کد خبر: 1226948
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
رئیسی در جشنواره امتنان از کارگران:
رئیس‌جمهور با بیان اینکه «ما پای کار ایرانیم» اظهار داشت: این پای کار ایران بودن است و نشان می‌دهد با همین روحیه جهادی و ارزشمند کارگران و مهندسان، کارفرمایان و متخصصان پای کار ایران هستند و دشمن همان‌طور که در همه عرصه‌ها ناکام مانده حتماً در عرصه اقتصادی نیز ناکام خواهد ماند. 
جوان آنلاین: رئیس‌جمهور با اشاره به پیگیری مجدانه دولت برای به سرانجام رسیدن لایحه امنیت شغلی کارگران، اظهار داشت: به هیچ وجه اجازه ندهید کارگاه و کارخانه‌ای بنا به هر دلیلی تعطیل شود. 
به گزارش ایرنا، سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران روز گذشته در سی‌وپنجمین جشنواره ملی قدردانی از کارگران نخبه، با اهدای لوح و تندیس ویژه از جمعی از کارگران نخبه و گروه‌های کارگری قدردانی کرد. 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه این جلسه در کارخانه بزرگی که کارگران عزیز آن کار‌های بسیار مهم و قابل عرضه‌ای را تولید می‌کنند برگزار شده است، گفت: محصولاتی که در اینجا می‌بینید به دست توانای کارگران ساخته شده است که نشان دهنده توانایی کشور ماست، نشان دهنده ذوق و سلیقه و تلاش کارگران و مهندسان عزیز ماست. وی با تأکید بر اینکه دشمن همان‌طور که در همه عرصه‌ها ناکام مانده حتماً در عرصه اقتصادی نیز ناکام خواهد ماند، اظهار داشت: محور تولید کارآفرینی و کارگر است. نقش کارگران نقش بی‌بدیلی است و لذا باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر صورت گیرد که روز به روز تولید ما در کیفیت و کمیت رشد پیدا کند. تولیدات ما باید استاندارد‌ها و شاخص‌ها را داشته باشد و باید تولید برتری داشته باشیم که در دنیا بهترین باشد و این از ملت ما برمی‌آید که حتی بالاتر از استاندارد‌های ضروری می‌توانند کالا‌ها را تولید و عرضه کنند. این امیدآفرین است که عزیزان ما علی‌رغم همه تهدیدها، تحریم‌ها و برخی کاستی‌ها، تولیدات امیدآفرین برای کشور دارند و این همان است که رهبری تأکید کردند که باید تلاش‌ها و اقدامات امیدآفرین توسعه یابد. 
 
 کارگران و کارفرمایان پای کار ایران
رئیس‌جمهور با بیان اینکه «ما پای کار ایرانیم» اظهار داشت: این پای کار ایران بودن است و نشان می‌دهد با همین روحیه جهادی و ارزشمند کارگران و مهندسان، کارفرمایان و متخصصان پای کار ایران هستند و دشمن همان‌طور که در همه عرصه‌ها ناکام مانده حتماً در عرصه اقتصادی نیز ناکام خواهد ماند. 
رئیسی محور همه تلاش‌ها را در فعالیت و تولید دانست و گفت: محور در تولید کارآفرین کارگر است که نقش بی‌بدیلی دارند و بنابراین باید همه حمایت‌ها اعم از حقوقی، مالی، اجتماعی از کار و کارگر شکل بگیرد. وی بر کیفی و کمی بودن تولیدات تأکید کرد و افزود: باید تولیدات با کیفیتی داشته باشیم. ملت ما نشان داده که می‌تواند حتی بالاتر از استاندارد‌های ضروری کالایی را تولید و عرضه و حتی کالای برتر را در دنیا ارائه کنند. 
 رئیس‌جمهور در جشنواره ملی امتنان از کارگران و گروه‌های کار و واحد‌های نمونه ادامه داد: آقای وزیر توضیح دادند که لایحه امنیت شغلی کارگران در دولت تصویب شده است و ان‌شاء‌الله از طریق مجلس دنبال خواهد شد که سریع‌تر به نتیجه برسد. ثبات شغلی برای کارگران مسئله بسیار مهمی است. تزلزل شغلی نه تنها فرد بلکه خانواده را متزلزل می‌کند. وی با تأکید بر اینکه خداوند متعال تفضل کرد و به دست شما کارگران و کارآفرینان عزیز امروز شاهد افزایش میزان اشتغال و کاهش بیکاری در کشور هستیم، اظهار داشت: آمار اشتغال نشان می‌دهد که زمینه ایجاد اشتغال برای تحصیل‌کرده‌ها بسیار بهتر از قبل فراهم شده است. 
 
 نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
رئیس‌جمهور گفت: اکنون در فضای اقتصادی، جنگ اقتصادی بر کشور تحمیل شده است مانند همان فضای جنگ تحمیلی. اما جوانان، کار آفرینان و کارگران تاکنون نشان دادند همان‌گونه که در جنگ نظامی رزمندگان سیلی محکمی به دشمنان زدند، تولید کنندگان و کارگران ما هم در جنگ اقتصادی سیلی محکمی به دشمنان خواهند زد. 
رئیسی ادامه داد: در مسئله جنگ اقتصادی تصور کردند که با برخی تهدید‌ها و تحریم‌ها می‌توانند ملت را متوقف کنند در حالی‌که کشور از رشد اقتصادی، رشدتولید و نوآوری و خلاقیت‌ها و رشد در حوزه‌های فناورانه برخوردار است. رئیس‌جمهور به رشد کمی و کیفی در محصولات شرکت‌های دانش بنیان اشاره و رشد صادرات این شرکت‌ها را بیش از ۲ میلیارد دلار عنوان کرد و خطاب به کارگران گفت: اینکه شما شعار ما پای کاریم را سر می‌دهید، واقعاً پای کار هستید. 
 هیچ کارگاه و کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
رئیس‌جمهور همچنین در جشنواره ملی امتنان از کارگران و گروه‌های کار و واحد‌های نمونه تصریح کرد که به هیچ وجه اجازه ندهید تا کارگاه و کارخانه‌ای بنا به هر دلیلی تعطیل شود. رئیسی گفت: همگان تلاش کنیم تا هیچ کارخانه‌ای تعطیل نشود و بتوانیم در جامعه کارگری سرافراز باشیم تا آن‌ها هم برابر ملت و ملت ایران هم برابر ملل جهان سر افراز باشند. 
 
 
نمای نزدیک
 سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات گفت: سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره کنار کارگران و مدافع حقوق و مطالبات به حق آن‌ها خواهند بود. 
در بخشی از پیام سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی آمده است: ملت بزرگ ایران در دهه‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آفرینشگر حماسه‌هایی جاودان در صحنه دفاع از استقلال و هویت اسلامی و اعتبار و منزلت تمدنی خود بوده‌اند. آن‌ها در مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند. پاک‌ترین و شریف‌ترین بخشی از جامعه که در تمام این حوادث و رویداد‌های عظیم درخشید و در مسیر ساختن ایران قوی و عبور از تحریم‌ها نقش قاطعی آفرید، قشر نجیب و پر تلاش کارگر بود. تقدیم ۱۴ هزار شهید یک صفحه نورانی و پرافتخار از این قشر الهی است که محبوب پیامبر اعظم (ص) است بازوی کارگر بوسه گاه نبی مکرم اسلام است. در نگاه امام بزرگوار (ره) و در منطق رهبر عزیزمان، کارگران جایگاهی رفیع و منزلتی عظیم دارند. حضرت امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) همواره حامی و پشتیبانی کارگران عزیزمان بوده‌اند و رضایت ایشان از این جامعه پاک و بی‌ادعا بیانگر تأثیر آنان در اعتلای حال خوب جامعه است که در بیانات نورانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی جلوه‌ای درخشان داشت. 
۹ اردیبهشت سالروز تشییع نمادین شهید عزیز عبدالحسین برونسی است که نشانگر و مظهر فضائل جامعه کارگری است، به عنوان روز بسیج کارگری نامگذاری شده و ۱۲ اردیبهشت روز جهانی کارگر است تا همگان بتوانند بخش کوچکی از دین خود را با قدردانی از این عزیزان ادا نمایند. سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار شما و مدافع حقوق و مطالبات به حق شما خواهند بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار