کد خبر: 1227150
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
جوان آنلاین: پس از دریای سرخ، مقاومت یمن در اقیانوس هند هم کشتی‌هایی را که با صهیونیست‌ها در ارتباط بودند، هدف قرار داد. عضو شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به تسلیحات بازدارنده‌ای که یمنی‌ها در اختیار دارند، به طرف امریکایی هشدار داد با آتش‌بازی نکند. 
یمنی‌ها به چهار کشتی در اقیانوس هند و دریای سرخ حمله کردند. آن‌ها فقط در یک مورد با پهپاد به کشتی کانتینری ام‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) در اقیانوس هند حمله کردند. کشتی یادشده با پرچم پرتغال بین بنادر سینس پرتغال و سلاله عمان حرکت می‌کرد و مالک ثبت‌شده آن شرکت «زودیاک ماریتیم» است که بخشی از این شرکت متعلق به یک بازرگان صهیونیست به نام «ایال اوفر» است. ارتش یمن اعلام کرده است که در روز‌های اخیر سه کشتی دیگر اعم از یک کشتی کانتینری و دو کشتی نیروی دریایی امریکا را هدف عملیات‌های خود قرار داده است. سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که ارتش این کشور با تعدادی پهپاد، کشتی صهیونیستی را در اقیانوس هند هدف قرار داد. او همچنین از هدف قرار دادن دو ناوشکن امریکایی و یک کشتی در دریای سرخ خبر داد و تأکید کرد این عملیات با موفقیت صورت گرفته است. به گفته وی، تنش نظامی میان نیرو‌های مسلح یمن و نیروی دریایی امریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته به بالاترین سطح رسیده است. وی همچنین اعلام کرد: «انفجار‌های شدیدی در سواحل «الخوخه»، «المخا» و مناطق وسیعی از «خور عمیره» واقع در مقابل تنگه باب‌المندب شنیده شده است و این درگیری‌ها منجر به توقف عبور و مرور کشتی‌های تجاری به مدت چند ساعت شد و سپس فعالیت کشتی‌ها ازسرگرفته شد.» یحیی سریع در ادامه تصریح کرد: «همچنین کشتی انگلیسی سیکلدیز (CYCLADES) که پیش‌تر با مخفی‌کاری و دستکاری مقصد خود وانمود کرد عازم بندری دیگر است، اما سر از بندر ایلات درآورد، با همکاری مشترک نیروی دریایی و یگان‌های موشکی و پهپادی یمن هدف قرار گرفت.» شرکت بریتانیایی امبری که در زمینه امنیت دریایی فعالیت دارد، پیش‌تر گزارش کرده بود که یک کشتی کانتینری با پرچم مالت روز دوشنبه اعلام کرد که در مسیر جیبوتی به شهر جده عربستان هدف سه موشک قرار گرفته است. امبری اعلام کرد که این کشتی به دلیل تجارت مداوم شرکت اجاره‌کننده آن با اسرائیل مورد هدف قرار گرفته است. 
 
 دشمنان به پیامد‌های اقدامات خصمانه توجه کنند
به دنبال تحولات اخیر، شبکه هلندی NOS در وبگاه خود نوشت به نظر می‌رسد که ارتش یمن اکنون سلاح‌هایی دارد که با آن می‌تواند به اهدافی در اقیانوس هند حمله کند. محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن با انتشار یک پست در پلتفرم ایکس تأکید کرد: «خطاب به امریکایی‌ها می‌گویم با آتش بازی نکنید. هر آنچه که در خصوص تسلیحات بازدارنده یمن تصور می‌کنید از لحاظ کمی و کیفی بسیار کمتر از آن چیزی است که وجود دارد.» پیش‌تر نیز مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن نسبت به هرگونه اقدام خصمانه از سوی امریکا علیه یمن هشدار داده بود. علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله روز چهارشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، خواستار توجه دشمنان به پیامد‌ها و رویکرد‌های خصمانه و پند گرفتن از تجاوزات ۹ سال گذشته به یمن شد و تأکید کرد که معادلات و توازن قوا تغییر کرده است. 
 
 حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پادگان برانیت
نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین هم طی روز‌های اخیر عرصه تشدید تنش بوده است. دیروز همزمان با شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های نطوعا، متات، الکوش و حرفیش در منطقه الجلیل غربی واقع در مناطق شمالی فلسطین اشغالی، حزب‌الله لبنان از حمله موشکی و توپخانه‌ای به پادگان «برانیت» ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «برای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۸:۱۵ صبح چهارشنبه محل تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در اطراف پادگان «برانیت» با سلاح موشکی و گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند.» با این حال، صهیونیست‌ها همچنان به رجزخوانی و تهدید مقاومت ادامه می‌دهند. یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این باره گفت که اگر حزب‌الله از نوار مرزی دور نشود، اسرائیل مناطقی از جنوب لبنان را اشغال خواهد کرد. کاتس در دیدار با «استفان سژورنه» همتای فرانسوی خود در تل‌آویو گفت: «اسرائیل در سراسر لبنان با حزب‌الله خواهد جنگید و مناطق وسیعی را در جنوب لبنان اشغال خواهد کرد و این مناطق به‌عنوان یک منطقه امنیتی در کنترل ارتش باقی می‌ماند و به ساکنان شمال این امکان را می‌دهد که به سلامت به خانه‌های خود بازگردند.» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تأکید کرد: «ما به وضعیت ۶ اکتبر برنمی‌گردیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار