کد خبر: 1202771
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
تبعات شب تلخ پرسپولیس در آزادی
ناکامی در لیگ قهرمانان و شکست برابر الدحیل را تنها تغییـرات مـی‌تواند کمـرنگ کنـد، تغییراتی که این بار هزار هوادار حاضر در ورزشگاه نیـز فـریـاد زدند. هـواداری که بعد حذف پرسپـولیس از لیگ قهـرمانان آسیا خـواهان بهتـر شـدن اوضـاع است. 
دنیا حیدری
جوان آنلاین: برخلاف درویش مدیرعامل پرسپولیس که می‌گوید نه از تشویق هوادار خوشحال می‌شود و نه از انتقاد او ناراحت، یحیی گل‌محمدی نشان داد به هوادار پرسپولیس اهمیت می‌دهد. سرمربی سرخ‌ها در حالی که ناظر ای‌اف‌سی تأکید داشت تا آرام شدن هواداران در زمین بمانند، به اتفاق شاگردانش جلوی هواداران پرسپولیس رفت و آماج حرف‌ها و حرکات نامناسب آن‌ها شد، اما نشان داد برخلاف درویش ارزش این هوادار را می‌داند و بیشتر از هرچیز مشخص شد درویش، یک مدیر ورزشی نیست و زبان ورزش را نمی‌داند و اکنون وقت تغییر است!
 
ناکامی در لیگ قهرمانان و شکست برابر الدحیل را تنها تغییـرات مـی‌تواند کمـرنگ کنـد، تغییراتی که این بار هزار هوادار حاضر در ورزشگاه نیـز فـریـاد زدند. هـواداری که بعد حذف پرسپـولیس از لیگ قهـرمانان آسیا خـواهان بهتـر شـدن اوضـاع است. 
 تفاوت مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس درست بعد از بازی با الدحیل بود که مشخص شد. یحیی خوب می‌دانست هواداران حق دارند عصبانی باشند، به همین دلیل هم بود که با وجود توصیه ناظران ای‌اف‌سی و مسئولان برگزار‌کننده بازی به جای ایستادن در میانه میدان تا خالی شدن ورزشگاه، مستقیم به سمت هواداران رفت. هوادارانی که شعار «یحیی حیا کن پرسپولیس رها کن» سر داده و بازیکنان را با عصبانیت به باد انتقاد گرفته بودند، همان هوادارانی بودند که در طول ۹۰ دقیقه بازی را ایستاده تماشا کردند و تیم یحیی را یکصدا تشویق می‌کردند. اما قبول شکست در آزادی مملو از جمعیت برای آن‌ها ساده نبود و این را یحیی بهتر از هر کس دیگری می‌دانست که بی‌توجه به تمام شعار‌ها و حتی اشیائی که به زمین پرتاب می‌شد در سکوت به سمت آن‌ها رفت و با شرمندگی و سری پایین مقابل‌شان ایستاد، درحالی‌که درویش خیلی راحت همه تقصیر‌ها را گردن یحیی انداخت و با خونسردی تمام هواداران شاکی و ناراضی را به سمت سرمربی تیم هدایت کرد!
 
قبول اشتباه بهترین کاری بود که پرسپولیس می‌توانست مقابل هوادار عصبانی و ناراضی تیمش انجام دهد، به همین دلیل هم بود که بعد از یحیی، بیرانوند نیز که به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شده بود به سمت هواداران رفت و اگرچه اطرافیان تلاش کردند که او را از هجمه هواداران دور کنند و به رختکن ببرند، اما اجازه نداد و برابر هواداران خشمگین سرخم کرد تا نشان دهد که تا چه اندازه از شکست برابر الدحیل که به حذف از لیگ قهرمانان آسیا انجامید، ناراحت است. گولیسانی، هافبک- مدافع سرخپوشان که با از دست دادن پنالتی سهم قابل توجهی در این شکست داشت هم از هواداران بابت اتفاقات تلخ شب بازی با الدحیل عذرخواهی کرد: «در هفت سال گذشته که در ایران بوده‌ام تا این حد ناراحت و ناامید نبودم! نمی‌دانم چه بگویم؛ شب تلخی بود، خیلی تلخ. فقط می‌توانم از همه هم‌تیمی‌هایم و تک‌تک هواداران عذرخواهی کنم.»
 
در واقع بعد از به صدا در آمدن سوت پایان بازی با الدحیل بود که می‌شد فهمید دلیل اختلاف کادر فنی با مدیریت چیزی فراتر از مسائل مالی یا عدم پرداخت به‌موقع مطالبات بازیکنان است. به همین دلیل هم بود که درویش فرصت را مغتنم شمرد و به هواداران عصبانی گفت که باید یقه گل‌محمدی را بگیرند، اما برخلاف آنچه مدیرعامل پرسپولیس انتظارش را داشت، هوادار خوب می‌دانست که وظیفه گرفتن مهاجم به عهده مدیریت باشگاه است و کادر فنی تنها می‌تواند لیست بدهد. البته بهانه همیشگی درویش مسائل مالی است، اما بهتر است که او یک‌بار برای همیشه پاسخ این سؤال مهم را بدهد که اگر توانی برای حل مشکلات و آوردن پول را نداشت، چرا وظیفه خطیر مدیرعاملی تیمی، چون پرسپولیس را پذیرفت؟
 
بضاعت پرسپولیس همین بود. تیمی که دیر یا زود ضربه نداشتن مهاجم ششدانگ را می‌خورد، حتی اگر یکی از چندین و چند حمله‌ای که پرسپولیس روی دروازه الدحیل تدارک دید و به نتیجه نرسید هم به ثمر می‌نشست و پرسپولیس به یک‌هشتم صعود می‌کرد. یک مرحله بالا و پایین شاید برای هوادار تفاوت زیادی داشت، اما در اصل ماجرا نه. همانطور که می‌توان باخت ۲ بر یک سرخپوشان برابر الدحیل را ناشی از بدشانسی این تیم خواند که یک ضربه پنالتی و چندین و چند موقعیت جدی را از دست داد، اما واقعیت این است که پرسپولیس در امر گلزنی مشکل دارد و این هیچ ارتباطی با بدشانسی ندارد، بلکه به نداشتن مهاجم ششدانگ و البته مسائل فنی ارتباط دارد.
 
شکست برابر الدحیل و حذف از لیگ قهرمانان علاوه بر عصبانیت هواداران و به رخ کشیدن دوباره دودستگی در پرسپولیس تبعات دیگری هم داشت. درست در شرایطی که مدیرعامل پرسپولیس سعی داشت توپ را به زمین کادر فنی بیندازد و یحیی را مقصر صفر تا صد این باخت و ناکامی نشان بدهد، بار دیگر زمزمه‌های برکناری او به گوش رسید. هرچند که برخی نیز دوباره فیل‌شان یاد هندوستان کرده و سراغ برانکو رفته‌اند، اما به نظر می‌رسد تغییرات در کادر مدیریت باشگاه محتمل‌تر از تغییرات در کادر فنی باشد. 
البته فریاد‌های حیا کن و رها کن، نمی‌تواند به تنهایی دلیل کنار گذاشتن مدیرعامل پرسپولیس باشد، اما نارضایتی شدید هوادار در کنار نارضایتی هیئت مدیره از عملکرد درویش، به‌خصوص در جذب بازیکن می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای باشد. هرچند که هنوز هیچ چیز قطعی نیست، اما گفته می‌شود یک مدیر اقتصادی و دو مدیر ورزشی به عنوان جانشین درویش مطرح شده‌اند، اما انتظار می‌رود این‌بار آقایان دست روی گزینه‌های امتحان پس داده قبلی یا مدیری بدتر از درویش نگذارند تا پرسپولیس از چاله در بیاید و به چاه بیفتد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار