کد خبر: 958986
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
رئیس پلیس فتا ناجا گفت: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تأمین امنیت فضا مجازی در ۱۰‌اردیبهشت‌ماه سالجاری، طرح مقابله با عرضه سلاح و مهمات و مقابله با ترویج خشونت در فضای سایبر تدوین و به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شد که در این طرح بالغ بر ۱۲۰۰‌تارنما اعم از سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی حاوی محتوا و مضامین مرتبط به صورت کلی و عمومی استخراج شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سردار سرتیپ دوم «وحید مجید» در نشست خبری روز گذشته گفت: از دهم اردیبهشت امسال تاکنون بالغ بر هزار و ۲۰۰ تارنما، سایت، شبکه اجتماعی و پیام‌رسان خارجی مورد رصد عام پلیس قرار گرفته و این دقیق‌ترین رصد است. وی افزود: ۷۵۰ تارنما فاقد محتوا‌های مجرمانه مربوط به سلاح و مهمات و خشونت بوده، اما در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی ۲۵۰‌مورد بررسی شد که این موارد حذف و مسدود شده است.
سردار مجید ادامه داد: همچنین بر روی حدود ۴۰۰ تارنما باعنوان مجرمانه تمرکز داریم و پلیس‌های تخصصی اقدامات لازم را علیه آن‌ها انجام داده‌اند و حدود ۳۸‌نفر به اتهام ترویج خشونت دستگیر شدند و پرونده‌های آن‌ها به مراجع قضایی ارسال شده است.
سردار مجید تصریح کرد: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر تأمین امنیت فضا مجازی، در ۱۰ اردیبهشت‌ماه سالجاری، طرح مقابله با عرضه سلاح و مهمات و مقابله با ترویج خشونت در فضای سایبری تدوین و به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شد که در این طرح بالغ بر ۱۲۰۰ تارنما اعم از سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی حاوی محتوا و مضامین مرتبط به صورت کلی و عمومی استخراج شد.
وی با بیان اینکه جدا‌سازی و پاکسازی شبکه از ریسک، تهدیدات بعدی فضای سایبری است، گفت: از جمعیت ۸۳‌میلیون نفر در ایران، ۷۳‌میلیون کاربر اینترنت با ضریب نفوذ ۸۹ درصد وجود دارد که نسبت به سال ۲۰۱۷، ۲۹ درصد رشد داشته است؛ همچنین کاربران اینترنت موبایل ۶۳ میلیون نفر هستند با ضریب نفوذ ۷۷‌درصد که نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش ۱۱‌میلیون نفری داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار