دوستی نقل میکرد در سفر اربعین به دلیل تشنگی زیاد به مغازهای که از دور شُرشُر قرمزی آبمیوه آن به چشم میآمد رفتیم و مقداری آب انار خریداری کردیم. اندکی از آن را نخورده بودیم که مزه بد آن باعث شد سمت سطل زباله مغازه رفته و آن را معدوم کنیم، اما با کمال تعجب دیدیم که اناری در مغازه نبود! بلکه مغازهدار آب انگور قرمز به ما فروخته بود. وقتی این را متوجه شدیم تا انتهای آن آبمیوه را با لذت تناول کردیم!
بیشتر انسانها دوست دارند نشان بدهند فرد مهم، مطلع، باهوش و زرنگی هستند. به همین دلیل است که وقتی مشتری در حال صحبت کردن است، فروشنده، احساس بااهمیت بودن نمیکند و در نتیجه، حرف مشتری را قطع میکند تا با پرحرفی به او نشان بدهد چقدر مطلع و باهوش است
وقتی شرکتها با رقابت شدید از سمت دیگران مواجه میشوند ناگهان شاهد حجم زیادی از رشد بازده کاری هستیم. هرچند این سؤال پیش میآید اگر این پیشرفتها ممکن بودند چرا زودتر به وقوع نپیوستند
این روزها تقریباً همه سازمانهای دولتی در ایران سایت دارند. وقتی به سایت این سازمانها مراجعه میکنید علاوه بر دیدن شمارههای تلفن برای تماس، قسمتی نیز برای ارسال پیام نوشتاری دارند که هر فرد میتواند پیام خود را در مستطیل طراحیشده بنویسد و دکمه ارسال را فشار دهد و بعد پیام دلخوشکنندة سبزرنگی نیز دریافت کند: «پیام شما با موفقیت ارسال شد».
کسی که دچار جدایی و شکست عاطفی شده کاملا علائم یک فرد سوگوار را نشان میدهد و نیاز به خودمراقبتیهای مشابه دارد. اگر به دنبال بهترشدن حالتان هستید با ما همراه باشید.
شما حرفی را به من میزنید، خیلی ناراحت میشوم، همان حرف را به دوست دیگرتان میگویید، او ناراحت نمیشود. بالاخره این حرف بد بود یا بد نبود؟ پاسخ این است من که ناراحت شدم فیلتر ذهنی داشتم و دوست دیگرتان فیلتر ذهنی نداشت.