کد خبر: 1211106
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰
کاربران شبکه‌های اجتماعی از اهمیت و برکات نماز شب می‌گویند
کاربران جملاتی از علمای بزرگ اسلام در باب اهمیت نماز شب و برکات آن به اشتراک گذاشتند. آن‌ها همچنین خاطراتی را از شهدایی که مأنوس با نماز شب بودند منتشر کردند

جوان آنلاین: با انتشار تصاویری از حاج قاسم سلیمانی که خطاب به مجاهدان راه خدا از نماز شب می‌گوید و سه بار بر اهمیت نماز شب تأکید می‌کند باعث آن شد که کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی از برکات نماز شب نوشته و یکدیگر را به نماز شب سفارش کنند. کاربران جملاتی از علمای بزرگ اسلام در باب اهمیت نماز شب و برکات آن به اشتراک گذاشتند. آن‌ها همچنین خاطراتی را از شهدایی که مأنوس با نماز شب بودند منتشر کردند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‎‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

رضا خواجی:
این راه بدون نمازشب نمی‌شود. مکرر این جمله را از مرحوم حاج ملاحسینقلی همدانی و حاج میرزا علی آقا قاضی (قدس سرهما) نقل می‌کردند که «ندیدیم کسی در راه خدا بدون نمازشب به مقامات بلند رسیده باشد.» بزرگوارانی که نماز شب میخونید خوش به سعادتتون. التماس دعای فراوان لطفاً.
کاربری با نام «علی»:
‏حضرت آیت‌الله بهجت (قدس‌سره): این مطلب به یقین ثابت است و خیلی‌ها نیز نقل کرده‌اند که اگر از حال انسان معلوم شود می‌خواهد ‎نمازشب بخواند، بیدارش می‌کنند!
فاطمه نجفی:
دلم که میگیره تو نور کم اتاق سجاده رو باز می‌کنم، حرف می‌زنم، بغض می‌کنم و سرآخر دستاش رو می‌بینم که اشکام رو پاک می‌کنه. نمی‌دونم دلتون می‌گیره چیکار می‌کنید؟! پیشنهاد می‌کنم خوندن یه رکعتِ آخر نماز شب و قبل از خواب امتحان کنید.
کاربری با نام عرفان:
محمد پاشو! پاشو چقدر می‌خوابی؟ چته نصفه شبی؟ بذار بخوابم. پاشو، من دارم نمازشب میخونم کسی نیست نگام کنه! یا مثلاً می‌گفت: پاشو جون من، اسم سه، چهار نفر مؤمن رو بگو تو قنوت نماز شبم کم آوردم! مسعود هرشب به ترفندی بیدارمان می‌کرد برای نماز شب. عادت کرده بودیم. #شهیدمسعوداحمدیان
فریبا:
‏سلام بر [شهید مصطفی احمدی روشن]که گفت من در نطنز، با شب بیداری، با کار مضاعف، با دوری از زن و بچه، با غنی سازی، با پیشرفت در انرژی هسته‌ای، با یو سی اف، با فلان فرمول شیمیایی و با نماز شب کنار لوله‌های آزمایشگاهی، مشغول مبارزه دیگری با فتنه هستم. شهید را یاد کنیم با ذکر صلوات.
صفحه توئیتری «نور»:
پیامبر اکرم (ص): سزاوار است بر شما خواندن نماز شب... آیا نمی‌بینید که اهل نماز شب چه نیکو صورتند؟! زیرا شب‌ها با خداوند خلوت می‌کنند و خداوند با نور خود چهره آنان را می‌پوشاند.
احمد روستایی:
توصیه حاج قاسم: «نماز شب، نماز شب، نماز شب» کدام فرزانه‌ای بوده که تأکید بر نماز شب نکند. گویا سرّی در کار است که از عقول ما خارج است؛ و چه ساده ما این سرّ نهان را از دست می‌دهیم و از خودمان سلب توفیق می‌کنیم. کاش توفیق داشتیم و حداقل همان سه رکعت را می‌خواندیم.
آرامی:
نماز شب، نعمتی است از جانب خدای سبحان که عزت و ابهت نمازگزار را نزد مردم افزایش می‌دهد. برخی تصور می‌کنند نعمت الهی منحصر در مادیات است، در صورتی که از نعمت‌های اصلی و مهم خداوند که محبوب اولیای الهی است، می‌توان به‌کسب توفیق نماز شب اشاره کرد. نماز شب باید از کم شروع شود. با حذف مستحبات طولانى آن مى‌شود همه آن را در ۱۰ دقیقه خواند، ولى اگر حال خوشى دست داد، طولانى کردن آن به اندازه کشش حال، اشکالى ندارد. سعى کنید بدون کوک کردن ساعت بیدار شوید. عادت به نماز شب و سحرخیزی ممکن است حداقل دو سال طول بکشد.
کیان رجب‌پور:
نباید نماز شب را برای خودمان سخت کنیم. سه رکعت است. مثل نماز‌های عادی بخوانیم و شروع کنیم. مطمئناً خدا یاری می‌کند و به نسخه کاملش هم می‌رسیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار