کد خبر: 958595
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
گفت وگوی " جوان آنلاین" با سرمربی تیم ملی جوانان والیبال ایران
در ادامه هفته سوم رقابت‌های جام ملت‌های والیبال دیشب تیم ملی والیبال کشورمان توانست با ۳ بر ۲صفر لهستان را در یک ماراتن نفس گیر شکست دهد و در صدر جدول لیگ ملت‌ها قرار گرفت. بلندقامتان ایران با این پیروزی به هفتمین برد خود رسیدند و در صدر باقی ماندند. تیم ملی ایران با این پیروزی ۲۱ امتیازی شد و بالاتر از روسیه ۲۰ امتیازی و برزیل و فرانسه ۱۹ امتیازی در صدر ایستادند. شاگردان کولاکوویچ در سومین دیدار خود در هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها عصر امروز از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف روسیه خواهد رفت.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: محمد وکیلی کارشناس و سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره بازی با لهستان گفت: به هر حال دیدیم که بازی بسیار خوب و حساس و نفس گیری برگزار شد. من با توجه به اینکه به دعوت فدراسیون در ارومیه و سالن مسابقه حضور داشتم این حساسیت را از نزدیک لمس کردم و دیدم که چطور بچ‌ه ها با غیرت و شایستگی توانستند هفتمین برد با ارزش را کسب کنند.
وکیلی: خواندن اقرار نامه پشیمانی باعث همدلی و انگیزه زیاد لهستان شده بود
وی افزود: البته ما با دو ستی که واگذار کردیم نشان دادیم که لهستان را در خانه و پیش روی هواداران دست کم گرفته بودیم بخصوص اینکه ست اول را هم توانسته بودیم ببریم، اما در کل آنچه به نظر من باعث شد تا در این بازی غافلگیر شویم قرائت آن اقرار نامه عذر خواهی و پشیمانی بود که و همدلی و انگیزه برد را برای لهستانی‌ها زیاد کرد و باعث شد تا منجسم و همدل شوند تا ایران را شکست دهند. واقعا در لحظاتی از بازی دیدیم که به راحتی غافلگیر شدیم و نمی‌توانستیم کار خاصی انجام دهیم. در واقع قضیه کوبیاک و قرائن آن نامه باعث شد تا لهستانی‌ها به لحاظ روانی و انگیزه‌ای متعهد شوند تا هر طوری شده ما را در خانه ببرند. حلقه محاصره آن‌ها در این بازی تنگ و تنگ‌تر شد، اما بازی خوب بچه‌ها بخصوص در اوایط ست چهارم و ست پنجم باعث شد تا این ماراتن نفسگیر به سود تیم ایران خاتمه یابد. در ست چهارم بازی خوب معروف وسید و غفور باعث شد تا روند امتیاز گیری لهستانی‌ها متوقف شدو در نهایت این بازی برای ما پایان یابد البته نباید از تاثیرگذاری هواداران در این قضیه چشم پوشی کرد، چون جو عالی ورزشگاه ارومیه بازیکنان لهستانی را در ست پنجم تحت تاثیر قرار داده بود.
وکیلی در ادامه خاطر نشان کرد: در ست دو و سوم ما دیدیم که چطور لهستان با وجود ۶ هزار هوادار خیلی راحت امتیاز می‌گیرند به نظر من این باید درس خوبی برای بازیکنان ما باشد تا تصور نکنند که درخانه و پیش روی هواداران نمی‌توان از قبل برنده بود و باید با توجه به اینکه در بازی‌های آینده که مرحله به مرحله سخت‌تر خواهد شد این موضوع را مد نظر داشته باشیم.
سرمربی تیم ملی والیبال جوانان با اشاره به بازی امروز برابر روسیه خاطر نشان کرد: بی شک ما از بازی با لهستان درس بزرگی گرفتیم و دربازی امروز، روسیه را دست کم نخواهیم گرفت. در این بازی مشخص شد که اعتماد به نفس حریف و کارایی شان حتی در زمین و پیش روی هواداران می‌تواند ادامه داشته باشد و باعث غافلکیری خودمان شود. در بازی امروز  فقط یک عامل شاید در روند نتیجه گیری بچه‌ها می‌تواند تاثیر گذار باشد و آن عامل خستگی است. بی شک تیم روسیه با لهستان به لحاظ فنی تفاوت زیادی ندارند. روسیه بازیکن شماره ۱۸ و بازیکن پشت خط زن شان خیلی خوب هستند که باید مراقب آن‌ها بود. آنچه مشخص است این که تیم روسیه در خط سرویس به مراتب بهتر از لهستان خواهد بود، اما در بحث تاکتیک مثل لهستان است. انشاله اگر بچه‌ها بتوانند با انگیزه خوب این روند رو به پیشرفت را ادامه دهند ما هشتمین برد را در هفته سوم کسب خواهیم کرد و با انگیزه زیاد برای بازی‌های هفته چهارم به اردیبل خواهند رفت. ما در حال حاضر با کسب بازی با ۷ پیروزی و ۲۱ امتیاز صدرنشین جدول رده بندی هستیم و برای تثبیت صدرنشینی به برد در دیدار امروز برابر روسیه نیاز داریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار