کد خبر: 1226898
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
فریدون حسن

فوتسال ایران قهرمان آسیا شد. توقع دیگری هم نمی‌رفت؛ ایران آقای فوتسال آسیاست، حالا شاید هرچند دوره یک‌بار تیمی پیدا شود و موقتی این قهرمانی را از ایران بگیرد، اما باز هم این پرچم ایران است که بر فراز قله فوتسال آسیا به اهتزاز درمی‌آید. 
اما مسئله اینجاست پاداش بروبچه‌های تیم ملی فوتسال چگونه حساب می‌شود. تا جایی که یادمان می‌آید قهرمانی‌های فوتسال چندان جدی گرفته نمی‌شود، نمونه‌اش هم دو قهرمانی فوتسال بانوان است که اینقدر نادیده گرفته شد تا امروز دیگر هیچ نشانی از آن تیم مقتدر و قهرمان پیدا نشود یا همین تیم فوتسال مردان با کارنامه‌ای لبریز از عناوین قهرمانی آسیا و حتی عنوان‌های سومی و چهارمی جام جهانی. اما آیا این افتخارآفرینی‌ها به درستی قدر دانسته شده یا اینکه پاداش در خور توجهی برای آن پرداخت شده است؟
پاسخ قطعاً منفی است. جای تأسف دارد که این حقیقت تلخ بیان شود که فوتسال بچه سرراهی فدراسیون فوتبال است، مثل فوتبال ساحلی یا فوتسال بانوان. آقایان کت و شلوارپوش تا دلتان بخواهد عکس یادگاری با جام‌های قهرمانی این تیم‌ها در آسیا و جهان دارند، اما پاداشش را جای دیگری پرداخت می‌کنند. حواله‌های خودرو، چمدان‌های دلار و پاداش‌های میلیاردی جای دیگری خرج می‌شود، جایی که یادمان نمی‌آید آخرین بار چه زمانی برای ایران افتخار‌آفرینی کرده، ولی خوب یادمان هست با بردی هرچند کوچک و بی‌فایده پاداش‌های آنچنانی سرازیر جیب‌شان شد. یادمان می‌آید که برای انجام یک کار بدیهی حواله‌های خودرو گرفتند و مظلوم‌نمایی کردند. 
حالا فوتسال ایران دوباره به تخت پادشاهی در آسیا برگشته، قهرمان شده، آن هم با ستاره‌هایی که داشتن هر کدام‌شان آرزوی تیم‌های آسیایی و حتی جهانی است. راستی روی پنالتی فوق‌العاده حسن‌زاده در همین جام ملت‌های تایلند چقدر می‌توان قیمت گذاشت؟ روی گل احمد عباسی به تایلند چطور؟ تیم ملی فوتسال قهرمان شد، اما مثل همیشه خبری نیست. این را حتی می‌توان از لابه‌لای حرف‌های احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال هم متوجه شد وقتی که می‌گوید: «طبق چارچوب تعریف شده بخشی از پاداش اعضای تیم پرداخت شده و بخشی از آن را هم که باقی‌مانده است، پرداخت خواهیم کرد.»
جالب است که این چارچوب‌ها و قوانین فقط در مورد رشته‌هایی، چون فوتسال صدق می‌کند و کارایی دارد، اما وقتی پای رشته مورد علاقه آقایان وسط باشد تمام این قوانین و چارچوب‌ها نادیده گرفته و حتی زیر پا گذاشته می‌شود. اصولی عنوان می‌کند: «حواله خودرو را فدراسیون فوتبال نمی‌دهد، اما درخواست آن را پیگیری می‌کنیم.» چه جالب؛ همین آقایان در مورد قبل چنان دنبال کار بودند که همه ما تصور کردیم حواله خودرو در فدراسیون صادر می‌شود، ولی حالا متوجه شده‌ایم که پیگیری سفت و سخت آن‌ها باعث صدور حواله شده، پس حالا جای سؤال دارد که چرا برای فوتسال اینقدر بی‌خیال می‌خواهید درخواست را پیگیری کنید؟
فوتسال قهرمان شد و جام به ایران برگشت، ولی گویا قرار نیست پاداشی در خور پرداخت شود، چراکه حواس آقایان جای دیگری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار