کد خبر: 958049
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
شرکت موزیلا سازنده مرورگر فایرفاکس می‌گوید قرار است برای اولین بار نسخه‌ای پولی از این مرورگر طراحی و عرضه شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: تا به حال سابقه نداشته که هیچیک از شرکت‌های سازنده مرورگر‌های مشهور اینترنتی نسخه‌هایی پولی از تولیدات خود را در اختیار کاربران قرار دهند، اما موزیلا با سنت شکنی قصد دارد چنین اقدامی انجام دهد.

این نسخه پولی در قالب یک سرویس دارای هزینه اشتراک در درون محیط مرورگر فایرفاکس در دسترس قرار می‌گیرد. از جمله امکانات این خدمات می‌توان به سرویس وی پی ان و همین طور قابلیت ذخیره سازی اطلاعات بر روی یک سرویس کلود اشاره کرد.

البته هنوز جزئیات بیشتری در مورد خدمات قابل دسترس از این طریق ارائه نشده، اما «کریس بیرد» مدیرعامل موزیلا فعلاً به دو قابلیت فوق الذکر اشاره کرده است. ارائه این خدمات از ماه اکتبر یعنی اوایل پاییز آغاز می‌شود. همچنین هنوز مشخص نیست که دسترسی به خدمات پولی از طریق یک حق اشتراک صورت می‌گیرد یا برای هر یک از آن‌ها باید حق اشتراک جداگانه خریداری شود.

موزیلا ارائه آزمایشی خدمات وی پی ان را از اکتبر سال گذشته آغاز کرده بود که هنوز تنها در دسترس گروه کوچکی از کاربران قرار دارد. هزینه استفاده از این خدمات ده دلار در ماه بوده است. کارشناسان هدف موزیلا از این اقدام جدید را یافتن منابع درآمدی جدید عنوان کرده‌اند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار