کد خبر: 958001
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق اعلام کرد که نیرو‌های رزمی جدید امریکا که وارد پایگاه اربیل شدند، با دولت منطقه کردستان توافق کرده بودند، نه دولت فدرال یا وزارت دفاع عراق.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: کریم المحمداوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق از اقدام خارج از عرف نظامیان تروریست امریکایی در این کشور خبر داد. کریم المحمداوی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که نیرو‌های رزمی جدید امریکا که وارد پایگاه اربیل شدند، با دولت منطقه کردستان توافق کرده بودند، نه دولت فدرال یا وزارت دفاع عراق. المحمداوی اعلام کرد که دولت منطقه کردستان به کمیسیون دفاع در پارلمان، وزارت دفاع و فرماندهان امنیتی اجازه نمی‌دهد از تعداد نیرو‌های جنگی امریکا اطلاع پیدا کنند. این نماینده عراقی تصریح کرد که اربیل همچنین نمی‌پذیرد که «درباره شمار نیرو‌های امریکایی و حجم تجهیزات نظامی، به دولت فدرال هیچ گزارشی ارائه دهد». وی با بیان این مطلب افزود: «دولت کردستان در زمینه نظامی با واشنگتن، مستقیماً اتفاق نظر دارد و ورود نیرو‌های جنگی امریکا بدون ابلاغ به دولت فدرال در بغداد و کسب اجازه از آن صورت گرفته است». المحمداوی پایگاه اربیل را بزرگ‌ترین پایگاه تروریست‌های امریکا در عراق دانست و گفت: «واشنگتن از آن به عنوان مقر فرماندهی عملیات منطقه و عراق استفاده می‌کند». این عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق با اشاره به اینکه براساس اظهارات مسئولان کنگره بیش از ۵۰ هزار نظامی امریکا در عراق حضور دارند، تصریح کرد که بیشتر این نیرو‌ها در پایگاه‌های «عین‌الاسد» در استان الانبار و پایگاه اربیل مستقر هستند. از سوی دیگر، تلاش امریکا برای مسلح کردن عشایر عراق با واکنش مقامات عراقی روبه‌رو شده است. حنین قدو، نماینده ائتلاف «الفتح» عراق درباره تلاش تجزیه‌طلبانه ایالات متحده امریکا در غرب عراق هشدار داد. قدو به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که «حکومت عراق قوی‌تر از گذشته است. ما به مسلح کردن عشایر در خارج از چارچوب حکومت و وارد کردن کشور به هرج و مرج سلاح، نیازی نداریم.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
0
0
آخه این نیروهای آمریکایی زمانی که داعش در آستانه فتح اربیل بود چه عملکردی داشتند که دوباره بهشون بها میدید؟؟ آیا یک گلوله به نفعتون شلیک کردند یا جملکی فرار را بر قرار ترجیح دادند؟؟؟؟؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار