کد خبر: 957472
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کره شمالی در بیانیه‌ای به آمریکا هشدار داده تا سیاست خود در قبال پیونگ را تغییر دهد، در غیر این صورت توافق میان دو طرف به خطر خواهد افتاد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در بیانیه‌ای که خبرگزاری کره شمالی منتشر کرده به آمریکا توصیه شده تا شیوه خود را تغییر و به درخواست پیونگ یانگ به سرعت پاسخ دهد.

این بیانیه می‌افزاید، در صورتی که واشنگتن به فشار‌های غیر قابل توجیه خود علیه پیونگ یانگ برای خلع سلاح هسته‌ای ادامه دهد، بیانیه پایانی اجلاس ۱۲ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۲ خرداد ۱۳۹۷)، مبنی بر تعهد سران دو کشور برای عاری سازی کامل شبه جزیره کره با تضمین امنیت کره شمالی، به خطر می‌افتد.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی که نامش ذکر نشده، گفت: توافق میان دو کشور ممکن است به خطر بیافتد، اگر که آمریکا از سیاست خود که اصرار بر کنار گذاشتن یک جانبه سلاح اتمی است، عقب نشینی نکند.

در این بیانیه آمده است که اگر آمریکا پیش از آن که خیلی دیر شود، اقدام جدیدی نکند، بیانیه سنگاپور تنها به برگه‌ای خالی تبدیل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، کره شمالی گفته است که پیونگ یانگ به پایبندی خود به بیانیه مشترک میان دو کشور تا زمانی که آمریکا درصدد ایجاد شیوه‌ای سازنده است، ادامه خواهد داد.

مطلب پیشنهادی
چرا نباید باک بنزین را کاملا پر کرد؟

چرا نباید باک بنزین را کاملا پر کرد؟

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون ماه فوریه گذشته (بهمن ماه) نیز در هانوی نشست داشتند که این نشست نیز بدون نتیجه پایان یافت.

پس از شکست دومین دور گفت و گو‌های سران دو کشور در ویتنام در ماه فوریه، مذاکرات به بن بست رسیده و کره شمالی در هفته‌های گذشته چندین بار اقدام به پرتاب موشک و راکت کرده و آمریکا نیز این پرتاب‌ها را تخطی از قطعنامه‌های سازمان ملل دانسته است.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار