کد خبر: 959126
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
تشدید بحران استقلال و پرسپولیس
بحران، عضو جدایی‌ناپذیر سرخابی‌های پایتخت است؛ دو تیم همیشه مدعی و پرطرفداری که کمافی‌السابق با چالش‌ها، حاشیه‌ها و دردسر‌های تمام‌نشدنی دست و پنجه نرم می‌کنند.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  پرافتخارترین تیم لیگ پس از جدایی برانکو در حساس‌ترین شرایط با بلاتکلیفی و بحرانی جدی دست و پنجه نرم می‌کند و هوادارانی که از همان روز‌های اول بازی وعده‌های غیرواقعی مدیرعامل جدید را باور نکرده بودند، هر روز مقابل در باشگاه علیه عرب شعار می‌دهند و خواستار استعفای او هستند.
به گونه‌ای که عرب ناچار به برگزاری جلسات در درفشی‌فر شده و باشگاه را به حالت تعطیل درآورده‌است! عصبانیت هواداران پرسپولیس زمانی به اوج خود رسید که گلر سابق الاهلی تأکید کرد این تیم با حضور برانکو از سرگردانی رها شده و برانکو هم که پرسپولیسی‌ها هنوز جدایی‌اش را باور نمی‌کنند، با انتشار پیامی رفتن از پرسپولیس را تصمیم سخت و غیر‌ممکنی خواند: «هواداران عزیز ارتش سرخ! با شما، پرسپولیس و فوتبال ایران خداحافظی می‌کنم. یک تصمیم سخت و غیر ممکن را گرفتم. هیچ زمان ایده‌آلی برای جدایی وجود ندارد. اگر می‌توانستیم سال‌های زیادی با هم می‌ماندیم. من و همکارانم دانش، تجربه، عشق و اشتیاق خود را برای کسب بهترین نتایج و موفقیت تاریخ باشگاه و فوتبال ایران گذاشتیم. از حمایت چهار ساله شما و عشق بیکران برای من و کادر فنی تشکر می‌کنم. این عشق را فراموش نمی‌کنم. ارتش سرخ ممنون. بابت شکست‌ها، بازی‌های بد یا اشتباهات از شما عذرخواهی می‌کنم ولی همیشه می‌خواستیم برای شما، باشگاه و فوتبال ایران بهترین باشیم. دوستتان دارم. برانکو»
حرف‌های برانکو خصوصا تأکید او بر اینکه اگر می‌توانستم سال‌های زیادی با هم می‌ماندیم، چون جرقه‌ای در انبار باروت بود. هرچند مدیرعامل پرسپولیس که بعد از روز‌ها آفتابی شد با تکرار حرف‌های تکراری قبل نشان داد که اهمیتی به خواسته هواداران پرسپولیس مبنی بر استعفایش و عصبانیت آن‌ها از جدایی برانکو که مقصر اصلی آن مدیریت باشگاه بود، نمی‌دهد! که اگر می‌داد، نیمکت قهرمان لیگ بهترین سرمربی پرسپولیس را دو دستی تقدیم عربستانی‌ها نکرده بود و بلاتکلیف نبود!

اگر چه طبق دو روز گذشته دیروز هم پلیس برای متفرق‌کردن هواداران خشمگین پرسپولیس در خیابان پیروزان و مقابل در باشگاه وارد عمل شد، اما اوضاع در اردوگاه رقیب نیز اگر بدتر نباشد، بهتر نیست. البته در ظاهر تکلیف نیمکت آبی‌پوشان تهرانی مشخص است، اما جدایی رحمتی، رقم بالایی که حسینی برای ادامه حضورش در چارچوب دروازه استقلال پیشنهاد داده، ۹ میلیاردی که وریاغفوری در ازای قراردادی سه ساله خواسته، استعفای رئیس هیئت مدیره باشگاه، حاشیه‌های مذاکره عضو هیئت مدیره با بازیکنان جدید و مسائلی از این دست در کنار مشکلات و معضلات مالی استقلال را هم در شرایطی بحرانی قرار داده‌است، اما شاید مهم‌ترین مسئله در خصوص این تیم داستانی باشد که تاج بدون بردن نام آبی‌پوشان به آن اشاره کرده‌است!
جذب مربی خارجی و دستیارانش در حالی چیزی حدود ۷۰۰ هزار یورو برای استقلال هزینه گذاشته که گفته می‌شود این باشگاه در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد! آن هم درحالی که امسال اسپانسر استقلال هم دبه کرده که برند تبلیغاتی‌شان با این نتیجه نگرفتن‌ها دیگر به آن رقم بیش از ۵۰ میلیاردی نمی‌رسد و مدیران این تیم در حالی که باید در فکر جذب نفرات جدید، فراهم‌کردن اردوی پیش‌فصل و پیش‌پرداخت‌های جدید کادر فنی و بازیکنان باشند، باید فکری هم به حال سه شکایت داخلی جدی و یک پرونده خارجی سنگین تیم کنند که رئیس فدراسیون نیز در لفافه به آن اشاره کرده و از جدی بودن آن و امکان حذف آبی‌پوشان از لیگ قهرمانان آسیا خبرداده‌است؛ خطری جدی که استقلال برای فرار از آن به چیزی حدود ۱۵ میلیارد که دسته گل مدیران قبلی باشگاه است، نیاز دارد.
شکایت پژمان نوری برای دریافت ۴۵۰ میلیون از قرارداد سال ۹۱ که به AFC رفته غیر از کسر امتیاز در نهایت به حذف این تیم از آسیا می‌انجامد. امیر قلعه‌نویی، مربی پیشین آبی‌ها هم که سال گذشته موفق به دریافت مطالباتش از استقلال نشد، بار دیگر از این باشگاه شکایت کرده‌است؛ بدهی‌ای که منجر به حکم کسر امتیاز داخلی برای آبی‌ها شده‌است. آندو هم البته پیشتر دو بار شکایت از استقلال را به AFC کشاند، اما هنوز چک‌هایش کامل پاس نشده و در کنار این‌ها ۳۵۰ هزار دلار پروپیچ هم هست که آبی‌پوشان را در آستانه حذف از لیگ قهرمانان قرار داده‌است. در صورت عدم پرداخت طلب پروپیچ، آبی‌پوشان پایتخت نه تنها از لیگ قهرمانان حذف می‌شوند، بلکه فصل جدید را هم با ۱۲ امتیاز منفی شروع می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار