کد خبر: 959231
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در خصوص تعرض پهپاد جاسوسی امریکا به مرز‌های ایران و سرنگون کردن آن از سوی نیروی پدافند هوایی ایران، گفت: بامداد پنج‌شنبه یک فروند هواپیمای جاسوسی امریکا ساعت ۱۴ دقیقه بامداد از یکی از پایگاه‌های امارات به پرواز درآمد و بعد از طی مسیر طولانی در ساعت چهار بامداد وارد آب‌های سرزمینی ایران شد که از سوی پدافند نیروی هوافضا سرنگون شد.
سرویس سیاست جوان آنلاین: سردار حاجی‌زاده گفت: امروز بقایای این پهپاد جاسوسی را به تهران منتقل کردیم و همان طور که مشاهده می‌کنید بخش‌های مختلف آن در محدوده آب‌های سرزمینی ایران به صورت شناور قرار گرفته بود که با استفاده از قایق‌های نیرو‌های مسلح ایران آن‌ها را منتقل کردیم و امروز از نزدیک ملاحظه می‌کنید که بخش‌های مختلف این هواپیما که گویای این است که به فضای سرزمینی ما جاسوسی کرده، الآن قطعاتش در اختیار ماست. وی افزود: در این دور هم به این هواپیما در دو مرحله چندین بار اخطار داده شده بود، یعنی این هواپیما سامانه‌هایی دارد که موقعی که تماس گرفته می‌شود اطلاعات را به ایستگاه‌های مرکزی خود مخابره می‌کند. سردار حاجی‌زاده گفت: متأسفانه پاسخ ندادند و آخرین بار نیز ما توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه پدافند ساعت ۳ و ۵۵ دقیقه اخطار دادیم و زمانی که از نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی ما صرف نظر نکردند، ساعت ۴ و ۵ دقیقه آن را متلاشی کردیم.
سردار حاجی‌زاده همچنین در حاشیه نمایش لاشه و قطعات هواپیمای جاسوسی امریکا در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته یک فروند هواپیمای با سرنشین جاسوسی دیگر نیز به همراه پهپاد منهدم شده به آسمان ایران تجاوز کرده بود که، چون این هواپیما ۳۵ نفر سرنشین داشت آن را منهدم نکردیم. وی با بیان اینکه این هواپیمای جاسوسی در ارتفاع ۵۰ هزار پایی در حال پرواز بود، گفت: این پهپاد مسیر هواپیما‌های عادی و مسافربری را زیر پا گذاشته بود و به راحتی برای خود گشتزنی می‌کرد. وی با اشاره به اینکه امریکا یکی از گران‌قیمت‌ترین پهپاد‌های خود را از دست داد، اظهار داشت: ما کلکسیونی از پهپاد‌های امریکایی داریم و این هم سند تجاوز هوایی امریکا به آسمان ایران بود که نشان می‌دهد آن‌ها نمی‌خواهند به مقررات بین‌المللی توجه کنند. فرمانده هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه چگونه می‌توانیم اجازه دهیم یک پهپاد جاسوسی در پشت مرز‌های ما به پرواز در بیاید، این یک هواپیمای مسافربری نبود، هواپیمایی جاسوسی بود که تا فاصله ۴۵۰ کیلومتر اهداف را شناسایی می‌کرد.
حاجی‌زاده امنیت ملی و دفاع از تمامیت ارضی را خط قرمز جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: باید پرسید که اگر هواپیمای ما در نزدیکی مرز‌های سواحل واشنگتن پرواز کند، امریکایی‌ها چه عکس‌العملی نشان می‌دادند. وی اعلام کرد: در نزدیکی این پهپاد یک هواپیمای جاسوسی دیگر امریکا به نام (P۸) نیز در حال حرکت بود و این هواپیما نیز وارد فضای سرزمینی ایران شد، اما به دلیل آنکه ۳۵ نفر سرنشین داشت ما آن را منهدم نکردیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار