کد خبر: 959365
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
خروجی برخی رسانه‌های اصلاح طلب در اولین شماره پس از انهدام پهپاد امریکا در هرمزگان، نشان می‌دهد آن‌ها هر قدر خواسته‌اند با موج ضد امریکایی و غرور ملی ناشی از این ماجرا، خود را همراه نشان دهند، اما آن ترس کذایی در درون‌شان بیرون ریخته و مع الاسف، در نهایت گزاره‌هایی در تحلیل‌های‌شان علیه دفاع از کشور در برابر متجاوز نوشته‌اند.
روزنامه اعتماد صفحه یک چشمگیری با عکس پهپاد امریکایی و تیتر «غرامت مضاعف» منتشر کرده؛ زیرتیتر‌هایی هم از شمخانی و سلامی و ظریف با مواضعی علیه تجاوز امریکا. اما زیر پوشش غرور برانگیز و مثبت این صفحه مطالبی به چشم می‌خورد که همان ترسی را عیان می‌کند که قرار نبوده دیده شود: «باید توجه داشته باشیم که سقوط پهپاد امریکایی دست تندرو‌ها در دولت ترامپ را تقویت کرده است. در چنین شرایط پرمخاطره‌ای، ضرورت تام دارد که مقامات ما لحن خود را تعدیل کنند و با تکیه بر این برگ برنده مهم، مثلاً از امکان بازکردن درب مذاکره در آینده تحت شرایط سخن بگویند.»
روزنامه آرمان نیز در گزارشی با عنوان «دیپلماسی در برابر سایه جنگ» می‌نویسد: «بامداد پنج‌شنبه، ۳۰ خرداد اولین بار خبر انهدام یک پهپاد امریکایی توسط نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران منتشر شد و گمانه‌زنی‌های زیادی در این خصوص به وجود آمد.. دو رسانه امریکایی abc و نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه‌شان گزارش دادند که رئیس‌جمهور امریکا در واکنش به اقدام ایران دستور حمله محدود نظامی را صادر کرده، اما در ساعت ۷ بعد از ظهر به وقت واشنگتن (سه و نیم صبح به وقت تهران) از تصمیم خود منصرف شده است…در شرایطی که تنش میان ایران و امریکا هر لحظه بیشتر می‌شود، خبرگزاری رویترز مدعی شد که پیامی از سوی ترامپ از طریق عمان برای ایران ارسال شده است. رویترز ادعا می‌کند شامگاه پنج‌شنبه ترامپ در نامه‌ای به ایران با تعیین ضرب‌الاجلی کوتاه خواستار آغاز مذاکره شده و در غیراین صورت دست به حمله‌ای محدود علیه مواضع ایران خواهد زد». این خبرسازی‌های دروغ نیویورک تایمز و دولت امریکا به باور این فعالان رسانه‌ای نشسته بود و همان را تلاش کردند به مردم هم منتقل کنند. تیتر «دیپلماسی در برابر سایه جنگ» هم دروغ است؛ کدام دیپلماسی؟! دیپلماسی که با پهپاد جاسوسی وارد نمی‌شود!
روزنامه شرق همان پوسته ظاهری را هم حفظ نکرده و حتی در کلام هم پهپاد امریکا را جاسوسی و متجاوز ندانسته است! در متن هم گویا ناظر بی طرفی روایت‌گر ماجراست: «گرانی در مورد افزایش تنش‌ها بیشتر شده؛ حالا همه از وضعیت رخ داده ابراز نگرانی می‌کنند؛ از دبیر کل سازمان ملل تا مقامات عالی اروپایی و همسایگان تا تک تک همسایگان خانه‌های‌مان.» این روزنامه اصلاح طلب در ادامه تلاش می‌کند هراسش را منتقل کند: «در حالی که شب پنج شنبه را بسیاری در این هراس به صبح رساندند که از جلسه مقامات امریکایی چه بیرون خواهد آمد، اما مقامات نظامی کشور تأکید داشتند که هیچ هراسی از جنگ و دفاع از حریم کشور ندارند. اما در جلسه امریکایی‌ها در گام اول تصمیم به حمله گرفته می‌شود و بعد ترامپ تصمیم خود را عوض می‌کند. او عصر دیروز گفته ۱۰ دقیقه قبل از دستور حمله، آن را متوقف کرده است…خبر آخر اینکه ترامپ گفته است بدون هیچ پیش شرطی آماده مذاکره‌ایم». شرق هم دروغ‌های مقامات و رسانه‌های امریکا را خبر صادقانه در نظر گرفته و بی ایرادی بر آن، منتشر کرده است. ترامپ شروط دوازده گانه پمپئو را فراموش کرده که می‌گوید شرط نداریم؟ و جالب اینکه دقیقاً بعد این جمله اضافه می‌کند باید موشک‌ها جزیی از مذاکره باشد؛ این شرط نیست؟!
خطی که این رسانه‌های اصلاح طلب دنبال می‌کنند، همان خط بی بی سی است؛ امریکا بی هیچ حرف و بحثی آماده مذاکره است و این ایران است که باید مذاکره را بپذیرد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار