کد خبر: 958520
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
عبداللهی رییس اتحادیه صنایع دستی:
رییس اتحادیه صنایع دستی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبرى در زمینه تولید به نقش صنایع دستى در رشد و پیشرفت کشورمان و نیز فعالیت قانونی شرکت تلفیق مینا و خاتم هوشمند و نیز اهمیت و جایگاه هنر و آثار هنری در کشور پرداخت و گفت: درمورد هنر صنایع دستی حرف‌های بسیاری طی سالیان گذشته زده شده است، اما می‌بینیم که متاسفانه هنرمندان شرایط شان هر روز بدتر می‌شود، و امروز تنها حمایت از هنرمندان تضمین بازار فروش تولیدات آن‌هاست
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: در ادامه این مراسم که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شده بود سید محمد عبداللهی رییس اتحادیه صنایع دستی گفت: متاسفانه هنرمندان شرایط شان هر روز بدتر می‌شود، و امروز تنها حمایت از هنرمندان، تضمین بازار فروش تولیدات آن‌هاست.
رییس اتحادیه صنایع دستی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبرى در زمینه تولید به نقش صنایع دستى در رشد و پیشرفت کشورمان و نیز فعالیت قانونی شرکت تلفیق مینا و خاتم هوشمند و نیز اهمیت و جایگاه هنر و آثار هنری در کشور پرداخت و گفت: درمورد هنر صنایع دستی حرف‌های بسیاری طی سالیان گذشته زده شده است، اما می‌بینیم که متاسفانه هنرمندان شرایط شان هر روز بدتر می‌شود، و امروز تنها حمایت از هنرمندان تضمین بازار فروش تولیدات آن‌هاست
وی افزود: برای رسیدن به این هدف ملی و فرموده رهبری برنامه‌ای نیاز است که اولین قدم، تولید آرشیو ملی هنرمندان است. در همین راستا یک هنر روسی که در یک کتاب به ثبت رسیده است در هر جای دنیا خریداری می‌شود، اما به واسطه آنکه برخی از هنر‌های ایرانی در جایی ثبت نشده‌اند به نام هنر ایرانی شناخته نمی‌شود.
عبداللهی با اشاره به لزوم برند سازی در زمینه فروش آثار هنر دستی تصریح کرد: دومین اقدام که باید انجام داد، برند سازی است. در دل برندسازی باید برای مردم فرهنگ سازی کرد. مردم باید به این فرهنگ برسند که یک هنر دستی در تمام کشور‌های دیگر دارای ارج و قرب بسیاری است. چرا مردم باید از ماشین مازراتی و ابزار‌های خارجی و برند‌های غیر ایرانی برای تشخص و فخرفروشی استفاده کنند و چرا مردم ما نباید با آثار فاخر ایرانی فخرفروشی کنند؟
وی با بیان این مطلب که صنایع دستی باید بر اساس نیاز روز تولید شود گفت: ما هنرمندی را حمایت نمی‌کنیم مگر آنکه ۱۰ هنرمند نوپا را آموزش داده باشد و همچنین در صنایع دستی آن باید نوآوری باشد. به گونه‌ای که رویکرد کاربردی را در آثارش مشاهده کنیم. صنایع دستی باید بر باب سلیقه روز باشد ما نه تنها شرکت تلفیق هنر باستان را بلکه هر فرد شخصی و حقوقی را که حامی صنایع دستی باشد مورد حمایت قرار خواهیم داد.
رییس اتحادیه صنایع دستی تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های کارگاه‌های صنایع دستی این است که با اندک سرمایه‌ای می‌توان آن را تجهیز کرد لذا باید بر اساس توانمندی هر استان بتوانیم اشخاصی را تربیت کنیم تا بر اساس سلیقه روز اقدام به تولید کالا کنند و این کالا را به سایر کشور‌ها نیز صادر کنیم.
وی افزود: این شروط را با شرکت تلفیق هنر در میان گذاشتیم و آن‌ها نیز تعهد کردند که بر آن پایبند باشند این شرکت هر تولید کننده هنرمندی را با ثبت مشخصات افراد حقیقی و اعلام گزارشات تولیداتش به ما معرفی کرده است.
عبداللهی عنوان کرد: امیدواریم که در آینده این شرکت با این توانمندی هنرمندان نوپا را نیز در این عرصه وارد کند ما از شرکت خواستیم که به جای تاسیس کارگاه‌های هنری در تهران که تجمیع امکانات وجود دارد به شهر‌ها و استان‌های دور افتاده برود تا هنرمندان بدون واسطه تولیدات خود را به دست مصرف کنندگان برسانند و این تولیدات بر اساس سلیقه بازار باشد.
وی در ادامه این مراسم تاکید کرد: در واقع با نوآوری و فرهنگ سازی در تولیدات می‌توان صنایع دستی را متناسب و مبتنی بر سلیقه مصرف کننده تولید کرد. این شرکت تمام تولیدات خود را به ما مرجوع کرده تا قیمت گذاری کنیم و در همین جا تضمین می‌کنم که تمام شاکیان این شرکت را خود اتحادیه پاسخ خواهد داد در واقع هر شرکت و هر فرد حقیقی و حقوقی که در راستای پروتکل‌ها و شرایط اتحادیه حرکت کند مورد حمایت کامل ما خواهد بود.
عبداللهی ضمن قول تضمین خرید مواد اولیه تولیدکنندگان صنایع دستی با ارزان‌ترین قیمت عنوان کرد: با توجه به اهتمام شرکت تلفیق و هنر انشاءالله ایرادات جزئی نیز حل خواهد شد. ما تعهد کردیم که اگر هنرمندی در دورافتاده‌ترین نقطه کشور در اثر نوسانات قیمت مواد اولیه با مشکل مواجه شود این مواد اولیه را به ارزان‌ترین قیمت در اختیار آن هنرمند قرار دهیم. از طرفی نیز شرکت‌هایی مانند تلفیق هنر باید نوع شکل و کیفیت و کمیت بازار تولید را برای هنرمندان ما تشریح کنند تا آنان بر اساس سلیقه بازار کالا‌های خود را در اختیار مصرف کننده قرار دهد.
وی افزود: به نظر من اعطای وام به هنرمندان در مرحله چندم خدمات وجود دارد و اگر ما بتوانیم تولیدات یک هنرمند را به راحتی به فروش برسانیم هزینه فروش تمام هزینه‌های جانبی تولید کننده را جواب خواهد داد.

* حسنخانی استاد عرصه هنر و رنگ شناسی: هنرمند باید آینه جلال الهی باشد
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری. در ادامه مراسم روز جهانی صنایع دستی که به همت شرکت تلفیق هنر مینا و خاتم هوشمند و شرکت هنر باستان در محل تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد میثم حسن خانی گفت: هنرمند باید آیینه جمال و جلال الهی باشد و برای همین است که هنرمندان پای کار خود را امضا نمی‌کردند.
میثم حسن خانی، استاد عرصه‌ی هنر با اشاره به فلسفه‌ی رنگ شناسی و آشنایی با رنگ‌های روز‌های هفته گفت: بزرگان رشته هنر عقیده دارند که کار باید برای خدا باشد؛ همه این حدیث نبوی را شنیده‌اید که می‌فرماید مومن آینه مومن است. در این باره می‌فرمایند که هنرمند، مومن اول و مومن دوم خداوند متعال است. در واقع هنرمند باید آیینه جمال و جلال الهی باشد برای همین است که هنرمندان پای کار خود را امضا نمی‌کردند و این‌ها آدابی است که در تمام هنر‌های ما متجلی است.
حسن خانی عنوان کرد: چه در حوزه تولید و چه در حوزه فروش هنر و صنایع دستی باید بدانیم و آگاه باشیم که این آداب معنوی است که آثار ما را نگه می‌دارد. باید بدانیم که آثار هنری باید به گونه‌ای باشد که هم از لحاظ مادی و دنیایی ما را تامین کند و هم از لحاظ معنوی ما را رشد و تعالی بخشد.
این استاد برجسته هنری با تقسیم بندی انسان‌ها بر اساس روز‌های هفته گفت: تمام انسان‌هایی که در این عالم هستند را می‌توان به هفت دسته اصلی تقسیم کرد که این عدد هفت از هفت روز هفته بدست می‌آید. در واقع هر کدام از ما متولد یک روز از هفت روز هفته هستیم. نظامی که به شاعر رنگ‌ها معروف است برای هر هفت روز هفته هفت وادی و پله‌ای از عرفان تعریف کرده که هر روز را نمادی از یک راه معنوی دانسته است.
حسن خانی تصریح کرد: به زعم بسیاری از اساتید در واقع شنبه روز آغاز است. بر همین اساس داستانی که نظامی در این‌باره تعریف می‌کند داستان هبوط و یا رانده شدن انسان از بهشت است لذا رنگ روز شنبه رنگ سیاه خواهد بود. سیاره این روز نیز سیاره زحل است. روز شنبه روز مقدس دین یهود و روزی است که جهان رنگ ظلمت می‌پوشد و جهان در غم از دست دادن بهشت خواهد سوخت. گفتنی است متولدین روز شنبه طالع خوبی دارند.
وی افزود: کسانی که در تاریکی هستند از روز شنبه به روز یکشنبه می‌رسند یکشنبه روز خورشید است؛ روزی که برای دین مسیحیت مقدس است و رنگ این روز رنگ ظهور آشکار شدن و روشنایی است.
حسن خانی عنوان کرد:، اما روز دوشنبه روز ماه است و تنها روزی است که به نام بانوان نامگذاری شده است. جالب است بدانید که در بین بانوان ایرانی از مشتقات ماه نام‌های بسیاری برای زنان داریم رنگ روز دوشنبه رنگ سبز است که نمادی از پاکی و لطافت است دوشنبه رنگ تازگی و سبزی و خرمی است؛ دوشنبه رنگ زنانگی و رنگ پاکی است.
وی افزود: انسان وقتی از تاریکی در آمد و نور را دید و پاک شد در روز سه شنبه باید رنگ عاشقی را بچشد. سه شنبه به رنگ سرخ و رنگ عشق است و سیاره آن مریخ نامگذاری شده است؛ سه شنبه رنگ ایثار و ایستادگی به آنچه که اعتقاد دارید تا پای جان است. سه شنبه متعلق به داستان بانوی حصاری است بانوی حصاری بانویی از تبار روسیه است خواستگاران بسیار داشته است، اما به اذن پدر پادشاه خود، قصری برای خود می‌سازد که حصاری داشته و درب مخفی بر آن گذاشته بودند. در مسیر راه طلسم‌هایی را قرار می‌دهد و اعلام می‌کند که کسی که می‌خواهد به خواستگاری من بیاید باید طلسم‌ها را بشکند و درب قلعه را پیدا کرده و بعد به داخل قلعه بیاید سپس من ۴ سوال از او خواهم پرسید که اگر پاسخ صحیح داد با آن شخص ازدواج خواهم کرد.
حسن خانی عنوان کرد: افراد زیادی در این راه به واسطه مواجه با طلسم‌های مختلف از بین می‌روند و این زن عکس خود را می‌کشد و در شهر پخش می‌کند تا اینکه جوانی آشنا با طلسم‌های مختلف که نزد پیرمردی این علوم را آموخته بود با دیدن عکس دختر قصد عزیمت به قصر این بانو را می‌کند. این جوان موفق می‌شود که طلسم‌های مختلف را بشکند و درب قلعه را یافته و وارد آن شود البته در این مجال باید گفت که نداشتن درب برای قلعه و یا مخفی بودن آن استعاره از آسمان است که درب آن مخفی است و یک روز باز خواهد شد.
وی افزود:، اما پس از پاک شدن و عاشق شدن به روز چهارشنبه می‌رسیم روز چهارشنبه روز فرصت‌هایی است که خداوند به انسان می‌دهد. روز چهارشنبه به رنگ فیروزه‌ای است؛ فیروزه رنگ صوفیان است که هر صبح ردای فیروزه‌ای بر تن می‌کردند به این نیت که خدا را شکر که به ما فرصت دوباره دادی تا در این دنیا بذر نیکی بکاریم، تا در آخرت برداشت خوبی از آن داشته باشیم. فیروزه رنگ فرصتی دوباره است که استعاره از فرصت کم و اندک انسان در این دنیا است. هر روز صبح باید این فرصت دوباره را که از سوی خداوند متعال به انسان داده شده است شکر گذاری کرد.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
بهنام
|
-
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
3
22
هستیم بر آن عهدی که بستیم
محمود سهرابی
|
United States
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
4
21
تلفیق هنر اقتصادی جدای نفت
محمد صادق اشرفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
3
21
درود بر شما بابت این گزارش کامل
زنده باد تلفیق هنر زنده باد صنایع دستی کشورم
بهروز حاجی زاده
|
United States
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
4
20
هستیم بر آن عهدی که بستیم
محسن
|
Netherlands
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
3
19
با سلام بر تمام دوستاران و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی که جهت رشد، ارتقا و اعتلای ایران بزرگ و در راستای عمل به فرمایشات رهبر فرزانه گام بر میدارن.ما میتوانم صنایع دستی رو جایگزین نفت کنیم.
# هستیم بر آن عهدی که بستیم
حمید جدیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
4
20
فروش و صادرات محصولات ۱۰۰٪ ایرانی ، یعنی صنایع دستی ، با شرکت معظم تلفیق هنر ، تنها راه نجات اقتصادی کشور است. درود بر تلفیق هنر ، درود بر سید مرتضی مرتضوی و درود بر راهبران بزرگ این عرصه خصوصا آقای محمد شاکری
پیمان حجازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
4
20
درود بیکران بر خانواده بزرگ و جهانی تلفیق هنر،،با نتورک تلفیق هنر ایران و ایرانی رو از نفت بی نیاز میکنیم
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
4
18
خداوند نگهدار همه تلفیقی ها هست.و مفتخرم که در شرکت معظم تلفیق هنر مشغول به کارم و قدمی کوچک برای جهانی شدن صنایع دستی برداشته ام
مهدی شریفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
18
عالییییییی.
فقط همین
Ailinkh
|
-
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
17
به لطف جناب مرتضی مرتضوی - موسس شرکت معظم تلفیق مینا و خاتم هوشمند - علاوه بر اینکه جانی دوباره به هنر ۷۰۰۰ ساله ایرانی می دهیم به تمام دنیا نشون میدیم جای ما تو اقتصاد دنیا جز‌ ۱۰ تای اوله
سیدمرتضی صداقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
16
واقعا دم غیرتت گرم اقای مرتضوی دم غیرت همه تلفیقی ها گرم که با پایداری و اقتدار اسمشون سر زبون همه افتاده بریم دنیا رو بگیریم
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
14
واقعا عالی وفوق العاده بود دمتون گرم بااین انتشار بنظرتون
احمدرضا
|
Germany
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
3
19
دم همه مسئولینی که درد هنر و تمدن ایران رو دارن گرم.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
4
16
دمتون گرم
به امید موفقیت های بیشتر
به کوری چشم دشمنان ایران
سید مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
3
18
هستیم بر آن عهدی که بستیم
احمد قربانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
5
12
درود بر همه شما
اینکه چرخه اقتصادی بهتری ، در شاخه ای به این بزرگی و قدمت ، داشته باشیم
و باعث حال خوب جمع کثیری از هموطنانمون باشیم ، کار بزرگی است .
با افتخار
تلفیقی هستم و بر عهد خود هستم تا سربلندی ایران و ایرانی در جهان.
مستر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
11
13
شرکت.... باعث بدنام شدن و بی کیفیت نشان دادن هنر اصیل ايراني میشه و کسانی هم که میرند تو این شرکت ضرر خواهند کرد چون این شرکت بزودی جمع میشه.
پاسخ ها
#25b
| Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
آقای مستر اگه شما همون مستری هستی که میشناسم باید بهت بگم خدا نگهدار همه تلفیقی ها هست و خواهد بود.یادت نره این شرکت خیلی خیلی بزرگ تر از تصورات شما و خیلی های دیگس.فقط بشین و تماشا کن روزی میرسه که خودت به حال و روز الانت حسرت میخوری
علیرضا
|
Netherlands
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
2
11
زنده باد تلفیق و هنر و یکم ملیون بازاریاب فعال این شرکت ک ابن بازار بزرگ صنایع دستی و هرروز گسترش میدن تادنیا و بگیریم
arad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
9
4
من هم شركت كردم اما محصولاتي كه فرستادن اصلا اوني نبود كه ميخواستم و اصلا حداقل شبيه به هم هم نيستن كه يه ست باشن خيليييي خيليييي ناراحتم از اين همه هزينه اي كه كردم خيلييي خيليييي زيبا هستند اما حيف كه به نظر مشتريا احترام نمي زارن
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
قوی تر از همیشه
مصمم تر از همیشه
استوارتر از همیشه
هستیم بر آن عهد که بستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
5
زنده باد ایران و هنر ایرانی.صنایع دستی را با تمام وجود و باتمام قدرت به دنیا معرفی کردیم و میکنیم تا بدانند که ما با دستهای توانمند هنرمندهایمان صنایع دستی را جایگزین نفت خواهیم کرد.
سیدوحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
3
درود بیکران بر شرکت معظم تلفیق هنر و شخص شخیص و قابل احترام سیدمرتضی مرتضوی سیدجان درسته که خیلی دارن اذیتت میکنن ولی اینو بدون ما اهل کوفه نیستیم
درود بر شرفت
#صنایع_دستی_جایگزین_نفت
فرزانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
3
من عضو شرکت هستن تا الان که همه چیز عالی بود و بر پایه صداقت .هستیم بر عهدی که بستیم
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
3
واقعا کالاهای بود ,فقط دعا کنید که در این راه کسانی که دوست ندارند کشور عزیزمان پیشرفت کند سبز نشوند و مشکل ساز نشون و بزارند مملکت به جایگاه واقعی خود برسد
پ-پ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
3
دنیارو میگیریم...تمام
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
3
مردم همیشه به قطار در حال حرکت سنگ پرتاب میکنن.ولی قطار در نهایت به مسیرش میرسه.
هستیم بر آن عهدی که بستیم
علیرضا ریگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
هستیم بر آن عهدی که بستیم؛انشاالله روزی رو میبینیم که صنایع دستی جایگزین نفت بشه تو ایران عزیز
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
خداروشکر که با صنایع دستی اصیل کشورمون میتونیم به بازارهای جهانی راه پیدا کنیم... تلفیق هنر... تنها امید جهانی شدن یک تجارت ایرانی... شیرزنان و بزرگ مردان ایرانی ماشاءالله به غیرت همه تون واقعا...
زهرا
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
خدایاتونامیدنکن یک عالمه جوان وهنرمندواستادکارکشورمن که درامدی نداشتندیک عالمه زن خانه دارویک عالمه جوان بی کاروبی هدف که تمامیشون به درامدرسیدندتومناه بی پناهانی ای بخشنده دم اقای مرتضوی وشرکت تلفیق گرم گرم گرم خدانگهدارتونباد
اخلاقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
دیریا زود داره سوخت وسوز نداره
Saeed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
2
افتخارمیکنم که تلفیقی ام

خدانگهدار همه ی تلفیقی ها است

هستیم بر آن عهدی که بستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
1
سلام خیلی خوشحالم که تلفیقی هستم چون محصولات کشورم و هنرمندان کشورم را حمایت می کنم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار