کد خبر: 958223
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
به دنبال خشک شدن نهال اهدایی پاریس به کاخ سفید، رئیس جمهور فرانسه گفت، خشک شدن نهالی که برای ترامپ فرستاده، موضوع مهمی نیست و نباید به‌عنوان نماد روابط دو کشور قلمداد شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین:‌ «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه باکم اهمیت شمردن خشک شدن نهال بلوطی که سال گذشته به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اهداء کرده بود، اعلام کرد نهال دیگری به واشنگتن ارسال می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماکرون روز سه‌شنبه در حاشیه نشست سازمان جهانی کارگر در «ژنو» سوئیس گفت: «برایش (ترامپ) درخت دیگری می‌فرستیم. این که یک تراژدی نیست. وقتی چیزی وجود ندارد در آن به‌دنبال نماد نگردید، کاشتن آن با یک‌دیگر، نماد بود».

وی افزود: «مشخص شد که این درخت بلوط به‌خاطر تدابیر بهداشتی در آمریکا وارد قرنطینه شد و درخت بیچاره دوام نیاورد. من درخت بلوط دیگری می‌فرستم، زیرا فکر می‌کنم نیروی دریایی آمریکا و دوستی بین مردم ما با هدف آزادی، ارزشش را دارد».

ماه آوریل ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۱۳۹۷) ماکرون در دیداری رسمی با ترامپ، برای نشان دادن نزدیکی روابط میان دو کشور یک نهال بلوط به کاخ سفید هدیه داد.

رؤسای جمهور دو کشور در کنار همسران خود و در مقابل خبرنگارانی از سراسر جهان، این نهال را که از جنگلی در فرانسه که دو هزار تفنگدار دریایی آمریکا در حین جنگ جهانی اول کشته شده بودند، به آمریکا آورده شده بود، به‌عنوان نماد دوستی در باغ کاخ سفید کاشتند.

این نهال پس از کاشته‌شدن نمادین از درون خاک بیرون کشیده شد و به‌خاطر نگرانی از این‌که نهال حامل بیماری انگلی گیاهی باشد به قرنطینه فرستاده شد تا از شیوع احتمالی بیماری به سایر درختان محوطه کاخ سفید جلوگیری شود.

مقامات آمریکایی روز یک‌شنبه اعلام کردند این نهال از بین رفته است. این خبر بازتاب‌های زیادی در فضای مجازی داشت و بسیاری آن را به‌عنوان نمادی از به تیرگی گراییدن روابط دو کشور دانستند.

ماکرون بر سر یک‌جانبه‌گرایی دولت آمریکا در قبال مسائل تجاری، تغییرات اقلیمی و توافق هسته‌ای با ایران، با ترامپ دچار مشکل شده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار