کد خبر: 958959
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
گفت: تقلب، اما تخلف هم نبود، بلکه بازنشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی بود. روز گذشته جلسه چهارم رسیدگی به اتهام محمدرضا خاتمی مبنی بر نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی برگزار شد و در پایان جلسه، قاضی ختم رسیدگی را اعلام کرد و گفت: در مهلت قانونی، رأی دادگاه صادر خواهد شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بررسی دادگاه خاتمی نشان می‌دهد که ادعا‌های وی مجموعه‌ای از مطالب مغشوش، بدون سند یا متکی به اظهارات معترضان انتخابات بوده است که از طریق اینترنت گردآوری شده است؛ به نحوی که خاتمی نتوانسته حتی مدرکی برای تخلف در انتخابات ارائه کند، چه رسد به تقلب ۸ میلیونی!
دور تازه ادعاسازی علیه نهاد‌های قانونی و مشروع نظام با اظهارات محمدرضا خاتمی کلید خورد. وقتی که چندی پیش در گفت‌وگویی صراحتاً از وقوع ۸ میلیون تقلب سخن گفت و ادعا کرد «در ستاد انتخاباتی وزارت کشور، تقلب و ۸‌میلیون رأی به صندوق‌ها اضافه شده است.»
ادعایی که باعث ورود دادستانی، تحت‌تعقیب قرار گرفتن وی و در نهایت صدور کیفرخواست شد. به دنبال آن دادگاه بررسی ادعای خاتمی ابتدای امسال کلید خورد و روز گذشته رسیدگی به اتهامات وی به اتمام رسید. این در حالی است که طبق خروجی جلسات دادگاه، خاتمی در جریان دفاع از عنوان اتهامی در دادگاه نیز اکاذیب قبلی را تکرار کرد.
طبق آن‌چیزی که از اظهارات دادستان بر می‌آید، خاتمی باید اثبات می‌کرد ۸ میلیون رأی به نفع یک نامزد خاص جابه‌جا شده است یا از آرای دیگری کسر گردیده است، اما در طول دادگاه، نتوانسته مدارک و مستنداتی برای این مدعا ارائه کند و تمام مستمسک وی ارائه آمار‌های غیرقطعی و مقطعی از سوی برخی افراد و رسانه‌ها در زمان انتخابات بوده است.
به گزارش فارس و مطابق آنچه در متن اظهارات نماینده دادستان تهران در جلسه دادگاه آمده است: دفاعیات متهم در جلسات دادگاه، از ادعای تقلب ۸ میلیونی وی به کلی دور بوده و ارتباطی با ادعای وی نداشته است. وی با جست‌وجوی اینترنتی و جمع و تفریق مغشوش آمار، نهایتاً مدعی است سرنوشت ۸ میلیون تعرفه مبهم است این در حالی است که ایشان باید اثبات می‌کرد ۸ میلیون رأی به نفع یک نامزد خاص جابه‌جا شده است یا از آرای دیگری کسر شده است.
نماینده دادستان در اظهارات خود تأکید داشته است: بین تقلب و تخلف تفاوت ماهوی بزرگی است. تمام کسانی که در روز‌های ابتدایی انتخابات سال ۱۳۸۸ ادعای تقلب را مطرح کردند، نتوانستند اسناد و مدارک کافی در جهت اثبات آن ارائه دهند و عمر این پروسه اکنون به ۱۰ سال رسیده است. در همان وقت پس از آن هم شورای نگهبان و دیگر تصمیم‌گیران نیز امکانات کافی از جمله دسترسی به صندوق‌های رأی و آمار وزارت کشور را نیز در اختیار کاندیدا‌های معترض و نمایندگان‌شان قرار دادند، اما آنان در اثبات جابه‌جایی (تخلف) در آرا نیز موفق نبودند، چه برسد به ۸ میلیون جابه‌جایی تعمدی و سیستماتیک آرا یعنی تقلب.
در نهایت خاتمی در خصوص ادعای مطرح شده مبنی بر ریختن ۸ میلیون رأی اضافی به صندوق‌های اخذ رأی هیچ دلیل و مدرکی در جهت استناد ادعای خود، به دادگاه ارائه نداده است؛ لذا ادعای وی مبنی بر تقلب ۸ میلیون رأی در انتخابات ۸۸ حاکی از سوءنیت مجرمانه و به هدف تضعیف نظام از طریق زیر سؤال‌بردن جمهوریت و خدشه وارد کردن به اعتماد عمومی مردم بوده است.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
1
این جریان برانداز کودتای سبز (با آموزش، پول و چراغ سبز غرب) تخلف و تقلب در انتخابات را آخرین حربه برای تغییر نظام اسلامی پس از تحمیل جنگ تحمیلی، نفوذ مهره های بظاهر انقلابی، تحریم‌های گوناگون و... قرار داده و هنوز پس از ده سال از شکست این روش زنگ زده! هنوز امید به فریب دادگاه و افکار عمومی دارند.
ناشناس
|
Sweden
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
1
متاسفم برای او..
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار