کد خبر: 1219992
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
فرمانده کل سپاه: رهبر معظم انقلاب اسلامی یک نشان فتح را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعطا فرمودند. این محصول همه مجاهدت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که فقط به شکل نمادین به بنده اعطا شد و همه پاسداران و بسیجیان در این نماد سهم دارند. این نشان محصول استقامت و صبر و شکیبایی خانواده‌های اعضای سپاه پاسداران و محصول اقدامات و مواجه‌های فرماندهان این نیرو در شکست‌دادن دشمنان است
جوان آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دریافت نشان فتح این نهاد انقلابی از دستان فرمانده معظم کل قوا خبر داد. 
نشان فتح به نشانی در جمهوری اسلامی ایران گفته می‌شود که از سوی رهبر معظم انقلاب به رزمندگان نبرد‌هایی با پیروزی چشمگیر داده می‌شود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مولود انقلاب که بر اساس قانون اساسی، وظیفه حفاظت و حراست از انقلاب و دستاورد‌های آن را برعهده دارد، بر اساس ماده یک اساسنامه، هدف از تأسیس آن «نگهبانی از انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای‌آن و کوشش مستمر در راه تحقق آرمان‌های الهی و گسترش حاکمیت قانون خدا طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و تقویت کامل بنیه دفاعی جمهوری‌اسلامی از طریق همکاری با سایر نیرو‌های مسلح و آموزش نظامی و سازماندهی نیرو‌های مردمی» عنوان شده است. 
همین جایگاه خطیر باعث گردیده که این نهاد انقلابی در طول عمر با برکت خود، همچون نگاهبانی امین و جان بر کف به مصاف دشمنان این ملک و ملت در همه عرصه‌های مبارزاتی برود. چنان‌که فرمانده کل سپاه بار‌ها و در مناسبت‌های مختلف تأکید کرده که شأنی جز خدمتگزاری به ملت برای خود قائل نیستیم و «پیشمرگ مردمیم» و همین مسئولیت و مأموریت تاریخی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گذشت ۴۴ سال از حیات پر افتخار خود همواره آماج انواع و اقسام تهدیدات از سوی دشمنان انقلاب اسلامی واقع شود. طی این چهار دهه در هیچ عرصه‌ای از سازندگی، دفاعی، مردم یاری و مواردی از این قبیل را نمی‌توان سراغ داشت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن نقش آفرینی نکرده باشد. نهادی که اکنون آوازه آن منطقه‌ای و جهانی شده و الهام بخش بسیاری از ملت‌های منطقه شده است. همین ویژگی استقلال‌خواهی در کنار استکبار ستیزی سپاه است که آماج حملات دشمنان خارجی و برخی دنباله‌های داخلی آنان شده است؛ و اکنون چه افتخاری بالاتر از اینکه از فرمانده معظم کل قوا به نشانه رضایتمندی معظم‌له از این نهاد انقلابی نشان افتخار دریافت کند، نشانی که تأیید این مهم هم است که سپاه در پیگیری اهداف و مأموریت و وظایف قانونی خود درست عمل کرده است. 
 
 رضایت فرمانده از مجاهدت‌های سپاه
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی عصر دیروز در پایان همایش دو روزه «دانشگاه سربازی» که با حضور فرماندهان سپاه‌های استانی سراسر کشور برگزار شد، گفت: امروز این توفیق الهی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنده حاصل شد که به محضر نایب حضرت امام زمان (عج) مشرف شویم و رهبر انقلاب اسلامی با تفضل به سپاه یک نماد آشکار از رضایت معظم‌له از همه مجاهدت‌های سپاه به این نهاد اعطا و ایشان یک نشان فتح را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعطا فرمودند. این محصول همه مجاهدت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که فقط به شکل نمادین به بنده اعطا شد و همه پاسداران و بسیجیان در این نماد سهم دارند و اگر تقسیم کنیم کم‌ترین سهم متعلق به بنده است، بلکه متعلق به برادران ماست که در ارتفاعات چند درجه زیر صفر با قلب‌های استوار و گام‌های مستحکم و دستان روی ماشه از حیثیت و استقلال این سرزمین دفاع می‌کنند. 
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این نشان متعلق به برادران عزیزی است که در اعماق آب‌های زلال خلیج فارس روی سکو‌ها در شرایط سخت روی شناور‌ها و درگیر با امواج بلند تن خود را به امواج می‌سپارند و روی شناور‌ها بیرق‌های احساس برانگیز و افتخار برانگیز سپاه را در کنار پرچم مقدس کشورمان به اهتزاز در می‌آورند و سینه به سینه و چشم در چشم دشمنان از آب‌های این سرزمین حراست می‌کنند. این نشان متعلق به همه کسانی است که در سایت‌های پدافندی و پهپادی فعالیت می‌کنند و از آنِ همه عزیزان سپاه که در مجموع در حال ساخت این بنای با عظمت دفاع از اسلام امت اسلام و ایران هستند، کسانی که در قلب مخاطرات می‌ایستند. این نشان محصول استقامت و صبر و شکیبایی خانواده‌های اعضای سپاه پاسداران و محصول اقدامات و مواجه‌های فرماندهان این نیرو در شکست‌دادن دشمنان است. 
 
 سکون در منطق سپاه جایگاهی ندارد
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه سکون در منطق سپاه جایگاهی ندارد، تأکید کرد: اساساً سپاه همیشه در حرکت است و نقطه پایانی نداشته و به صراط المستقیم می‌اندیشیم. اگر راه درست و مسیر مشخص باشد به هدف دست پیدا می‌کنیم. نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون ستاره می‌درخشند و با اهل آسمان‌ها محشور هستند و اولین کسانی هستند که در بلایای طبیعی به یاری مردم می‌شتابند و آخرین افراد و گروهی هستند که پس از پایان یافتن مشکلات از منطقه خارج می‌شوند. 
سرلشکر سلامی اظهار کرد: سپاه همچنان رو به جوان‌شدن است و جوانی در آن موج می‌زند. سربازان جوان این مملکت هستند و جوانی و نیروی جوان با ارزش‌ترین گنج و ذخیره این ملت هستند و باید سیره شهدا را برای آن‌ها بازگو کرد. وی ادامه داد: داشتن آرامش قلب برای سپاه یک خصوصیت دائمی است که این حالت به ملت هم منتقل شده تا آنان هم همواره چهره مدافعان خودشان را بگیرند. اگر ما نگران و آشفته و افسرده باشیم ملت هم همین حس را می‌گیرد، اما وقتی ما نگرانی نداریم و آرام هستیم مردم هم آرام می‌شوند. در عین حال دشمن از این حالت ما حسی متضاد می‌گیرد و درمانده و ناآرام می‌شود. 
 فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هویت حال و آینده هر جامعه بازتاب شخصیت جوانان آن جامعه است، خاطرنشان کرد: ما جوانان را در سربازی برای دو سال یا کمتر آماده نمی‌کنیم بلکه این آغاز راه یک جوان است تا وارد جامعه شوند. اگر بخواهیم تصویری دل انگیز از سیرت و جمال سپاه نشان دهیم، سربازان را باید در دوران سربازی به سمت شخصیت‌سازی و پذیرش نقش‌های سنگین ببریم. با اعتماد به نفس از دست رفته و شخصیت‌های خردشده و با احساس تحقیر هیچ جامعه‌ای بزرگ نمی‌شود.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
0
0
مبارک باشه سردار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار