کد خبر: 1230131
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
زارع

با حضور عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی و مدیران استانی رزمایش اسکان اضطراری و اقدامات مقابله با زلزله برگزار شد.

به گزارش جوان آنلاین ، محمدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در توضیح نحوه برگزاری این رزمایش، گفت: این رزمایش با هدف ارتقا و افزایش میزان آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان، اقدام به موقع در مواجهه با حوادث و خدمات احتمالی و اسکان اضطراری زلزله‌زدگان طراحی شده است.

وی افزود: در این رزمایش، تیم‌های امدادی با برپایی چادرهای امدادی، مدیریتی و درمانی عملیات امدادی را آغاز و اقدامات اولیه برای اسکان آسیب دیدگان استان را اجرا کردند.

علیمی اظهار کرد: برقراری ارتباطات مخابراتی، آب، برق و گاز، برپایی پل متحرک توسط لشگر ۱۶ زرهی، تریاژ و درمان مصدومین توسط اورژانس، سوخت رسانی و امداد هوایی از جمله بخش‌های مهم این رزمایش بودند.

وی خاطرنشان کرد: انتقال مصدومین به مراکز درمانی، آوار برداری ، تجسس سگ‌های زنده‌یاب، استقرار نانوایی‌های سیار،استقرار آشپزخانه سیار به منظور تهیه غذای گرم برای زلزله زدگان، برپایی چادر حمایت روان توسط بهزیستی، تامین ماشین آلات سنگ و سبک جهت اسکان اضطراری، استقرار تجهیزات اطفا حریق، حضور گروه‌های جهادی و سمن‌ها نیز از جمله فعالیت‌های مورد سنجش در این رزمایش بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار