کد خبر: 1224172
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
رژیم‌صهیونیستی که کمر به نابودی مردم غزه و گروه‌های مقاومت این باریکه بسته است، از هیچ اقدامی برای کشتار فلسطینیان دریغ نمی‌کند و در تازه‌ترین گزارش‌ها، مقامات پزشکی غزه اعلام کرده‌اند صهیونیست‌ها از سلاح‌های ممنوعه علیه غیرنظامیان استفاده می‌کنند که به افزایش شمار قربانیان منجر شده است. 

رژیم‌صهیونیستی که کمر به نابودی مردم غزه و گروه‌های مقاومت این باریکه بسته است، از هیچ اقدامی برای کشتار فلسطینیان دریغ نمی‌کند و در تازه‌ترین گزارش‌ها، مقامات پزشکی غزه اعلام کرده‌اند صهیونیست‌ها از سلاح‌های ممنوعه علیه غیرنظامیان استفاده می‌کنند که به افزایش شمار قربانیان منجر شده است. 
 
اسرائیل که در ۱۹۲ روز گذشته نتوانسته است حماس را نابود و اسرای خود را آزاد کند، برای رسیدن به اهداف اعلانی در غزه از همه ابزار‌های قدرت خود استفاده می‌کند و در این میان به هیچ قاعده و اصول بین‌المللی پایبند نیست. در این رابطه، ارتش صهیونیستی برای اینکه تلفات بیشتری را به فلسطینیان وارد کند، استفاده از سلاح‌های ممنوعه را در دستور کار خود قرار داده است تا شاید بتواند از گروه‌های مقاومت امتیازی بگیرد. دکتر «احمد مخللاتی» رئیس بخش سوختگی در مجتمع پزشکی الشفای غزه از استفاده رژیم‌صهیونیستی از سلاح‌های ممنوعه در حملات به این باریکه پرده برداشت. این پزشک فلسطینی در این باره گفت که تعداد زیادی از جراحات ناشی از بمباران غزه، سوختگی شدید در بدن به همراه آسیب اندام‌های داخلی و از بین رفتن بافت‌ها و ماهیچه‌ها را نشان می‌دهد که اغلب منجر به مرگ می‌شوند. 
وی در گفتگو با سایت «ارم نیوز» اضافه کرد: وزارت بهداشت غزه گزارش‌هایی از بیمارستان‌ها، پزشکان جراحی و بخش‌های سوختگی در مورد ماهیت این جراحات دریافت کرده است که نشان می‌دهد سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی در هدف قراردادن غیرنظامیان مورد استفاده قرار گرفته است که به سوختگی شدید در افراد منجر می‌شود. این پزشک فلسطینی ادامه داد: موشک‌های مورد استفاده اشغالگران لایه‌های اول پوست را ذوب می‌کند و به بافت داخلی می‌رسد، طوری که درمان آن دشوار است. 
مخللاتی ادامه داد: لایه‌های پوست که وظیفه محافظت از بدن در برابر میکروب‌ها را دارند در این حملات از بین می‌روند، بنابراین آلوده شدن این اندام‌ها آسان شده است و این اصلی‌ترین دلیل منجر به مرگ در بیشتر موارد به شمار می‌رود. 
وی اعلام کرد: «ما روند مستند‌سازی این موارد را برای ارائه به متخصصان بین‌المللی از طریق نمایندگان پزشکی که از خارج به اینجا آمده‌اند، آغاز کرده‌ایم تا تحقیقات شفاف درباره استفاده ارتش اسرائیل از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی در برخورد با غیرنظامیان فلسطین انجام شود.» 
از هفتم اکتبر۲۰۲۳ که رژیم‌صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت امریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است. در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به ویژه در شهر غزه و شمال این باریکه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است. اسرائیل در این نسل‌کشی، از حمایت قاطع امریکا و اروپایی‌ها برخوردار بود و هزاران تن سلاح از سوی این کشور‌ها به سمت اراضی اشغالی سرازیر شده است تا بتوانند جنگ در غزه را به نفع صهیونیست‌ها مختومه کنند. 
 متهم‌کردن حماس به سنگ‌اندازی در مسیر مذاکره
اسرائیل که در هفته‌های اخیر به بهانه‌های مختلف میز مذاکرات آتش‌بس با حماس را ترک کرده، اکنون توپ را در زمین حماس انداخته و این جنبش فلسطینی را مسئول شکست گفتگو‌ها در قاهره اعلام کرده است. دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز یک‌شنبه در بیانیه‌ای مدعی شد حماس آخرین پیشنهاد این رژیم برای آتش‌بس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی را رد کرده است. در این بیانیه آمده است که تل‌آویو به دستیابی به اهداف خود در غزه با تمام قوا ادامه خواهد داد. 
به گزارش الجزیره در ادامه این بیانیه آمده است: رد این پیشنهاد‌ها نشان می‌دهد یحیی سنوار، رهبر گروه حماس در غزه، خواهان توافق نیست و تلاش می‌کند از تنش‌ها با ایران سوءاستفاده و درگیری‌ها را در منطقه تشدید کند. این اظهارات در حالی است که دور قبلی مذاکرات آتش‌بس در قطر به دلیل مواضع اسرائیل بر ادامه جنگ‌طلبی به شکست کشیده شده بود. 
حماس هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده و موضع شفاف و صریح خود را در قبال خواسته‌های ملت فلسطین و پیشنهاد‌های میانجیگران بین‌المللی اعلام کرده است، اما مقامات تندرو تل‌آویو حاضر نیستند با حماس توافق کنند، زیرا مدعی هستند تن‌دادن به شروط حماس، امتیازدادن به فلسطینیان است و حاضر نیستند به نسل‌کشی در غزه پایان دهند، حتی در هفته‌های گذشته طرح حمله زمینی به رفح را به عنوان آخرین گزینه در تحقق امیال و خواسته‌های خود در دستور کار قرار داده‌اند؛ اقدامی که نه تنها روند مذاکرات آتش‌بس را مختل می‌کند بلکه به تشدید تنش‌ها در منطقه نیز منجر خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار