کد خبر: 958668
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹
کتاب خاطرات مرحوم حاج‌احمد قدیریان رونمایی شد
مرحوم حاج احمد قدیریان شخصیتی پاک‌اندیش و صالح بود که واقعاً ما جز خوبی چیزی از او ندیدیم و اگر امروز بخواهیم از زندگی او بگوییم، خدا می‌داند که ما چیزی جز پاکی، صفا، صمیمیت، گذشت و ایثار ندیدیم.
مصطفی محمدی
 سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان که در مراسم رونمایی از کتاب «خاطرات حاج‌احمد قدیریان» همزمان با هفتمین سالگرد درگذشت مرحوم قدیریان صحبت می‌کرد ضمن اشاره به زندگی سراسر خدمت و مجاهدت وی و پیوند عمیق او با اطرافیان، دوستان و آشنایان گفت: واقعا برای آنان که حاج احمد قدیریان را می‌شناختند، دل کندن از شخصیتی همچون او سخت و طاقت‌فرساست.
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره فعالیت‌ها و مبارزات مرحوم قدیریان، از ابتدای آشنایی با شهید نواب صفوی تا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حاج احمد در میدان‌های سخت دوید و در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت در مبارزه شرکت کرد. وقتی که نهضت امام آغاز شد، حاج احمد حضور داشت و به نهضت امام خدمت می‌کرد. وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، مظلومانه، اما مجاهدانه در این راه قدم گذاشت. وی درباره مظلومیت حاج احمد قدیریان یادآور شد: خداوند به یاران خود مظلومیت و جهاد را توأمان می‌دهد. در زمانی که معاون اجرایی دادستان کل کشور بود علیه آن مرحوم حسادت‌های آشکاری صورت می‌گرفت و دوستان به نحوی و دشمنان به شکلی دیگر علیه او کارشکنی می‌کردند؛ چه نیش‌هایی را که تحمل نکرد. او هم مانند مرحوم آیت‌الله بهشتی مورد ظلم واقع شد. حجت‌الاسلام حسینیان درباره اعتماد آیت‌الله قدوسی به مرحوم قدیریان یادآور شد: آقای قدوسی می‌گفتند اگر کودتا شود حاج احمد می‌تواند با یارانش این کودتا را خنثی کند، یعنی احمد آقا به دیدگاه آقای قدوسی به تنهایی یک سپاه بود.
حجت‌الاسلام حسینیان درباره اعتماد ویژه رهبر معظم انقلاب و همچنین شهید بهشتی به مرحوم حاج احمد قدیریان گفت: خیلی‌ها علیه مرحوم قدیریان فعالیت می‌کردند و تهمت می‌زدند و می‌گفتند که نباید در دستگاه انقلاب باشد، اما من از دو لب مبارک شهید بهشتی شنیدم که فرمودند: «حاج احمد آقا قدیریان مورد اطمینان ماست و این‌ها از قبل آزمایش خود را پس داده‌اند.» در زمانی که حاج احمد آقا مسئول حفاظت بیت رهبری بود هم علیه ایشان فعالیت‌هایی صورت می‌گرفت، اما رهبری به دلیل اعتماد به حاج احمد طرف ایشان را گرفتند. کتاب «خاطرات حاج احمد قدیریان» با اضافاتی نسبت به چاپ اول، از سوی موسسه فرهنگی- هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی تجدید چاپ شده است. در این کتاب، مرحوم قدیریان که سابقه مبارزات قبل از انقلاب و فعالیت‌های متعدد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را دارد، به روایت خاطرات خود می‌پردازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار