کد خبر: 958568
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
امیدواری شاهین‌طبع به عملکرد شاگردانش در جام جهانی 2019
سرمربی تیم ملی بسکتبال ابراز امیدواری کرد اعزام ملی‌پوشان به تورنمنت‌های تدارکاتی طبق برنامه انجام شود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: اردوی تیم ملی بسکتبال برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ چین روز گذشته در تالار بسکتبال آزادی آغاز شد. بسکتبالیست‌های دعوت شده به اردو از جمله حامد حدادی در تمرین حضور داشتند و آرون گرامی‌پور تنها غایب اولین روز تمرینات بود. دیروز همچنین سلطانی‌فر، وزیر ورزش و صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک نیز از اردوی تیم ملی بازدید کردند. تونس، اسپانیا و پورتوریکو حریفان ایران در جام جهانی هستند.
سرمربی تیم ملی بسکتبال ابراز امیدواری کرد اعزام ملی‌پوشان به تورنمنت‌های تدارکاتی طبق برنامه انجام شود. مهران شاهین‌طبع در گفت‌وگو با خبرنگاران به این مسئله اشاره داشت: «چهار یا پنج هفته درتهران تمرین می‌کنیم و پس از آن به مسابقات تدارکاتی که در نظر گرفته شده می‌رویم. برای آمادگی هر چه بیشتر قبل از جام جهانی به پرتغال، روسیه و یونان سفر می‌کنیم و در تورنمنت‌های تدارکاتی این کشور‌ها حاضر هستیم. از آن‌ها مهم‌تر اینکه تا قبل از جام جهانی به چین می‌رویم تا با سه تیم این رقابت‌ها بازی کنیم. پس از آن کارمان را در جام جهانی آغاز خواهیم کرد.» تأخیر در شروع تمرینات سؤالی بود که شاهین‌طبع اینگونه به آن پاسخ داد: «شرایط اردوی امسال تیم ملی با گذشته متفاوت است. تیم ملی در یک سال و نیم گذشته هر دو سه ماه یک بار کمپ تمرینی داشته و مسابقات لیگ برتر هم تا اردیبهشت ماه طول کشید. به همین خاطر لازم دیدیم که استراحت بیشتری به بچه‌ها بدهیم تا از نظر روحی و روانی با شرایط بهتر به تمرینات بیایند. فکر می‌کنم زمان کافی برای آماده‌سازی داریم.»

دلایل فنی
سرمربی تیم ملی یک بار دیگر تأکید کرد تنها ملاک انتخاب بازیکنان مسائل فنی بوده است: «فدراسیون از این بابت مشکلی نداشته و ما در خصوص بازیکنان نظر خاصی ندادیم. بازیکنان مد نظرمان را دعوت کرده‌ایم. اسمی از هیچ بازیکنی نمی‌برم. همه بازیکنان از نظر فنی شرایط دعوت شدن را داشتند و کسانی که دعوت نشدند هم به دلایل فنی بوده است. یک لیست بلند به فیبا ارسال کردیم تا اگر بازیکنی آسیب ببیند یا از نظر فنی آمادگی مناسب را نداشته باشد بتوانیم فرد دیگری را جایگزین کنیم.»

دخالتی در کار نبود
وی در پاسخ به سؤال «جوان» درباره وساطت کمیته ملی المپیک در خصوص بازگشت حدادی به تیم ملی گفت: «مشکلی نداشتیم. زمانی که یک قضیه را نقد می‌کنید باید به کنش و واکنش طرفین بپردازید. کارمان را پیش می‌بریم و طبق روال معمول کارمان را انجام می‌دهیم. اصلاً حساسیتی روی هیچ بازیکنی نداریم. آقای صالحی‌امیری همیشه به بسکتبال کمک کرده و به هیچ عنوان موضوع دخالت مطرح نبود. خب برخی بازیکنان دوست دارند با مقامات بالاتر ارتباط داشته باشند و این مقامات بالاتر هم با هماهنگی فدراسیون این کار را انجام دادند. از نظر من هیچ مشکلی وجود ندارد. افرادی که از بیرون موضع‌گیری کردند به جزئیات مسائل اشراف ندارند.» شاهین‌طبع به دید منفی برخی رسانه‌ها اشاره کرد: «توقع از تیم‌های ملی بالا است و ما کارمان را مثل گذشته انجام می‌دهیم. با همین شرایط موجود این تیم برای جام جهانی انتخاب شده. تفسیر‌ها و نقد‌ها را باید پیگیری کرد تا صحت و سقم شان مشخص شود. در مورد انتقاد برخی رسانه‌ها ورود نمی‌کنیم چراکه مشکلاتی به همراه دارد. برخی رسانه‌ها کلاً دید منفی نسبت به تیم ملی دارند و حتی تخریبی در مورد تیم صحبت می‌کنند. اما باز هم در موردشان حرف نمی‌زنیم تا سایر رسانه زیر سؤال نروند.»

اجبار نتیجه‌ای ندارد
سرمربی تیم ملی در مورد فعالیت بیش از حد برخی ملی‌پوشان در فضای مجازی به «جوان» گفت: «فعالیت مداوم در فضای مجازی تجربیات تلخی هم برای بازیکنان و هم برای فدراسیون داشته است. هر کسی باید شخصاً فعالیتش را در فضای مجازی کنترل کند. فقط ما می‌توانیم دوستانه به بازیکنان توصیه‌هایی داشته باشیم. اغلب بازیکنان این مسائل را خیلی رعایت می‌کنند. وگرنه اجبار فایده‌ای‌ندارد.»

مشکل در پست گارد
نداشتن پشتوانه کافی دلیل دعوت کادر فنی از دو بازیکن تیم امید است: «بهشاد عرب‌زاده و سینا واحدی از تیم امید به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده‌اند و در صورتی که تلاش کنند می‌توانند در ترکیب نهایی قرار بگیرند. ما در پست گارد مشکل داریم و نیاز داریم که از چند جوان استفاده کنیم. باید برای داشتن گارد‌های قابل اعتماد پشتوانه‌سازی کنیم و در سایر پست‌ها از نظر فنی غنی‌تر هستیم، ولی در پست یک مشکلاتی داریم و باتوجه به ظرفیت‌هایی که این دو بازیکن امید در لیگ از خود نشان دادند پتانسیل حضور در ترکیب نهایی را دارند. سجاد مشایخی، رسول مظفری و بهنام یخچالی در پست گارد به ما کمک می‌کنند. شاید پست اصلی‌شان این نباشد و در گذشته هم این مشکل را داشتیم. عرب‌زاده به خاطر فیزیک بدنی که دارد و واحدی نیز به خاطر بازی‌هایی که در لیگ انجام داده و در مقابل همه بازیکنان شناخته شده لیگ خوب ظاهر شد، احساس می‌کنیم که می‌توانیم روی این دو بازیکن سرمایه‌گذاری کنیم.»

شرایط سخت
سرمربی تیم ملی ابراز امیدواری کرد بازیکنانش در جام جهانی بازی‌های خوبی انجام دهند: «شرایط بسیار سختی است. تیم‌های درجه یک و با تدارکات عالی حضور دارند. ما می‌رویم که بهترین بازی‌های‌مان را انجام دهیم. هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. شاید در یک رقابت با بهترین شرایط نتیجه لازم به دست نیاید، اما ممکن است با روحیه خوب و کنترل توقعات بهترین نتیجه رقم بخورد. مطمئن باشید اتفاقاتی خوبی برای بسکتبال ایران می‌افتد.»

ترسی از باخت نداریم
کاپیتان تیم ملی به زودی تمریناتش را آغاز می‌کند. صمد نیکخواه‌بهرامی که به دلیل مصدومیت دیروز تمرین نکرد در مورد شرایط تیم ملی گفت: «هفته گذشته مچ پایم پیچ خورد و به زودی درمانم تمام می‌شود. سعی می‌کنم به تیم کمک کنم. قطعاً اگر کادر فنی تشخیص دهد شایسته حضور در تیم ملی هستم، حتماً این کار را با افتخار انجام می‌دهم در غیراین صورت هیچ مشکلی نیست و درکنار تیم خواهم بود. همه بچه‌ها تمرینات انفرادی داشتند و این‌ها عصاره بسکتبال ایران هستند. امیدواریم با یک برنامه‌ریزی خوب و بازی‌های تدارکاتی با آمادگی بالا وارد جام جهانی شویم تا بازی‌هایی درخور شأن ایران انجام دهیم. حریفان در جام جهانی تیم‌های مطرح هستند و ترسی از باخت نداریم. بسکتبال آسیا در سطح جهان آنقدر مطرح نیست که از الان بتوانیم قول برنده شدن دهیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار