کد خبر: 956902
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
گزارشی از آغاز فعالیت سرمربی بلژیکی در تیم ملی فوتبال
اولین روز فعالیت ویلموتس در تیم ملی فوتبال در سکوت خبری و دور نگه داشتن این مربی توسط فدراسیون فوتبال از رسانه‌ها پیگیری شد.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ماجراجویی مارک ویلموتس در ایران شروع شد. او بامداد سه‌شنبه به همراه یکی از دستیارانش به تهران آمد تا رسماً کارش را با تیم ملی فوتبال کشورمان آغاز کند، آن‌هم چهار ماه پس از جدایی کی‌روش. حالا ویلموتس مرد شماره یک نیمکت ایران است و هواداران فوتبال منتظرند تا دستپخت او را در تیم ملی ببینند. اتفاقی که خیلی زود خواهد افتاد و پنج‌شنبه آینده بازی با سوریه اولین آزمون ویلموتس در ایران خواهد بود. آزمونی که البته نمره‌اش را با توجه به حضور کم ویلموتس در کشورمان نمی‌توان به پای این مرد بلژیکی نوشت.

ویلموتس تنها آمد
مارک ویلموتس در حالی دیروز وارد تهران شد که این بار هم مانند اولین سفرش، ورود او در سکوت خبری و بدون اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها صورت گرفت تا احیاناً بدون نظر مهدی تاج و همکارانش خبری درباره حضور ویلموتس در ایران به بیرون درز نکند. رویه‌ای که انتقادات زیادی را متوجه فدراسیون فوتبال کرده است. در چنین شرایطی سایت فدراسیون فوتبال در خبری که ساعت ۸ و ۲۴ دقیقه صبح روی خروجی قرار گرفت، خبر از ورود سرمربی جدید تیم ملی فوتبال به ایران داد. در متن خبر آمده بود: «مارک ویلموتس امروز برای آغاز فعالیت خود در تیم ملی ایران و آماده‌سازی ملی‌پوشان برای دو دیدار دوستانه مقابل سوریه و کره‌جنوبی وارد تهران شد. اخبار تکمیلی درباره برنامه‌های تیم ملی متعاقباً جهت استحضار همکاران ارجمند در رسانه‌های گروهی ارسال خواهد شد.»
هرچند در خبر منتشر شده در سایت رسمی فدراسیون فوتبال اشاره‌ای به همراهان ویلموتس نشده بود، با این حال انتشار تک‌عکسی از ورود سرمربی جدید تیم ملی نشان می‌داد که دو همراه سرمربی بلژیکی را همراهی می‌کنند. همراهانی که ابتدا تصور می‌شد دستیار وی هستند، اما در ادامه مشخص شد که ویلموتس بدون دستیارانش به تهران سفر کرده و  وکیل و مدیر برنامه‌های ویلموتس، وی را در سفر به تهران همراهی کرده‌اند.
به نظر می‌رسد مانوئل فریرا ۶۰ ساله و اهل اسپانیا به‌عنوان دستیار اول ویلموتس و اسپینوسی فرانسوی به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی در روز‌های آینده با آغاز دور جدید تمرینات تیم ملی به تهران خواهند آمد. علاوه بر این ویلموتس دستیاران ایرانی هم خواهد داشت که به نظر می‌رسد هنوز در این باره با فدراسیون برای انتخاب دستیاران ایرانی‌اش به جمع‌بندی نرسیده و در این خصوص گمانه‌زنی‌های زیادی صورت گرفته است.

برنامه‌ریزی ویلموتس در میراث کی‌روش
در حالی دیروز پس از اعلام خبر ورود ویلموتس به ایران، خبرنگاران به دنبال اطلاع‌رسانی برنامه‌های سرمربی جدید تیم ملی فوتبال بودند که فدراسیون فوتبال همچنان به قرنطینه خبری ویلموتس ادامه داد و تمام کسانی را که خواهان برنامه‌های ویلموتس در تهران بودند به اخبار منتشر شده در سایت رسمی فدراسیون ارجاع داد.
سه ساعت پس از درج اولین خبر درباره سفر ویلموتس به ایران، در ساعت ۱۱ و ۴ دقیقه ظهر هم دومین خبر درباره برنامه سرمربی بلژیکی در تهران روی خروجی سایت رسمی فدراسیون فوتبال رفت تا نگرانی‌ها درباره بی‌خبری چند ساعته از حضور ویلموتس در تهران برطرف شود!
طبق خبر سایت فدراسیون، ویلموتس در اولین برنامه‌اش در تهران در ساختمان پک در مجموعه ورزشی آزادی حضور پیدا کرد، ساختمانی که به گفته کی‌روش میراث وی در ایران است. در متن این خبر آمده بود: «ویلموتس امروز برای آغاز فعالیت خود در تیم ملی ایران و آماده‌سازی ملی‌پوشان برای دو دیدار دوستانه مقابل سوریه و کره جنوبی وارد تهران شد و بلافاصله در مجموعه پک فعالیت‌های مربوط به اردوی تیم ملی و برنامه مسابقات دوستانه را آغاز کرد.»
در پایان خبر هم اشاره شده بود «اخبار تکمیلی متعاقباً ارسال می‌شود» تا همچنان پنهان‌کاری فدراسیون فوتبال درباره برنامه‌های اولین روز کاری ویلموتس در ایران ادامه داشته باشد.

معارفه ویلموتس در هگمتانه
ساعت ۱۷ و ۱۰ دقیقه بعد از ظهر دیروز بود که چهارمین خبر درباره ویلموتس را سایت فدراسیون منتشر کرد و اعلام شد که مراسم معارفه ویلموتس قرار است امروز برگزار شود. در متن خبر سایت فدراسیون فوتبال آمده است: «بر این اساس روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال ضمن تقدیر از رسانه‌های گروهی به جهت پوشش اخبار و حمایت از برنامه‌های تیم‌های ملی، اعلام می‌کند مراسم معارفه سرمربی تیم ملی روز چهارشنبه هشتم خردادماه از ساعت ۱۱ با حضور رئیس فدراسیون فوتبال در سالن هگمتانه هتل المپیک برگزار می‌شود. گفتنی است که این مراسم صرفاً به معارفه سرمربی جدید تیم ملی اختصاص دارد و رئیس فدراسیون و مارک ویلموتس در این مراسم به اظهارنظر می‌پردازند.»
با این حال با توجه به خبر سایت فدراسیون به نظر می‌رسد در این مراسم تاج و ویلموتس تنها متکلم‌وحده خواهند بود و قرار نیست نشست خبری برگزار شود. گفته می‌شود نشست خبری ویلموتس و اولین رویارویی او با خبرنگاران در نشست خبری پیش از بازی با سوریه خواهد بود که پنج‌شنبه ۱۶ خرداد برگزار می‌شود.

ویلموتس به اصفهان می‌رود؟
در حالی مراسم معارفه ویلموتس امروز برگزار می‌شود که خبر‌های ضد و نقیضی درباره سفر ویلموتس به اصفهان برای تماشای بازی پرسپولیس و سپاهان در نیمه‌نهایی جام حذفی شنیده می‌شود. ابتدا گفته شد فدراسیون فوتبال برنامه سفر او را به‌گونه‌ای ترتیب داده که ویلموتس به دیدار سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش‌جهان برسد و تماشاگر این مسابقه باشد، اما برخی منابع خبری دیروز نوشتند که برنامه سفر سرمربی بلژیکی به ایران تغییر کرده و حضور او در ورزشگاه نقش‌جهان و تماشای نیمه‌نهایی جام حذفی منتفی شده است. با این حال باید تا امشب منتظر ماند و دید آیا ویلموتس آخرین بازی فصل فوتبال ایران را از نزدیک تماشا خواهد کرد یا همچنان که برخی منابع خبر داده‌اند، رفتن او به اصفهان کنسل شده است.
در چنین شرایطی و با پنهان‌کاری فدراسیون فوتبال، ویلموتس دیروز اولین روز کاری‌اش را در ایران پشت سر گذاشت و حالا باید منتظر روز‌های آینده ماند و دید آیا بالاخره ویلموتس از قرنطینه خبری فدراسیون فوتبال خارج می‌شود یا همچنان تاج و همکارانش به دنبال کانالیزه کردن اخبار فعالیت‌های ویلموتس در تهران هستند تا همچنان هواداران فوتبال نامحرم باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار