کد خبر: 959817
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
بی‌تفاوتی سرمایه‌گذاران بورسی به بازی روانی امریکایی‌ها
همزمان با تقویت مجدد معاملات خرد در بازار بورس اوراق بهادار تهران به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران نسبت به ریسک‌های بین‌المللی و همچنین اقدامات امریکا و پروپاگاندایی که امریکایی‌ها روی اقتصاد ایران پیاده می‌کنند، بی‌تفاوت شده‌اند، زیرا ارزش این دست از معاملات مجدداً به بیش از هزار میلیارد تومان در روز بازگشت. در همین راستا شاخص کل بورس اوراق بهادار نیز طی سه روز گذشته بیش از ۱۰ هزار واحد رشد داشته است.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش «جوان»، اگرچه امریکایی‌ها تلاش می‌کنند سایه ریسک‌های بین‌المللی را همچنان بر سر اقتصاد ایران مستدام بدارند و طی روز‌های اخیر نیز از تحریم‌های اقتصادی به تحریم اشخاص روی آورده‌اند، اما تقویت ارزش معاملات خرد در بازار سرمایه نشان می‌دهد که سایه ریسک‌های بین‌المللی بر سر اقتصاد ایران در حال فروکش کردن است، به ویژه اینکه در ماجرای پهپاد امریکایی دیدیم که جنگ نظامی دست‌کم در چنین شرایطی موضوعیت ندارد، از این‌رو سرمایه‌گذاران نیز با اطمینان خاطر بیشتری معاملات خود در بازار سرمایه را انجام می‌دهند.
معاملات خرد بازار بورس تهران که در اوایل هفته جاری به زیر یک‌هزار میلیارد تومان رسیده بود، مجدداً این دست از معاملات در بازار تقویت شد و به بیش از یک‌هزار میلیارد تومان در روز رسید. در همین راستا گزارش‌های خرداد‌ماه شرکت‌های بزرگ حاضر در بورس گویا به مذاق بازار خوش آمد و در نهایت شاخص کل بورس تهران روز گذشته با رشد بیش از ۲۵۰۰ واحدی به کار خود پایان داد. اگرچه در روز‌های ابتدایی هفته جاری کاهش ارزش معاملات خرد بورس اوراق بهادار نگرانی را در بازار ایجاد کرده بود، اما رفته‌رفته شاهد تقویت معاملات خرد در بازار هستیم، به‌طوری‌که ارزش معاملات خرد با فاصله گرفتن از روز‌های کم‌رمق به بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان رسید. این رویداد نشان می‌دهد که کم‌کم اثرات ریسک‌های بین‌المللی و تحریم‌های یکجانبه امریکا با بی‌تفاوتی سرمایه‌گذاران روبه‌رو شده است.

نگاهی به ارزش معاملات
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه‌شنبه چهارم تیر ۹۸ با افزایش ۲ هزار و ۵۳۰ واحدی روبه‌رو شد و به رقم ۲۴۵هزار و ۹۸ واحد رسید. ارزش روز بازار نیز به بیش از ۹۳۰ هزار میلیارد تومان رسید. حجم معاملات بورس تهران ۳ میلیارد و ۵۸۵ میلیون سهم و ارزش معاملات آن هزار و ۳۸۹ میلیارد تومان ثبت شد که از این میان هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان آن ارزش معاملات خرد بوده است. در میان نماد‌ها نیز نماد «فولاد»، «خساپا» و «جم پیلن» بیشترین ارزش معاملات را در بورس تهران به خود اختصاص دادند. در جریان معاملات روز گذشته نمادهایی، چون «فولاد»، «فملی»، «فارس» و «کگل» بیشترین اثر مثبت را روی جهش شاخص کل داشتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار