‌ترین طرح در سیاست آتی من شکست ترامپ، شکست ترامپ و شکست ترامپ خواهد بود.» بایدن در حالی کمپین خود را شروع کرد که نتایج نظرسنجی جدیدی که از جانب فاکس‌نیوز صورت گرفته و اخیراً منتشر شده، نشان داد، جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق امریکا بر جدی‌ترین رقیبش یعنی سناتور برنی سندرز، برتری ۱۸ درصدی دارد و سناتور الیزابت وارن نیز در این رقابت در جایگاه سوم قرار گرفته است. رئیس‌جمهور امریکا در واکنش به نامزدی بایدن گفته که معاون اوباما و کاندیدای ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ باید بابت معاملات تجاری پسرش با چینی‌ها پاسخ دهد. پیتر شوایزر، نویسنده کتاب «امپراتوری‌های مخفی: چگونه کلاس سیاسی امریکا فساد و ثروت دوستان و خانواده را مخفی می‌کند»، هانتر بایدن، پسر جو بایدن را به کسب مال فراوان از طریق معاملات مشکوک تجاری با چین متهم کرده است.

حمایت اولین نامزد جمهوریخواه از استیضاح ترامپ
در همان روزی که بایدن کمپین خود را شروع کرد، جاستین اَمَش، سیاستمدار جمهوریخواه امریکایی گفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا باید به دلیل جلوگیری از اعمال عدالت استیضاح شود. این نخستین بار است که یک سیاستمدار جمهوریخواه خواستار استیضاح ترامپ می‌شود. وی در یکسری توئیت همچنین اعضای کنگره را به حزبی‌گرایی بیش از حد و عدم انجام وظایف بر اساس قانون اساسی متهم کرده و گفته که تمامی اعضای کنگره باید همه گزارش مولر را بخوانند. وی همچنین هشدار داد که حزبی‌گرایی باعث انحراف سیستم توازن و بررسی قانون اساسی کشور می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار