کد خبر: 1230228
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به فوت شهادت‌گونه آیت‌الله رئیسی و همراهانشان
شهادت ریاست محترم جمهور و هیئت همراه ایشان را به همه مردم عزیز تسلیت عرض میکنم. در حدود دو سال و نیم که توفیق خدمت به مردم را در دولت سیزدهم داشتم، حقیقتاً رئیس‌جمهور محترم را شخصی دلسوز، متواضع و‌پر تلاش دیدم. ان‌شاءالله با حضرت رضا (ع) محشور شوند. 

جوان آنلاین: با اعلام خبر فوت شهادت‌گونه آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی در سانحه سقوط بالگرد کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی ضمن ابراز تأسف و تأثیر از خادمان ملت نوشتند. در ادامه گوشه‌ای کوچک از هزاران نوشته منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را مرور کرده‌ایم. 

داریوش حمزه:
شهادت ریاست محترم جمهور و هیئت همراه ایشان را به همه مردم عزیز تسلیت عرض میکنم. در حدود دو سال و نیم که توفیق خدمت به مردم را در دولت سیزدهم داشتم، حقیقتاً رئیس‌جمهور محترم را شخصی دلسوز، متواضع و‌پر تلاش دیدم. ان‌شاءالله با حضرت رضا (ع) محشور شوند. 

محمدعلی ابطحی:
‏انا لله و انا الیه راجعون... سید، خوش اخلاق بود، پرکار بود، متواضع و افتاده بود، می‌خواست خدمت کند. به علاقه‌مندان و خانواده‌اش، تسلیت میگویم. آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز مردمی‌ترین آن‌ها بود. خداوند وزیر خارجه، استاندار، محافظ و گروه پرواز که متأسفانه نامی از آن‌ها نیامده رحمت کند. 

سیدعباس صالحی:
انا لله و انا الیه راجعون. سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به آرامش ابدی پیوست. یاد او و همراهان شهیدش به ویژه آیت‌الله آل هاشم و امیر عبداللهیان در حافظه ملت ایران خواهد ماند. 

مهدی تکلو:
هیچ کس از آخرین کار‌ها و آخرین بار‌های خودش خبر ندارد؛ خوشا به حال رئیسی و همراهانش که آخرین کارشان «خدمت» بود. پاداش دوندگی و مجاهدت دلسوزانه و از روی صدق، همین شهادت خادم‌الرضا و هشتمین رئیس‌جمهور در روز ولادت امام رضا (ع) است. 

کاربری با نام «ریحانه»:
سید رو مسخره می‌کردند که اولین رئیس‌جمهور چهار ساله هستش! ولی کسی نمی‌دونست که دومین رئیس‌جمهور ابدی ایران میشی که حین خدمت به شهادت برسی. عاقبت بخیر شدی ولی این ننگ تا ابد رو پیشونی خائن‌ها می‌مونه که شبانه‌روز یه جا بند نبودی ولی ترور شخصیتت می‌کردند. 

حمیدرضا علیمی:‌
می‌شود اختلاف نظر داشت، می‌شود انتقاد داشت، ولی نمی‌شود از داغ هموطن آرام بود. اینجا ایران است و ما ایرانی... این رسم وطن‌پرستی‌است... چون: حُبُّ‌الْوَطَن‌مِنَ‌الایمان… ‎روحتان_شاد

محسن مهدیان:
انا لله و انا الیه راجعون. اگر شهادت حاج قاسم روح تبری از دشمن را زنده کرد شهادت آیت‌الله روح تولی به انقلاب را مجدد زنده ساخت و این همه نشانه‌هایی است از تحول روحی یک ملت. عرض تبریک و تسلیت.

مهدی رسولی:
در این انقلاب، یلدا را در آخرین شب اردیبهشت دیدیم! مگر یک مرد در جست‌وجوی دردِ مردم تا کجا میتواند پیش برود که نشود پیدایش کرد؟! شب از نیمه گذشت، وقت نماز شب است، آقا سید! به خاطر دست‌های رو به آسمان این مردم، بلند شو و در قنوتت دعا کن که همه پیدا شویم، ما برای تو و تو برای ما... 

سیدپویان حسین‌پور:
انا لله و انا الیه راجعون. او واقعاً رئیس‌جمهور بود و حالا بحق شهید جمهور شد و خوشا به عاقبتی که در راه خدمت به مردم و کشور و انقلاب فدا شوی. 

محمدصادق عبداللهی:
جمهور، امروز رئیس دلسوزش را از دست داد. منتقد و مدافع آیت‌الله رئیسی معترف بودند که خصلت برجسته ایشان دلسوزی است. منتقدانش هم می‌گفتند او دلش می‌خواهد کاری برای مردم کند و گره‌ای از سفره‌ها بگشاید. خدا به ایران‌مان صبر دهد. شهادت رئیس‌جمهور برای وطن‌دوستان سخت است. 

سید سعید لواسانی:
انا لله و انا الیه راجعون! هنر آن است که بی‌هیاهو‌های سیاسی و خودنمایی‌های شیطانی برای خدا جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی؛ و این هنر مردان خداست. ‎رئیسی به خیل شهدای انقلاب اسلامی پیوست. آل هاشم امام جمعه تراز، امیر عبداللهیان وزیر خارجه محکم و همراهان به خدا پیوستند. 

محمد معتمدی‌زاده:
خادم‌الرضا (ع) مزد خدمت صادقانه‌اش را گرفت. شهادت رئیس‌جمهور محبوب و تیم همراهش را خدمت امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، بیت معظم‌له و ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم. مردم اطمینان داشته باشند طبق فرمایش رهبری هیچ اختلالی در کار‌های کشور به وجود نمی‌آید. ‎#ایران_تسلیت ‎#سیدالشهدای_خدمت

منیژه سعیدی:
از مرگ رئیس‌جمهور بسیار غمگینم. تنها کسی بود که نماینده مستقیم ریاست جمهوری فرستاد بخش ما رو چک کنن که بهبودش بدن. کار‌های در سایه‌ش رو کی میدونه؟ خدا رحمتش کنه. انا لله و انا الیه راجعون. 

لیلا حسین‌نیا:‌
می‌دونید ما با امام جمعه شهرمون خاطره داریم یعنی چی؟ امام جمعه شهر ما اسم همه شاعر‌های جوان رو بلده، بار‌ها با هم سینما رفتیم، توی بازار راه میفته و حال مردم رو میپرسه، تئاتر تکه‌های سنگین سرب رو با هم دیدیم، نمایشگاه نقاشی و خط رو رد نمیده، باید برگرده... 

صفحه توییتر «تفکر نقاد»:
خیلی از تبریزی‌ها به مرحوم آل هاشم ارادت قلبی دارند. آل هاشم اصیل، نجیب و خاکی و مردمی به مفهوم واقعی بود. هیچ‌گاه مقامش باعث تکبرش نشد و درِ خانه‌اش به روی همه باز بود... ان‌شاءالله با جد بزرگوارشون محشور بشن و مارو هم شفاعت کنند. 

علی مهرانی:
مدتی که تبریز بودم، یه بار دیدم یه روحانی مسن، با چهره دلنشینی داره تو بازار دور میزنه. همه اهالی بازار تبریز کارو ول میکردن و ادای احترام میکردن. مردم هم با ادای احترام راه رو باز میکردند. پرسیدم کیه؟ گفتن پدر بزرگوار آقای آل هاشم. عجب عزت و احترامی دارن این خانواده ...

مهدی یحیایی:
آقای آل هاشم وقتی امام جمعه تبریز شد دستور داد نرده‌های بین مردم و مسئولان برداشته بشه تا مردم بتونن کنار مسئولان نماز بخونن و با مسئولان رودررو صحبت کنند. خب چنین آدمی بایدم شهید بشه... 

محمدحسین آزادی:
شرط شهید شدن، شهید بودن است. اگر امروز بوی شهید از رفتار و اخلاق کسی استشمام شد، شهادت نصیبش می‌شود. تمام شهدا دارای این مشخصه هستند. (شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی)

حسن رشوند:
اولین شهید وزیر خارجه تاریخ ایران هم به نام ‎شهیدحسین امیرعبداللهیان رقم خورد. از خوان گسترده ‎حضرت اباعبدالله متنعم باش حسین عزیز. این همنشینی، گوارای وجود پاکت. ‎#امیرعبداللهیان_دیپلمات_مقاومت

سلمان معمار:
نمیدونم ولی فکر میکنم امیرعبداللهیان شهادتش رو اونجا گرفت که برای بچه‌های غزه از این کشور به اون کشور می‌دوید. خداحافظ وزیر خارجه کودکان فلسطینی. 

هادی محمدی:
۱۰ روز پیش بود، برنامه حیاط دولت. بعد از مصاحبه گفت آقای محمدی بیا با هم عکس بگیریم. خداحافظ وزیرخارجه با اخلاق، معتدل و پر تلاش. بهترین وزیر دولت سیزدهم. عاش سعیدا و مات سعیدا. ‎#شهید_امیرعبدالهیان

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار