کد خبر: 1226900
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
استقلال در تبریز چشم به تهران دارد
شش روز قبل حمید مطهری، سکان هدایت تراکتور را به دست گرفت تا مصاف با استقلال صدرنشین آزمون دشوار او در همین گام نخست باشد، آن‌هم در شرایطی که محمد حسینی را که دو بازی اخیر تیمش را به دلیل مصدومیت از دست داده بود در اختیار ندارد. با وجود این مربی سابق پرسپولیس مدعی است که تیمش برای اعاده حیثیت می‌جنگد.
دنیا حیدری

جوان آنلاین: نـزدیک‌شدن به هفتـه‌های پایـانی حساسیت بازی‌های لیگ را دوچندان کرده است، خصوصاً بازی‌های هفته بیست و پنجم که علاوه بر دشوار بودن کار قعرنشینان، طی آن مدعیان بالای جدول به مصاف هم می‌روند. رویارویی حساسی که تا حد زیادی می‌تواند تکلیف قهرمان این فصل را روشن کند. 
همزمان با رویارویی سرنوشت‌ساز نفت آبادان با هوادار در تهران که نتیجه آن می‌تواند تا حد زیادی تکلیف سقوط برزیلی‌ها را مشخص کند، استقلال در تبریز برابر تراکتور به میدان می‌رود. 
 
شش روز قبل حمید مطهری، سکان هدایت تراکتور را به دست گرفت تا مصاف با استقلال صدرنشین آزمون دشوار او در همین گام نخست باشد، آن‌هم در شرایطی که محمد حسینی را که دو بازی اخیر تیمش را به دلیل مصدومیت از دست داده بود در اختیار ندارد. با وجود این مربی سابق پرسپولیس مدعی است که تیمش برای اعاده حیثیت می‌جنگد. از سوی دیگر تراکتور که دیگر شانسی برای کسب عنوان قهرمانی ندارد، امیدوار به کسب سهمیه لیگ نخبگان است، موفقیتی که تنها در صورت قهرمانی در جام حذفی یا تغییر جایگاهش در رده چهارم جدول به دست می‌آید. هرچند کسب نتیجه برابر استقلال صدرنشین کار ساده‌ای نیست، اما تراکتور که بعد از دو باخت پی‌درپی با خمس مقابل نساجی و ذوب‌آهن توانست با مطهری انتقام شکست سنگین برابر ذوبی‌ها را در جام‌حذفی از این تیم اصفهانی بگیرد، امید زیادی به کسب نتیجه مقابل استقلال صدرنشین دارد. موفقیتی که در صورت رقم خوردن می‌تواند امید و انگیزه تراکتور برای کسب عنوان نایب‌قهرمانی را افزایش دهد. البته به شرط آنکه نکونام اجازه محقق شدن این موفقیت را به حریف تبریزی بدهد، خصوصاً که سرمربی آبی‌ها بهتر از هر کسی می‌داند که جبران کوچک‌ترین لغزش در هفته‌های پایانی تا چه اندازه می‌تواند دشوار باشد، آن‌هم در شرایطی که پرسپولیس با یک امتیاز فاصله بیخ گوش آبی‌پوشان است و در تعقیب این تیم برای دستیابی به صدر جدول. در چنین شرایطی محرومیت حسینی، گلر استقلال می‌تواند کار را برای نکونام و تیمش سخت کند، به‌خصوص که این روز‌ها تغییر مالکیت استقلال و بحث‌هایی که در خصوص تغییر نام این تیم به گوش می‌رسد نیز می‌تواند بر آشفته شدن اوضاع آبی‌پوشان بیفزاید و شرایط را برای برتری تراکتور مهیا کند، اتفاقی که در صورت رخ دادن، سود آن را پرسپولیس می‌برد. اما برتری استقلال در این نبرد می‌تواند شانس قهرمانی یاران نکونام را افزایش دهد. 
 
حساسیت بالای مصاف پرسپولیس و سپاهان طی چند سال اخیر این دیدار را به ال‌کلاسیکو‌ی ایران معروف کرده است. دیداری که عصر امروز به میزبانی آزادی برگزار می‌شود، ورزشگاهی که خاطرات خوشی برای سپاهان به همراه ندارد، خصوصاً وقتی پای قهرمانی در میان باشد. هرچند با توجه به فاصله هشت امتیازی تا صدر جدول سپاهان دیگر شانس قابل توجهی برای کسب عنوان قهرمانی ندارد، اما بعید است این تیم تا زمانی که روی کاغذ شانسی دارد پا پس بکشد. همین مسئله و اهمیت برتری در این دیدار برای پرسپولیس که نمی‌خواهد از رقیب دیرینه خود عقب بیفتد، حساسیت بازی امروز را صدچندان کرده است. دیداری که اهمیت آن برای هر دو تیم بسیار بالاست، چه برای پرسپولیسی که به دنبال قهرمانی است و چه برای سپاهان که اصلاً دلش نمی‌خواهد با جایگاه فعلی لیگ را به پایان ببرد. اما نتیجه مصاف با سپاهان برای اوسمار از جهات دیگر هم حائز اهمیت است، چراکه بعد از ناکامی مقابل آلومینیوم و حذف از رقابت‌های حذفی کشور، نتیجه بازی با سپاهان است که می‌تواند سرنوشت آینده او در پرسپولیس را تحت تأثیر قرار دهد. اما در این مصاف حساس، پرسپولیس اوسمار علاوه بر یاسین سلمانی، علیرضا خدادادی و مرتضی پورعلی‌گنجی که در اوایل فصل با آسیب‌دیدگی از ناحیه رباط صلیبی مواجه شده بودند، امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند را هم به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. اما گولیسانی می‌تواند برگ برنده اوسمار در مصاف با زردپوشان اصفهانی باشد. مدافع گرجستانی که سابقه دبل مقابل سپاهان را دارد و در برتری ۴ بر ۲ فصل گذشته سرخپوشان مقابل یاران مورایس در جام‌حذفی با به ثمر رساندن دو گل نقش پررنگی داشت، در بازی امروز هم می‌تواند معضلی جدی برای خط دفاع حریف اصفهانی باشد، اما گولیسانی تنها بازیکن پرسپولیس نیست که در بازی امروز انگیزه بالای برای گلزنی دارد و عیسی آل‌کثیر هم که ابتدای فصل را در سپاهان سپری کرده انگیزه زیادی برای گلزنی در این بازی حساس دارد، خصوصاً که این بازیکن خوزستانی در بازگشت دوباره به پرسپولیس موفق به زدن هفت گل برای این تیم شده و روی دور گلزنی است. البته به شرط آنکه اتفاقات مصاف با آلومینیوم، پرسپولیس را در مصاف با سپاهان یقه نکند! 
پرسپولیس طی شش سال گذشته موفق به برتری مقابل سپاهان در آزادی نشده است، با وجود این اوسمار مدعی است براساس ضرب‌المثلی برزیلی، شما یک نفر را نمی‌برید، به بردش نزدیک‌تر می‌شوید، هرچه هم یک نفر را بیشتر می‌برید، به باخت مقابل آن نزدیک‌تر می‌شوید، می‌خواهد برنده این بازی باشد.
او تأکید می‌کند برابر سپاهان حتی جزئیات کوچک هم اهمیت دارد. بدون شک مصاف با سپاهان سخت‌ترین آزمون اوسمار است. 
 
در دیگر بازی‌های امروز؛ گل‌گهر سیرجان به میهمانی مس‌در رفسنجان می‌رود، ذوب‌آهن از نساجی پذیرایی می‌کند، استقلال خوزستان میزبان ملوان بندرانزلی است و آلومینیوم اراک با روحیه بالا فولاد بحران‌زده را پیش‌رو دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار