کد خبر: 1201007
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
تیم ملی بانوان هندبال آخرین تمرین خود را قبل از اعزام به دانمارک عصر روز گذشته برگزار کرد. مینا وطن‌پرست، کاپیتان تیم ملی، اما به دلیل سرماخوردگی در تمرین روز گذشته شرکت نکرد و از دور تماشاگر تلاش هم‌تیمی‌هایش بود.
دنیا حیدری

جوان آنلاین: تیم‌ملی هندبال بانوان ایران برای حضور در بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی زنان جهان، تهران را به مقصد دانمارک ترک می‌کند. در این دوره از رقابت‌ها که از ۹ تا ۲۶ آذر به میزبانی سه کشور نروژ، دانمارک و سوئد برگزار می‌شود، تیم ایران با آلمان، لهستان و ژاپن همگروه است، گروهی که رقابت‌های آن در دانمارک برگزار می‌شود.
تیم ملی بانوان هندبال آخرین تمرین خود را قبل از اعزام به دانمارک عصر روز گذشته برگزار کرد. مینا وطن‌پرست، کاپیتان تیم ملی، اما به دلیل سرماخوردگی در تمرین روز گذشته شرکت نکرد و از دور تماشاگر تلاش هم‌تیمی‌هایش بود. با این حال وطن‌پرست امیدوار است تا روز مسابقات به شرایط ایده‌آل برای حضور در ترکیب برسد: «گروه سختی داریم، اما برای باخت به میدان نمی‌رویم و انگیزه زیادی برای صعود به دور دوم داریم. توقعات از تیم زیاد شده، ولی فشار زیادی روی تیم برای برد نیست، چراکه همه می‌دانند ما تمام انرژی خود را می‌گذاریم تا بهترین نمایش را ارائه دهیم.»
فاطمه خلیلی دومین حضورش در مسابقات قهرمانی جهان را تجربه می‌کند. دوره قبل او در دو بازی موفق به کسب عنوان بهترین بازیکن زمین شد و حالا امیدوار است که این موفقیت را بار دیگر نیز تکرار کند: «دو سال قبل حضور در این مسابقات رؤیای من بود و فکر نمی‌کردم در دو بازی بهترین بازیکن زمین شوم. حالا، اما هدف‌های بزرگ‌تری دارم. هندبال نسبت به دو سال قبل و سه سال قبل خیلی پیشرفت داشته است. ما در آسیا مقام اول و دوم را داریم و در رشته‌های توپی تنها ما هستیم که دو دوره پیاپی جهانی شدیم. امیدوارم بتوانیم در این دوره از مسابقات جهانی باعث شادی مردم و افتخار کشور عزیزمان ایران شویم.»
بی شک، اما آنچه باعث افزایش انگیزه و روحیه تیم ملی هندبال بانوان برای حضوری موفق در بیست و ششمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان شده، قرار گرفتن نام فاطمه مریخ در بین استعداد‌های برتر است. فدراسیون جهانی هندبال قبل از این رقابت‌ها در گزارشی به بازیکنان مستعد در مسابقات جهانی پرداخت: «مسابقات جهانی زنان لحظه خوبی برای نمایش بازیکنان جوان بسیار بااستعدادی است که آماده تبدیل شدن به ستاره‌های آینده هندبال هستند. با پایان یافتن چرخه المپیک در سال آینده، بسیاری از تیم‌ها به تجربه تکیه می‌کنند، اما حتی برترین‌ها برای کسب مدال طلا در مسابقات جهانی مشتاق خواهند بود استعداد‌های آینده خود را ببینند. نفراتی، چون فاطمه مریخ، مدافع چپ و ۱۹ ساله ایرانی که پس از به نمایش گذاشتن پتانسیل‌های خود در مسابقات سال گذشته، تماشاگر مسابقات جهانی امسال از تلویزیون نخواهد بود، چراکه او بخشی از تیم حاضر در زمین خواهد بود. بازیکنی که سال گذشته در مسابقات نوجوانان قهرمانی آسیا، ۳۸ گل به ثمر رساند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار