کد خبر: 958836
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
قرار است از اول تیرماه با اجرایی‌شدن طرح‌های ترافیکی جدید شهروندان برای ورود به محدوده طرح کاهش، طرح ترافیک و جای پارک پول پرداخت کنند و در صورت نداشتن حساب شهروندی پس از یک ماه علاوه بر پول ورود به محدوده‌های طرح، توسط پلیس هم جریمه شوند. در این خصوص معاون شهردار تهران از اجرای طرح جایگزین زوج و فرد در روز‌های پنج‌شنبه خبر داد و گفت: البته طرح ترافیک در این روز اجرا نمی‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محسن پورسید آقایی گفت: گام دوم طرح جدید ترافیک از ابتدای تیر اجرایی می‌شود که بر همین اساس طرح زوج و فرد که ۱۴ سال اجرا می‌شد، متوقف خواهد شد. معاون شهردار تهران گفت: شهروندان تهرانی در صورتی که در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کنند، می‌توانند از ۲۰ روز تردد رایگان در هر فصل در محدوده کاهش آلودگی هوا «زوج و فرد سابق» بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به اینکه حدود یک میلیون خودرو تاکنون در سامانه تهران من ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: پایتخت ۴ میلیون خودرو دارد که ۲ میلیون آن‌ها در محدوده کنترل کاهش آلودگی هوا تردد می‌کنند و آمار‌های موجود نشان می‌دهد، هنوز تعداد زیادی از شهروندان در سایت تهران من ثبت‌نام نکرده‌اند. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه ضمانتی وجود دارد که از اول تیرماه طرح ترافیک جدید اجرایی شود و سایر دستگاه‌ها مانع آن نشوند، تأکید کرد: اجرای طرح ترافیک جدید مصوبه شورای ترافیک را دارد و طی روز‌های گذشته فرمانده تهران بزرگ و رئیس پلیس راهور نیز واکنش‌های مثبتی در خصوص اجرای این طرح داشتند. پورسیدآقایی اعلام کرد: طرح ترافیک پنج‌شنبه‌ها دیگر اجرا نخواهد شد، ولی از ابتدای تیر طرح محدوده کنترل آلودگی هوا اجرا می‌شود که از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ است. پورسیدآقایی گفت: در صورتی که موجودی حساب شهروندی آن‌ها کافی نباشد و برای این مسئله هیچ اقدامی صورت نگیرد، ۲۵درصد باید رانندگان عوارض بیشتری پرداخت کنند.

ساماندهی پارک حاشیه‌ای در پایتخت
معاون شهردار تهران در مورد ساماندهی پارک حاشیه‌ای در منطقه ۲ گفت: این مسئله به صورت آزمایشی و عملیاتی در دو منطقه اجرا می‌شد و از شنبه اول تیر به صورت کامل اجرای آن در دستورکار قرار دارد.
پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: رانندگان در صورتی که در سامانه تهران من ثبت‌نام کرده باشند، هزینه پارک حاشیه‌ای از حساب شهروندی آن‌ها کسر می‌شود و همچنین میزان بدهی به آن‌ها اعلام تا از طریق اپلیکیشین‌های مربوطه پرداخت کنند.
وی گفت: پارکبان برای این کار لازم نیست و فقط خودروی در نظر گرفته شده که هر ۳۰ دقیقه یک‌بار از معبر مربوطه بازدید و شماره پلاک خودرو‌های پارک شده را ثبت می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار