کد خبر: 958122
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برآورد ۱۰۰ هزار تومانی عوارض قطعه یک آزادراه تهران - شمال واقعی گفت: کمیته مربوط به نرخ‌گذاری باید در رابطه با نرخ عوارض این قطعه تشکیل جلسه دهد که فکر کنم عوارض آن زیر ۳۰ هزار تومان تعیین خواهد شد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین:‌ خیرالله خادمی در حاشیه بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از قطعه یک آزادراه همت- کرج اظهار کرد: امروز نوبخت از دو پروژه مهم آزادراهی پایتخت و استان البرز بازدید کرد. انشاءالله امسال ادامه آزادراه همت - کرج به طول ۱۴.۵ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۵ کیلومتر از این آزادراه زیر بار ترافیک رفته و ۱۰ کیلومتر باقیمانده حدود پیشرفت ۸۵ درصدی داشته، تصریح کرد: تاکنون ۴۶۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده که ۷۰ درصد آن را دولت و ۳۰ درصد را سرمایه‌گذار تامین کرده است.

خادمی در پاسخ به تسنیم درخصوص رفع معارضان این پروژه گفت: معارضان در این پروژه یکی از چالش‌های ما بود که بر اساس برآورد‌ها ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان باید بابت آن هزینه پرداخت کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه به صورت موقت با ۷ تا ۸ میلیارد تومان بخشی از معارضان را رفع کردیم، یادآور شد: حدود ۵۰ تا ۶۰ واحد مسکونی در انتهای مسیر قرار دارد که باید آن‌ها را خریداری کنیم. از این رو از رئیس سازمان برنامه و بودجه تقاضا کرده‌ایم ۳۰ میلیارد تومان را به صورت نقد برای ما تامین کند.

وی درخصوص نرخ عوارض قطعه یک آزادراه تهران - شمال گفت: بر اساس برآورد‌های انجام شده نرخ عوارض این قطعه آزادراه ۱۰۰ هزار تومان است که البته کمیته نرخ‌گذاری با توجه به وضعیت موجود تشکیل جلسه داده و نرخ عوارض را تعیین کند.

خادمی با بیان اینکه فکر می‌کنم نرخ عوارض زیر ۳۰ هزار تومان خواهد بود یادآور شد: در آزادراه تهران - شمال زمین‌هایی را به بنیاد داده‌ایم که بخشی از آن در شهر جدید پردیس بوده است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با بیان اینکه قطعه یک آزادراه تهران - شمال در ۱۹ سال کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی ۴ سال پیشرفت آن به ۹۵ درصد رسیده است، یادآور شد: در این پروژه از حتی یک نیروی خارجی استفاده نکرده‌ایم و با توان متخصصان داخلی ظرف ۳.۵ سال به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه به اندازه سد کرخه یعنی حدود ۳۶ میلیون متر مکعب در قطعه یک آزادراه تهران - شمال خاکبرداری صورت گرفته است تصریح کرد: برآورد دولت از منظره‌آرایی این پروژه ۳۰۰ میلیارد تومان است که به آن اضافه شده است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار